[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:18

zo vanaf vandaag staat mijn merrie ook onder 100 grams . Hoop dat de regendeken niet gaat schuiven nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:37

@marjo. Die hals is gewoon zo groot.. Ze hebben de maten veranderd namelijk bij horseware.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:52

Die foto van die hals... :')

Maar ik heb een vraag, heeft iemand ervaring met de dekens van BR en hun pasvorm? Heb momenteel een Horseware Amigo op liggen. Dat is een 6,0 en die ligt goed maar mag eventueel wat nauwer bij de hals. Wat ze nu heeft is een 50 grams maar wil straks graag een 150 of 200 grams en het liefst 1200 dernier. Horseware is dan best prijzig en de BR Passion wat voordeliger maar als de pasvorm slecht is , dan is goedkoop natuurlijk duurkoop!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:06

Ik heb BR passion dekens
Maar ik vind ze niet nauw vallen.

Afbeelding
Dit is de 150 grams 1200D

Geen foto van de 0 gram.
Kan ik eventueel morgen voor je maken. Die 150 gram is van de nieuwe collectie.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:08

Die br deke kwam ik laatst tegen. Wat een mooie deken zeg!! Ben je er blij mee?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:09

Marjo89 schreef:
Overigens mocht deze hals ook inderdaad niet goed vallen, gaat mijn moeder de klittenband stukken waarmee de hals vastmaakt verplaatsen *\o/* lang leven een mams die onwijs goed naaien kan _/-\o_
De deken is verder namelijk perfect !!

Bestel meteen even van die lijm dan. Voor mijn te grote hals heb ik ook (onder andere) het klitteband verplaatst en daar is het dus gaan lekken.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:10

Ja. Lag fijn.
Nog niet lang op gehad. Ze heeft nu 0 gram op. Ze is nog ongeschoren en nog te warm voor een gevoerde deken.

Ook heel fijn dat ze niet gelijk een jurk aan heeft. Paardje is 1.46 en heeft deken maat 195. Veel dekens zijn echt zo lang :+

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:26

Marjo89 schreef:
Ik hen voor mijn pony een Rhino gekocht
Vind alleen zo raar de maat voering van de hals. Heb al contact gehad met de paarden drogist. Helaas is er geen maat kleiner.
Beide dezelfde deken. Zit verder top. Maar die hals

Ik vind de dekens ook echt heel veel te groot vallen? dus dat de hals dan lang is snap ik eigenlijk wel..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:09

Nessa schreef:
Ook heel fijn dat ze niet gelijk een jurk aan heeft. Paardje is 1.46 en heeft deken maat 195. Veel dekens zijn echt zo lang :+

Bedankt, voor je foto en reactie Nessa! Ik wil ook graag de 150 gram en vind het een mooie deken :j

Heeft je paard voor alle dekens maat 195?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:34

Mijn pony's hebben beide 115/165 en die passen gewoon netjes bij beide.
zie foto's. Sluit mooi op de kont aan.

Nou de hals is inderdaad veel te groot, zal zo even wat foto,os plaatsen.
We gaan het anders doen. Heb een amigo hals erbij gelegd, er zit 25 cm verschil tussen de plekken waar de klittenband bevestiging zit.

Sophie
Afbeelding
Nicky
Afbeelding
Amigo hals vs Rhino hals
Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:44

Ja ik vind ze te groot := net jurkjes

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 06:56

Fransje: ja voor alles 195. Maatje kleiner en hij komt te kort bij de bips. :P

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:23

smurffie schreef:

Serieus ? Hoe zouden ze anders moeten zitten.

Hoe vind je deze ? Deze vind in namelijk helemaal niet mooi zitten. Onder deken komt eruit.
Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:26

Met te groot bedoeld ze denk ik dat ze van onder vrij lang zijn.
Ik vind ze prima zitten. De amigo vind ik juist wat strak ogen maar dat kan vertekenen?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:28

Marjo89 schreef:
smurffie schreef:

Serieus ? Hoe zouden ze anders moeten zitten.

Hoe vind je deze ? Deze vind in namelijk helemaal niet mooi zitten. Onder deken komt eruit.
[ [url=m/maY3C8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zit toch prima :) of niet?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:33

Zit in een dillema..
Wil zaterdag naar Brabants ruiterhuis want daar is outlet.
en die hebben 300 en 450 grams dekens 50 procent korting.
Maar misschien wil ik in plaats van outdoor dekens staldekens of onderdekens halen voor mijn 200 grams outdoor deken..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:07

_helga_ schreef:
Zit in een dillema..
Wil zaterdag naar Brabants ruiterhuis want daar is outlet.
en die hebben 300 en 450 grams dekens 50 procent korting.
Maar misschien wil ik in plaats van outdoor dekens staldekens of onderdekens halen voor mijn 200 grams outdoor deken..

