Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:59

Mijne is ook niet geschoren, maar heeft voelt koud aan onder haar 220 grams.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:10

Mijn paard staat in een buitenstal en nog altijd onder een 150 grams deken. De rest van de paarden op stal staat al onder dikkere dekens, maar mijn paard heeft het van zichzelf nogal warm. Daarnaast zit hij wel nog het dunst in zijn haar vergeleken met de rest.

Vanaf welke temperatuur moet ik hem dikker zetten denken jullie. Ik dacht zelf vanaf donderdagnacht als de nachten naar het vriespunt gaan en de dagtempratuur rond de 5 graden is. Hoe denken jullie daarover?

loulou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:34

toverpaardje schreef:
Ik heb totaal geen verstand van dekens, maar overweeg een regendeken aan te schaffen.
Welke maat heb ik nodig voor een fjord van 1.45?
En kunnen jullie mij een regendeken aanraden?

ik had voor mijn fjord altijd 175

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:37

marloezzke schreef:
deze deken is wel waterdicht, dit is het upperclass model van harry's horse een betere versie als de deken op de foto.

oke dankje!
heb ook water overheen laten lopen en het liep er zo weer vanaf!

XUlyssesX

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:03

XlucienneX schreef:
hej hej.

ik heb sinds zaterdag een nieuwpaard en hij is 4 en is super kort in de vacht mijn vorige paard had al wat een dikkere teddy vacht en die had een 300 grams deken op.

mijn vorige paard zweette zich rot onder de deken maar met een 200 grams deken stonden zen haren recht over eind.
ik heb nu mijn nieuwe paard ook de 300 gram op hij lijkt het er lekker warm onder te hebben. maar om hem nou niet meer vacht aan te laten maken moet ik er dan nog een deken op gooien of niet?

hij staat dag en nacht binnen in een ligbox stal met een gleuf boven hem in het dak.

alvast bedankt

help????

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:29

XlucienneX schreef:
XlucienneX schreef:
hej hej.

ik heb sinds zaterdag een nieuwpaard en hij is 4 en is super kort in de vacht mijn vorige paard had al wat een dikkere teddy vacht en die had een 300 grams deken op.

mijn vorige paard zweette zich rot onder de deken maar met een 200 grams deken stonden zen haren recht over eind.
ik heb nu mijn nieuwe paard ook de 300 gram op hij lijkt het er lekker warm onder te hebben. maar om hem nou niet meer vacht aan te laten maken moet ik er dan nog een deken op gooien of niet?

hij staat dag en nacht binnen in een ligbox stal met een gleuf boven hem in het dak.

alvast bedankt

help????

ik had het even zo gelaten, en pas als het kouder gaat worden een deken eronder maar denk dat dat nu nog niet nodig is hoor, zou het nog zo houden.

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:29

De mijne staat op dit moment onder 300 gram. Ze is niet geschoren maar zit wel lekker kort in d'r vacht.

@XLucienneX: Als je hem kort in zijn vacht wil houden zul je er op den duur een dikker deken op moeten doen, als hij het nu lekker warm heeft onder 300 gram kun je het nog gewoon zo laten. Merk je dat hij het koud krijgt onder dat deken dan kun je er een 200 grams bij leggen of een dikker deken gebruiken. Zo doe ik het ook elke keer met mijn paard en dan blijft ze lekker kort in d'r vacht.

Als het echt heel erg vriest doe ik er bij mijn paard onder de 300 en 200 grams nog een wollen deken bij. Maar dan moet het écht heel koud zijn.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:04

@ XlucienneX ik zou het idd zo laten, je geeft zelf al aaan dat je paard het lekker warm heeft. als het kouder word zou ik om de vacht dun te houden er een deken bij doen maar houd vooral je paard goed in de gaten je kunt vaak aan de oren voelwn hoe warm of koud het paard het heeft, hou kouder de oren hoe kouder het paard.
Ik weet dat je een lekkere warme stal hebt dus ik denk dat je een beetje moet puzzelen met dekens

ff off topic wat voor paardje heb je gekocht?

