Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Het ene paard is het andere niet. Mijn haflinger word binnenkort ook geschoren. Helemaal of hoog-streepmodel (buik en benen zowieso niet). Hij krijgt dan een ongevoerde of heel dungevoerde regendeken op. En hij heeft het dan niet koud.

maar omdat hij vanaf 11 uur ongeveer tot een uur of 6 in de wei staan en ze niet al te veel willen klooien met dekens zat ik te denken aan een midden model.
maar al wel een keertje in t echt gezien. Heeft iemand nog wat tips voor als ik mag scheren?
dushi88 schreef:hallo,
ik zou mijn verzorgpony willen gaan scheren omdat hij heel dik in de vacht zit en na het rijden het zweet eraf druiptmaar omdat hij vanaf 11 uur ongeveer tot een uur of 6 in de wei staan en ze niet al te veel willen klooien met dekens zat ik te denken aan een midden model.
maar moet hij dan persee in de wei dan een deken op of is een fleecedekentje met hals genoeg? wie heeft er tips?
groetjes
Echt super.....
Nadia1503 schreef:Ik wil me paard ook gaan scheren.
Staan er ergens op internet plaatjes of omschrijving hoe het moet.
Bijvoorbeeld bij de manen en staart enzo.
Een halsdeken is toch niet altijd nodig als ie geschoren is?
Weten jullie iemand die goed kan scheren in de buurt van Rockanje, Hellevoetsluis. Brielle ?

Kaat_E schreef:Ik ga voor hoog streepmodel dit jaar (morgen), met fleece en daarover ongevoerd regendeken. Kijken of dat warm genoeg is.
Ik doe niet meer aan die lycra anti-schuur dingen.
Vorig jaar hadden 3/4 van de paarden die het ophadden bij ons op stal er nog grotere schuurproblemen mee dan andere jaren.
Ik heb wel een stukje schapebont op 'schuurplaatsen', dat helpt redelijk...
Mijn paardje is 22, staat in open containerstal en zo vaak mogelijk op de wei.