Ik weet zo niet welke merken dekens ze hebben, maar ik heb daar vorig jaar een fleece gevoerde regendeken van profi-rider gekocht in de outlet en die lekt helaas bij langdurige regen.
Dus even goed kijken misschien.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:20

Marjo89, ik vind die deken juist wel mooi zitten. Bij mijn pony valt ie achter er ook niet helemaal over heen, maar de onderdeken komt er niet onderuit.

Ik ben voorlopig klaar voor de winter met de liners! Deze winter overgestapt, heb de ongevoerde regendeken wel nieuw aangeschaft, maar heb nu een 100 grams, 200 grams en 300 grams liner via marktplaats op de kop kunnen tikken! Scheelt toch weer een hoop met de nieuwprijs! Dan later deze winter maar kijken of ik nog een 400 grams Amigo regendeken koop, maar kan voorlopig vooruit!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:22

Zo, de rotzooi kan er bijna weer af. Nog een uurtje en dan zou de meeste regen weer voorbij moeten zijn hier. Mijn ruin gaat bloot, bij mijn merrie gaat de hals er af en als ze onder de deken nat is de deken ook. Er hangt hier in huis al een deken te drogen... even kijken waar ik de rest van de troep ga laten :P

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:24

Hier gaat de deken ook weer af. Helaas door de vele regen vannacht is t weide seizoen afgelopen en dat betekend weer veel op stal... wachten tot de privepaddocks klaar zijn dan kan ze weer veel naar buiten. en in stal is het droog dus geen rede voor een deken met deze temperaturen !

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:37

Marjo89 schreef:
Ga ik inderdaad doen, ik heb nogmaals precies dezelfde deken besteld.
Dus straks gaan we het beleven !
De deken blijft, maar de hals dit lijkt mij toch niet normaal, ze hadden mij al gebeld.
Mevr is u pony zo klein dan, uh nee hoor ik koop toch niet voor jan banketstaaf een pony deken.
Dan verwacht ik daarbij toch ook een pony hals :')

Maar inderdaad een prachtig mooi afdak en een pony die onwijs voor banketstaaf loopt :') _/-\o_

Overigens mocht deze hals ook inderdaad niet goed vallen, gaat mijn moeder de klittenband stukken waarmee de hals vastmaakt verplaatsen *\o/* lang leven een mams die onwijs goed naaien kan _/-\o_
De deken is verder namelijk perfect !!

Nou ben erg benieuwd hoe die andere deken uitvalt. Laat je het nog even weten als je hem binnen hebt?

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:44

Fabster schreef:
Iemand ervaring met Back on Track dekens? En dan ook in vergelijking met 'gewone' dekens? Werkt dat beter coor de spieren? Ook nog als je er liners onder doet?

Ik gebruik de back on track dekens onder me outdoor deken anders heeft het geen nut. Als onderdeken zegt maar ik heb de mesh en voor de winter de mia rime. En het bevalt heel goed. Ze heeft minder deken aan gewicht op. En ze is warmer en ze blijft lekker soepel. Dat verschil merk ik heel goed. Ik ben der blij mee.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:04

Sjafrane schreef:
Fabster schreef:
Iemand ervaring met Back on Track dekens? En dan ook in vergelijking met 'gewone' dekens? Werkt dat beter coor de spieren? Ook nog als je er liners onder doet?

Ik gebruik de back on track dekens onder me outdoor deken anders heeft het geen nut. Als onderdeken zegt maar ik heb de mesh en voor de winter de mia rime. En het bevalt heel goed. Ze heeft minder deken aan gewicht op. En ze is warmer en ze blijft lekker soepel. Dat verschil merk ik heel goed. Ik ben der blij mee.

Tnx! Ik ga me daar eens in verdiepen!

Quickstar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:37

Ik denk eraan om mijn Fjord te scheren, omdat ze helemaal bezweet is na het rijden. Ik wil dan haar hals (gedeeltelijk) tot aan de singel ongeveer scheren. Ze staat 24/7 buiten en heeft beschikking over een schuilstal, maar die wordt vrijwel nooit gebruikt. Ik rij haar gemiddeld 4/5x per week. Ik verwacht dat ze een dikke wintervacht krijgt (op het moment heeft ze een 'beginnende' wintervacht).
Wat is wijsheid qua dekens? Hoeveel gram moet ik er opleggen? Laagjes of juist niet?

Een vriendin stelde voor een onderdeken van 100gram en dan een outdoor/regendeken van 100gram. Op die manier kan ik diktes afwisselen. Mij lijkt het alleen dat dit kan gaan schuiven? Passen onderdekens meestal onder regendekens die niet van hetzelfde merk zijn?

(Ik wil eigelijk zo min mogelijk dekens aanschaffen :o .)
Alvast bedankt :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:18

De Rhino dekens zijn echt precies hetzelfde. De halzen dus ook

Lang van onderen vind ik juist fijn. Ze lopen 24/7 buiten.
De amigo vond ik niet mooi. De onderdeken kwam er onderuit. Dat hoort niet.