Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MDJ schreef:Dekens van Nika? Zijn volgens mij verstelbaar op de borst.
lieskehh schreef:Ik heb een halsdeken amigo gekocht, nu valt de hals groot uit en het deken past perfect wat zouden jullie doen?
Of ik ga voor een deken waarvan je de halsmaat zelf kan kiezen of gewoon deze behouden en zit er wat ruimte tussen
Figo88 schreef:@koper: dankjewel voor je snelle reactie. Mijn gevoel zegt inderdaad ook dat ik 200 gram op moet leggen. Maar ik wil hem ook niet betuttelen.
Maar dat zijn oogprut verdween met een 200 grams deken en weer terugkomt met een 100 grams, zegt natuurlijk wel wat.
femkepien schreef:Is het waar dat als je paard geschoren is dat je altijd 2 dekens op moet leggen? Ik ga mijn paard laten scheren en heb van verschillende mensen gehoord dat hij dan wel 2 dekens op moet. Nu is dat geen probleem, kan bouwen tot 400 gram ( is dat genoeg voor een geschoren paard?)
liekec schreef:Ik vraag mij nou af wat jullie de ideale samenstelling qua dekens vinden. Ik heb nu:
Regendeken 0gram ingevoerd
Fleecedeken
200grams staldeken
3x 300grams staldeken
300grams outdoordeken
Zoals te zien is mis ik zelf nog een 100 grams deken, maar zit nou te twijfelen om een staldeken of 100grams outdoordeken. Voordeel van de outdoordeken is dat je dan makkelijk nog 400 gram met de staldeken kan 'maken'.
Ben benieuwd wat jullie hebben/willen!
Patt schreef:Zou toch even deze foto aan de Paardendrogist doorsturen!
Ze hebben daar een erg goede service en denk toch dat dit een foutief gemaakte hals erbij is.
Koper schreef:liekec schreef:Ik vraag mij nou af wat jullie de ideale samenstelling qua dekens vinden. Ik heb nu:
Regendeken 0gram ingevoerd
Fleecedeken
200grams staldeken
3x 300grams staldeken
300grams outdoordeken
Zoals te zien is mis ik zelf nog een 100 grams deken, maar zit nou te twijfelen om een staldeken of 100grams outdoordeken. Voordeel van de outdoordeken is dat je dan makkelijk nog 400 gram met de staldeken kan 'maken'.
Ben benieuwd wat jullie hebben/willen!
In jouw geval zou ik ook voor 100 grams outdoordeken gaan. Zoiets zou ik ook voor mijn merrie willen maar ik wil wel een beetje degelijke kwaliteit. Ben erg blij met haar Rhino maar in haar maat zijn die er niet in 100 grams.
Voor mijn merrie heb ik een ongevoerde regendeken, een 200 grams liner en een wollen onderdeken. Ook heeft ze een ongevoerde hals. Voor haar wil ik nog graag een dunnere regendeken (de huidige Rhino is te warm in de zomer) en een 100 grams liner. Wellicht ook een 200 grams outdoordeken naarmate ze ouder en kouwelijker wordt. Ze is 26 en het is nu haar 3e herfst als buitenpony.
Voor mijn ruin heb ik 2 regendekens en een waterdicht ding van 100 gram. Voor hem wil ik vooral passende spullen, maar die heb ik nog niet gevonden.
Geen staldekens dus hier, aangezien ze buiten staan. En liners vind ik handiger (en voordeliger) voor warmte dan staldekens.
Patt schreef:Zou toch even deze foto aan de Paardendrogist doorsturen!
Ze hebben daar een erg goede service en denk toch dat dit een foutief gemaakte hals erbij is.