Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:27

hoi! Ik wil een van mijn paarden ook laten scheren omdat hij nogal een dikke vacht heeft en hij is helemaal bezweet als ik erop rij. Ik stap wel goed uit maar hij blijft nat. Ik leg hem dan wel een zweetdeken op maar zijn haar in zijn hals trekt dan op krullen en dat vind ik echt geen zicht! Ik vind het er zo inverzorgd uitzien.
Nu, mijn paardje staat deze winter zowieso redelijk hevig en dan nog eens scheren ook....heb zo mijn bedenkingen... maar na een paar bokkesprongen aan de longe is het meeste "gek" uit zijn hoofd toch hé??
Nu, nog een vraagje, een hoeveel grams deken leggen jullie op? Het is voor een paard die in een stal met een halve deur zou staan (deur , vanonder hout en bovenaan zo trallies) dus kan beetje tochten in zijn stal....

En nog een vaagje, mijn paard is bruin-zwart (meer naar de zwarte kant naartoe), welk kleur geeft dit als hij geschoren is? Blijft ie dan mooi zwart? Iemand een FOTO van een zwartgeschoren paard???

Alvast bedankt!

Freggel

Re: [centraal] Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:33

Je kunt ook gewoon een dekenmodel scheren. Voor voorbeelden zie http://www.whoa.nl/scheren.htm .

Tsja een deken is nu eenmaal per paard verschillend. Heeft hij het snel koud ja of nee. Komen ze nog veel buiten of niet.

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:41

alles moet eraf bij mijn paard

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:15

Citaat:
Het ene paard is het andere niet. Mijn haflinger word binnenkort ook geschoren. Helemaal of hoog-streepmodel (buik en benen zowieso niet). Hij krijgt dan een ongevoerde of heel dungevoerde regendeken op. En hij heeft het dan niet koud.

helemaal mee eens. Mijn paard zweet bijna onder 150 gr dan ga ik er niet meer opleggen. De vacht is eraf omdat hij het warm had en dan neit alleen met rijden.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 07:34

De mijn staat s'nachts binnen in een warme stal, komt in de ochtend pas buiten rond 11uur, en gaat om half 5 weer naar binnen.
Ze heeft nu een 250 grams op met een zweetdeken eronder met hals.
Daaroverheen een ongevoerde regendeken omdat de winterdeken niet waterdicht is.
Ze doet het er goed op hoor

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:47

hallo,
ik zou mijn verzorgpony willen gaan scheren omdat hij heel dik in de vacht zit en na het rijden het zweet eraf druipt maar omdat hij vanaf 11 uur ongeveer tot een uur of 6 in de wei staan en ze niet al te veel willen klooien met dekens zat ik te denken aan een midden model.
maar moet hij dan persee in de wei dan een deken op of is een fleecedekentje met hals genoeg? wie heeft er tips?

groetjes

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:02

heb nog steeds geen paar geschoren maar al wel een keertje in t echt gezien. Heeft iemand nog wat tips voor als ik mag scheren?

_Dorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 17:28

dushi88 schreef:
hallo,
ik zou mijn verzorgpony willen gaan scheren omdat hij heel dik in de vacht zit en na het rijden het zweet eraf druipt maar omdat hij vanaf 11 uur ongeveer tot een uur of 6 in de wei staan en ze niet al te veel willen klooien met dekens zat ik te denken aan een midden model.
maar moet hij dan persee in de wei dan een deken op of is een fleecedekentje met hals genoeg? wie heeft er tips?

groetjes

ik denk niet dat fleecedekentje met nek genoeg is. En als het regent kan zo'n deken niet tegen de regen -> gevolg: staan ze een hele dag met nat deken op. Ik zou dan eerder een gevoerd regendeken kopen met hals eraan.

Suc6 ermee

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 17:33

wie heeft er fotos van geschoren paarden> streepmodel of wat anders?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 17:53

Ik heb er al zin in overmorgen wordt ze geschoren

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:39

mijn pony is nu paar dagen geschoren maar moet wel wennen aan de kou, was eerst bang dat ze verkouden was want ze hoestte 1 keer, gelukkig bleef het bij 1 keer! ik heb nu rond de 200 grams op met daarover regendeken en eronder heeft ze het wel lekker warm dus denk niet dat ze het koud heeft, maar ze wil wel sneller naar binnen dan normaal als het regent merkte ik!
succes allemaal nog met scheren, en krijgen jullie paardjes sneller een verkoudheid ofzo als ze geschoren zijn? van mijn pony was het nu de 1ste keer...dus weet het niet.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:14

Wij hebben een arabische hengst en merrie die super braaf zijn met scheren. Wij scheren ze zonder verdoving, ze blijven heel braaf staan Echt super.....

