[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:11

De naam horseware mag het niet dragen hoor. Gewoon nika dekens.

Ik blijf erbij. Goedkoop is duurkoop.
Net 0 grams amigo bravo lite incl 0 grams hals besteld. In het bruin. Jeej !!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:13

Zeker als je niet in de zenuwen wilt zitten bij een stevige regenbui.
Gewoon kwaliteit kopen,dan maar paar tientjes meer uitgeven of wachten op een kortingsactie.
Het loont ook de moeite om goed op internet te speuren.
Ik vond de Rhinu wug al voor 159.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:24

de mijne staat binnen in de loopstal met regen
nika wil ik sws niet kopen omdat ik ook gewoon staldekens wil hebben

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:25

Ene paard onder 0 grams regendeken en de ander onder 100 grams deken, beide staan in een buitenstal.

Ik heb vele (goedkope) dekens gehad maar sinds ik een deken van Horseware heb gekocht, heb ik eigenlijk alle andere dekens weg gedaan en koop ik alleen nog maar Horseware dekens, daarbij heb ik nu een geen paarden meer met kale schouders, afgeschuurde manen, doorlekkende dekens en dekens die inregen :).

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:27

zijn de dekens van harry's horse eigenlijk goed?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:30

Ik heb voor mijn paard Bucas dekens. Ook ik wilde er niet al te veel geld aan uit geven. Maar ze staat 24 uur per dag buiten dus wilde wel kwaliteit. En niet in de stress hoeven te zitten of der deken niet zou door lekken.
Voor mijn 3 jarige moet ik ook nog een hele dekenuitzet aanschaffen en zit voor hem ook gigantisch te twijfelen wat ik zou doen. Ik heb vorig jaar een Qhp regendeken aangeschaft voor hem omdat hij ernstig ziek was geweest en net uit de kliniek kwam. Hij was vel over been en het regende toen alleen maar.
Maar wat die deken slecht op hem. Pasvorm past totaal niet bij hem.
Meneer gaat s'nachts naar binnen dus wilde iets goedkopers voor hem. Toen dacht ik meteen aan Amigo maar 600 Denier vind ik weer een beetje te weinig. En de dikkere zijn weer een stuk duurder. Dus denk dat ik voor hem ook weer op de iets duurdere dekens ga uitkomen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:35

felicity schreef:
Ik heb voor mijn paard Bucas dekens. Ook ik wilde er niet al te veel geld aan uit geven. Maar ze staat 24 uur per dag buiten dus wilde wel kwaliteit. En niet in de stress hoeven te zitten of der deken niet zou door lekken.
Voor mijn 3 jarige moet ik ook nog een hele dekenuitzet aanschaffen en zit voor hem ook gigantisch te twijfelen wat ik zou doen. Ik heb vorig jaar een Qhp regendeken aangeschaft voor hem omdat hij ernstig ziek was geweest en net uit de kliniek kwam. Hij was vel over been en het regende toen alleen maar.
Meneer gaat s'nachts naar binnen dus wilde iets goedkopers voor hem. Toen dacht ik meteen aan Amigo maar 600 Denier vind ik weer een beetje te weinig. En de dikkere zijn weer een stuk duurder. Dus denk dat ik voor hem ook weer op de iets duurdere dekens ga uitkomen.

Ik heb 1200 D Amigo's en met bijvoorbeeld 25% korting vond ik het wel te doen. Ik moest ook alles dubbel aanschaffen ivm 2 paarden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 23:36

Niks mis met Nika, ik heb er al jaren 2. En ze zijn meer dan prima. Ze zijn perfect waterdicht, geen wondjes en mooie pasvorm. Passen prachtig op beide van mijn paarden.
Mijn Bucas regende door in de eerste maand dat ik hem had al :\ . Amigo en Harry's Horse past op 1 van mijn 2 paarden niet. Waarbij HH ook echt schuurplekken veroorzaakte. Kerbl was zo stuk.