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:19

ik heb er een 150 grams opliggen en op zich voelt die er goed warm onder...maar wanneer kan ik de 300 grams opleggen??vanaf wat voor temperatuur

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:01

Emaartje schreef:
ik heb er een 150 grams opliggen en op zich voelt die er goed warm onder...maar wanneer kan ik de 300 grams opleggen??vanaf wat voor temperatuur

Als het 's nacht kan gaan vriezen en het overdag onder de tien is, tenminste zo doe ik het.

guccio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:34

Hallo mensen, ik heb een vraagje.
Ik ben mijn zweetdeken kwijt en moet dus een nieuwe aanschaffen, welke maat heb ik nodig voor een haf van 1.53?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:32

Die schofthoogte is meestal 175 maar ik denk dat je voor een haf wel 185 kan hebben.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:33

bedankt voor de hulp die jullie mij gaven over de dekens die ik moet gebruiken.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:03

Mijn Fries staat nog steeds zonder deken.
En zit nog steeds mooi in dr haren.
Nu twijfel ik om haar deze winter zonder deken te laten staan.
Ze staat op stal en komt 2 uurtjes per dag buiten en word ongeveer een uurtje gereden. Kan dit of zouden jullie toch een deken op doen?

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:38

Wie heeft er ervaring met een Bucas All-in-one deken? Is ie dat geld waard? En omdat er geen loopsplitten in zitten, gaat dat dan niet schuren?
Hopelijk is er snel een reactie (mag ook via PB)!!

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:34

Sansje schreef:
Vanaf welke temperatuur moet ik hem dikker zetten denken jullie. Ik dacht zelf vanaf donderdagnacht als de nachten naar het vriespunt gaan en de dagtempratuur rond de 5 graden is. Hoe denken jullie daarover?

Zo doe ik het ook ongeveer. Zodra het 's nachts rond het vriespunt is en overdag rond de 5 graden stap ik over op de 360 gram, dikker heb ik niet.

Ze is trouwens niet geschoren en heeft al een aardige teddyberen vacht. Op het moment staat ze onder een gevoerde staldeken, ik weet niet hoeveel grams, maar denk iets van 150/200 gram.

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:41

bucas all in one: super deken, ademt echt super. daarnaast heeft deze een goede pasvorm door de naatjes die er bij de hals opening zitten. ik vind hem zeker het geld waard.

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:13

marloezzke schreef:
bucas all in one: super deken, ademt echt super. daarnaast heeft deze een goede pasvorm door de naatjes die er bij de hals opening zitten. ik vind hem zeker het geld waard.

Ja, superdeken met goede pasvorm. Zeker het geld waard!

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:20

Oke merci marloezzke en Morris, dat zijn snelle reacties
Maar er zijn altijd meer welkom natuurlijk. Het leek me ook wel een fijne deken, alleen wil voordat ik em aanschaf wel zeker weten of ie dat geld waard is, vind het wel veel namelijk

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:14

ik zit te twijfelen of ik nu al ga wisselen naar de 300grams deken of dat ik nog een nachtje wacht... ik kijk wel even hoe ze straks aanvoelt..maar ze is natuurlijk wel geschoren.

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:29

Royaltjuh schreef:
Oke merci marloezzke en Morris, dat zijn snelle reacties
Maar er zijn altijd meer welkom natuurlijk. Het leek me ook wel een fijne deken, alleen wil voordat ik em aanschaf wel zeker weten of ie dat geld waard is, vind het wel veel namelijk

t'Is inderdaad een hele dure deken, maarrrr hij neemt lekker de laatste beetjes zweet op. Je kan je paardje in de regen laten staan .

De ene bucas van mij is nu een jaar of negen, denk ik, hij vertoont nu pas aan de binnenzijde op de schoft een gat . Maar voor nu is ie nog even goed zat, ik heb al een nieuwe klaar liggen .
En ze zijn oersterk!

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:04

hallo
ik heb gisteren mijn deken omgedaan 300 grams hij voelde super goed aan niet gezweet maar lekker op temperatuur.
Maar nu op zijn borst was hij toch wel nat omdat daar de regen langs op kwam.
weten jullie hoe ik dit kan aanpaaken.
graag tips.
gr moniek

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:07

Vrijdag krijgt Klaar der 300 grams een HH teddydeken op

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:02

nero staat nu al 2 dagen op de wei met een 350 grams en een fleece eronder
voelt lekker warm aan, hij zweet niet

Ik ga nu wss een 100 grams onderdeken kopen,
maar is een 350 en 100 grams niet te warm hartje winter?

Enne
mijne deken is nu al helemaal onder blubber?
hoe moet je die eigenlijk schoonmaken?
in de wasmachine past ie niet

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:21

Of je spuit hem af met een slang of je brengt hem naar een paardendekenswasserette. Tegenwoordig hebben veel ruitersportzaken die service.