[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:27

L_iek schreef:
Nou, ben niet ontevreden. Hij had in de wei gestaan dus zijn benen waren nat. Die ga ik morgen doen.

[ [url=m/k0REvU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Yhsquu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cidJLt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er super netjes uit!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:49

Sunshinedaan schreef:
Zelfs met sterretje!
Helemaal niet slecht hoor!
Bij mij zag het er beroerder uit de eerste keer :')

Ben ook niet helemaal tevreden maar voor de eerste poging niet slecht. Nu morgen de benen nog :') Gelukkig laat hij alles goed toe en staat hij netjes stil, dat scheelt wel.

Safiy93

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:27

Ik dacht dus ook... gewoon doen. Bleek mijn apparaat voor geen meter te scheren! Ik had wel de messen laten slijpen, apparaat schoongemaakt etc. Het apparaat had ik overgenomen van iemand.... vreselijk! Gelukkig had ik ook een tondeuse en heb ik het dus afgemaakt met een tondeuse (kopje erop gezet van 3 mm want anders zag je verschil). Ik ben heel blij dat mijn pony wit is en niet dat je verkleuring ziet zoals bij een bruine!! En dat het een arabier is met niet een extreme teddy vacht want anders was mijn tondeuse nu ook overleden. :D Maar... ik was wel even de wanhoop nabij hoor! Hahahaha, ik riep IK DOE DIT NOOIT WEER!! Ik had filmpjes gekeken, wist precies wat te doen maar mijn apparaat was zo slecht dat ik niet eens lange banen KON maken.. grrrr
Dus: zorg voor goede spullen! Ik dacht dat te hebben maar kwam van een koude kermis thuis... ;)

Verder is het uiteindelijk wel oké geworden, als je het niet weet zie je het niet, maar ik wacht wel met smart tot ze gaat verharen en weer een mooi egaal vachtje heeft zonder model erin.... _/-\o_ _/-\o_

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:36

Safyiy: Heb je het apparaat wel juist afgesteld?

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:50

pol013 schreef:
Safyiy: Heb je het apparaat wel juist afgesteld?

Als het goed is wel! De staleigenaar heeft even vluchtig gekeken en die zag geen gekke dingen, maar wel dat hij niet goed scheert. Ik heb ook nog een ander setje messen gebruikt (had 2 setjes en allebei laten slijpen) maar dat was het ook niet. Goede olie gebruikt.. Naderhand heb ik er nog iemand bijgehad die zelf veel paarden scheert, en we hebben de messen eraf gehaald en in de machine gekeken. Daar zit zo'n soort.. (weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen) kogeltje, dat zag er goed uit maar daarbij zat een soort staafje flexibel staafje oid en die bewoog veel soepeler aan de ene kant dan de andere kant, dus denk ik dat dat het probleem is..
Ik denk dat ik voor volgend jaar maar even kijk of ik hem bij een bedrijf kan laten nakijken... Wel jammer.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:53

Vraagje.. Ik heb een paar weekjes terug mijn paard geschoren ongeveer 3 weken geleden.. een patroon, nu toch voor helemaal kaal gegaan maar er zit duidelijk verschil in haar.
Is het erg om hem nog een keer helemaal te scheren? Hij heeft ook geen hals opgehad dus dat is ook een beetje aangegroeid.

Kan het kwaad om hem nog een keer helemaal na te scheren?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:21

Nee hoor kan geen kwaad.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:23

Welnee, dat is écht een (hardnekkig) fabeltje.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:31

Susanne schreef:
Welnee, dat is écht een (hardnekkig) fabeltje.

Sorry wat bedoel je ?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 07:55

Tot wanneer kan je een paard blijven scheren?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:40

jansje73 schreef:
Tot wanneer kan je een paard blijven scheren?

Het hele jaar door. Ik scheer zomers vaak paarden die naar het zuiden gaan en nooit geen problemen hoor!

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:52

Hier is alles binnen gekomen vandaag. Misschien morgen al eens kijken of ik opnieuw scheer of niet. Onder zijn deken is het prima maar zijn nek is wel fluffy. Kan niet alleen zijn nek doen denk ik? :+

Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 00:24

Ik zit te overwegen om m’n haf helemaal te scheren in maart zodat alles soort van gelijk kan groeien.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 08:08

Ik heb Woody ivm het aanhoudende warme weer gisteren toch ook maar weer helemaal geschoren ( muv benen)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:51

Joliieeenn schreef:
Hier is alles binnen gekomen vandaag. Misschien morgen al eens kijken of ik opnieuw scheer of niet. Onder zijn deken is het prima maar zijn nek is wel fluffy. Kan niet alleen zijn nek doen denk ik? :+

[ [url=m/kTMaGt.jpg]Afbeelding[/url] ]

alleen nek zie je wel, dan zou ik een mooie overgang naar borst doen of helemaal.

Succes btw!

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:35

kaatje77 schreef:
Joliieeenn schreef:

alleen nek zie je wel, dan zou ik een mooie overgang naar borst doen of helemaal.

Succes btw!

Ik heb ook wel eens alleen de hals gedaan bij een volledig geschoren paard. Ik heb toen wel met de haren mee geschoren. Dan sluit het mooier aan bij de rest van het geschoren gedeelte.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 00:18

Hallo allemaal!