Ik heb echt wel een heel zooitje dekens gehad. Maar ik heb niet het idee dat alle dure dekens nu zo geweldig zijn. In de categorie echt fijn vond ik Br super als staldeken. Premiere vond ik ook fijn. Geen echt dure dekens dat. (Misschien dat ze wat slijtgevoelig zijn, maar op stal heb ik eigenlijk altijd een juten deken erover.)
Voor waterdicht vind ik Nika top en Fal Pro. Fal Pro is vrij duur, maar die heb ik dan ook gewoon voor het gebruiksgemak (die zijn speciaal ontworpen om ook op nog bezwete paarden te worden gegooid). Maar Nika is zeker wel waterdicht.

Overigens blijven weinig dekens waterdicht als je ze niet altijd wast met speciaal wasmiddel.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 23:39

felicity schreef:
Bucas heeft ook de select en freedom serie, ik ken ze niet, maar prijs is een heel stuk lager dan bijvoorbeeld de smartex. Of inderdaad de dekens die Moniek noemt.
De Irish van Bucas vind ik ook niet duur trouwens.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 23:56

Ik ken alleen maar slechte ervaringen met de waterdichtheid van Nika.
Stalgenoten waren er niet over te spreken.
Ik heb HH gehad,QHP en pro rider,allen prima waterdicht maar slijten hard.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 00:02

Mijne staat onder een 100 grams (geschoren) en de ander onder een fleece gevoerde regendeken (geschoren).
En nee ik ga ze niet afhalen. Ga niet morgen weer scheren. :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 06:46

Bucas geeft minimaal 2 jaar waterdichtheid garantie op al hun dekens. Als bucas past op je paard zijn het echt super dekens!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 06:52

Mijn paarden staan nu allemaal onder een 0 grams deken maar alleen wel in de nacht.. vandaag 24 graden dan kan je het ze niet aandoen m.i deken op te laten houden. Dit is altijd een lastige periode deken op/deken af..

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:29

Ik heb slechte ervaringen met Harry horse dekens. de voering vind ik niet fijn en ze liggen niet mooi op mijn paard. het zijn zware dekens vind ik.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:04

Hier nu nog 200 en ongevoerd. Zometeen gaan ze af

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:48

Ik wil niet meer anders dan Bucas, die passen het beste bij mijn paard. Helaas horseware niet, al gebruik ik wel de liners.
Ik heb Smartex, Irisch Turnouts en Freedom van Bucas. Die laatste zou ik alleen bij buitjes op laten, die vind ik te dun (en dus koud) en vertrouw ik niet bij dagenlange regen. De Irisch Turnouts (ik heb 2x 50 gram en 1x 300 gram) en Smartex laat ik met gerust hart op met langdurige dagenlange regen. Vaak wissel ik met zulk weer wel uiteindelijk even, lijkt mij fijner voor het paard, maar nog nooit doorgeregend.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:12

Bij mij lagen de Bucas dekens snel scheef en ik heb altijd ruzie met de borstsluiting.
Super sterk en waterdicht,dat wel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:20

Ik heb van Bucas de ervaring dat ze super ademen en super waterdicht zijn, maar bij mijn paarden gaan ze uiteindelijk altijd hangen en schuren...

Ik heb qua pasvorm hele goede ervaringen met Dominick en horseware (Rambo met name).

Ik heb de dekens eraf hier, was echt te warm...

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 12:24

Mijn geschoren pony staat onder 100grams.

Ik heb een nika regendeken maar die hoeft niet op bij een goede regenbui. Dan is die helemaal doorweekt.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:34

Beide pony's geschoren vandaag. En gaan zo onder een 100 gram deken.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:49

was de bedoeling dat de mijne gister of vandaag onder 0 grams kwam te staan, maar deken is nog niet bezorgd (besteld bij divoza)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:52

Zo ffe heen tuffen zijn 0gr amigo op doen ik vrees dat het mooie weer op is :(

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:56

Jullie hebben het allemaal over 100 grams, maar hier wordt het 's nachts op z'n koud 15 graden, dan hebben ze toch helemaal geen deken nodig (mijne staat nu 's nachts op stal en is een week geleden geschoren)?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:57

Nee hoor. Ik vind t ook veel := Mijn paard staat vandaag (geshoren) met vliegendeken buiten en vannacht gaat er een regendeken op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:59

15 graden snachts? Nou toen ik vanmorgen om half 6 de paarden ging voeren was het 5 graden... liep met mn winterjas aan :=