Wij zijn ons aan het oriënteren op het aanschaffen van een scheerapparaat zodat we onze paarden zelf kunnen scheren indien nodig, we zien alleen door de bomen het bos niet meer :Y) Momenteel hebben we niet heel veel paarden die we moeten scheren, maar dit zal wel veranderen aangezien er steeds meer trainingspaarden komen.

Waar doen we goed aan? Mijn vriend zag de machine van Agrishop, niet duur, en die zou 350 watt hebben met 2 messensets. Toch denk ik dan, hoe doet deze machine het in vergelijking met bijvoorbeeld een Heiniger? Merk je echt verschil? En hoe doet zo'n machine het op langere termijn?

Van welke machine gaan we nu echt blij worden en moeiteloos een heel paard scheren? Ik weet dat de Heiniger machines vaak erg goed bevallen, hoe zijn deze qua garantie? En als er wat vervangen zou moeten worden, kan je reserve onderdelen nog altijd bemachtigen?

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 08:10

Joliieeenn schreef:

Ik heb bij een van onze paarden nadat hij in okt helemaal is gedaan laatst een deel uit de hals geschoren.
Ik vind het niet lelijk maar je ziet het wel.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 10:44

Joliieeenn schreef:

Heb ik vorig jaar gedaan. Je ziet het wel, maar dit was puur functioneel. Heb de lijn schuin laten lopen, door de witte vlek valt het wel minder op. De lijn loopt tot net achter de singel. Dus onder het zadel viel het amper op.
Afbeelding

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 10:59

Milan_lover schreef:
Hallo allemaal!

Wij zijn ons aan het oriënteren op het aanschaffen van een scheerapparaat zodat we onze paarden zelf kunnen scheren indien nodig, we zien alleen door de bomen het bos niet meer :Y) Momenteel hebben we niet heel veel paarden die we moeten scheren, maar dit zal wel veranderen aangezien er steeds meer trainingspaarden komen.

Waar doen we goed aan? Mijn vriend zag de machine van Agrishop, niet duur, en die zou 350 watt hebben met 2 messensets. Toch denk ik dan, hoe doet deze machine het in vergelijking met bijvoorbeeld een Heiniger? Merk je echt verschil? En hoe doet zo'n machine het op langere termijn?

Van welke machine gaan we nu echt blij worden en moeiteloos een heel paard scheren? Ik weet dat de Heiniger machines vaak erg goed bevallen, hoe zijn deze qua garantie? En als er wat vervangen zou moeten worden, kan je reserve onderdelen nog altijd bemachtigen?

Zelf zou ik in dit geval wel voor Heiniger of Aesculap gaan. De Xperience is wat voordeliger dan de Xplorer van Heiniger, net waar je zelf meer waarde aan hecht om met of zonder snoer te gaan scheren. Ik heb zelf nog nooit gebruik hoeven maken van de garantie van Heiniger. Mijn vorige heeft 7 jaar uitstekend werk gedaan (á 100 paarden per jaar) en is door een dom foutje van mij gesneuveld. Ik heb dezelfde weer gekocht want ik vind het echt een heerlijk apparaat. Hij is stil, ligt goed in de hand, is niet zwaar en komt zelfs door de smerigste, dikste vachten heen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:05

horsiegek schreef:
Milan_lover schreef:
Hallo allemaal!

Zelf zou ik in dit geval wel voor Heiniger of Aesculap gaan. De Xperience is wat voordeliger dan de Xplorer van Heiniger, net waar je zelf meer waarde aan hecht om met of zonder snoer te gaan scheren. Ik heb zelf nog nooit gebruik hoeven maken van de garantie van Heiniger. Mijn vorige heeft 7 jaar uitstekend werk gedaan (á 100 paarden per jaar) en is door een dom foutje van mij gesneuveld. Ik heb dezelfde weer gekocht want ik vind het echt een heerlijk apparaat. Hij is stil, ligt goed in de hand, is niet zwaar en komt zelfs door de smerigste, dikste vachten heen.

Ik zou ook voor de heiniger gaan. Snoerversie dan omdat je niet weet hoeveel je er gaat scheren. Dit ivm moser max45 of Heiniger saphir. Al dan met of zonder accu.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:40

Ik heb onlangs de Heiniger progress style gekocht. werkt perfect, ligt goed in de hand en maakt weinig geluid in vergelijking met sommige andere apparaten. Ik vind als je er dan toch een aanschaft je beter meteen een goede ( misschien duurdere ) aan kan schaffen. Kun je jaren vooruit.

IndyK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:38

Voor degenen die volledig scheren. Laten jullie het zadelstuk nog staan? Ik heb dat altijd laten staan uit gewoonte, maar denk dat ik het er gewoon af ga scheren, of zou ik dan schuurplekken krijgen? Ik vind het namelijk vervelend dat alleen dat stuk altijd nat is.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:40

Ik haal het zelf de eerste keer er vaak uit, bij de tweede of derde keer niet altijd. Dan heb je sneller last van irritatie.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:43

Ik laat het aan de eigenaar, maar in 99% van de gevallen willen ze het laten staan.