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:59

Mijn paard word aanstaande dinsdag geschoren.
Hij heeft nu een winterdeken om.
Voor dinsdag heb ik een 300 grams deken klaar liggen + bijbehorende onderdeken.
Wat hebben jullie bij je geschoren paard op, of zijn jullie van plan om te doen als het nog kouder word.
Hij staat gewoon binnen overdekt in een stal.
Het is wel een kou-kleum en heeft gevoelige spieren,die snel stijf worden van kou.

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:21

Kimberley heeft sinds vandaag haar Sleezy (Lycra masker over hoofd en hals) en het zit als gegoten en ze heeft niet eens in de gaten dat ze hem op heeft.
Ik denk dat het echt een uitkomst is!

xxHHxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:08

Ik wil me paard ook gaan scheren.
Staan er ergens op internet plaatjes of omschrijving hoe het moet.
Bijvoorbeeld bij de manen en staart enzo.

Een halsdeken is toch niet altijd nodig als ie geschoren is?

Weten jullie iemand die goed kan scheren in de buurt van Rockanje, Hellevoetsluis. Brielle ?

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:51

Nadia1503 schreef:
Ik wil me paard ook gaan scheren.
Staan er ergens op internet plaatjes of omschrijving hoe het moet.
Bijvoorbeeld bij de manen en staart enzo.

Een halsdeken is toch niet altijd nodig als ie geschoren is?

Weten jullie iemand die goed kan scheren in de buurt van Rockanje, Hellevoetsluis. Brielle ?

Manen invlechten als ze lang zijn en boven de staart kun je een driehoekje scheren.
Een halsdeken is niet nodig als je paard geschoren is, maar bij flinke kou in de winter gaat er bij mijn paarden wel een fleecedeken met hele hals onder. Je moet gewoon je paard in de gaten houden, de ene is meer een kou kleum als de ander en zal die halsdeken wel nodig hebben.

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 07:18

1 van mijn 2 pony's wordt volgende week geschoren, waarschijnlijk het weekend, is die dikke vacht er tenminste af

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:36

Me paard is gisteren geschoren, hij was heel braaf maar vind hem nu maar lelijk met zijn rare kleur vacht. Maar ja een ziek paard is ook niet alles hea

Kaat_E

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:39

Ik ga voor hoog streepmodel dit jaar (morgen), met fleece en daarover ongevoerd regendeken. Kijken of dat warm genoeg is.
Ik doe niet meer aan die lycra anti-schuur dingen.
Vorig jaar hadden 3/4 van de paarden die het ophadden bij ons op stal er nog grotere schuurproblemen mee dan andere jaren.
Ik heb wel een stukje schapebont op 'schuurplaatsen', dat helpt redelijk...
Mijn paardje is 22, staat in open containerstal en zo vaak mogelijk op de wei.

Maisie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:44

die van mij is helemaal geschoren behalve zijn benen en hoofd dan. hij staat nu onder een fleece deken en een 300 gram gevoerde deken.

als het echt koud wordt gaat er nog een 220 grams staldeken bij.

halsdeken heeft ie niet en hij heeft het niet koud

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:56

Kaat_E schreef:
Ik ga voor hoog streepmodel dit jaar (morgen), met fleece en daarover ongevoerd regendeken. Kijken of dat warm genoeg is.
Ik doe niet meer aan die lycra anti-schuur dingen.
Vorig jaar hadden 3/4 van de paarden die het ophadden bij ons op stal er nog grotere schuurproblemen mee dan andere jaren.
Ik heb wel een stukje schapebont op 'schuurplaatsen', dat helpt redelijk...
Mijn paardje is 22, staat in open containerstal en zo vaak mogelijk op de wei.

Dat lycra ding waar ik het over had is geen anti-schuurding maar echt een masker voor de warmte en om het haar kort te houden..
De dingen hebben echter 1 nadeel kwam ik net achter...ze gaan heel snel stuk *huil* Zit alweer een gaatje in...na 1 dag!!

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:37

Mijn paard heeft van de zomer op de wei gestaan en staat nu binnen, maar hij heeft best wel wat vacht.
Ik krijg hem naulwelijks meer schoon als hij even naar buiten is geweest en na het rijden krult zijn hele vacht van het zweet.
Vorig jaar stond hij ook 's zomers op stal en had hij 's winters een lekkere korte vacht (ongeschoren).

Zou zijn vacht nog 'korter' kunnen worden als ik hem een dikkere deken opleg? Ander wordt het toch maar scheren denk ik.

Zofia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:56

Mijn paard is ook vorige week geschoren, (alleen de benen niet) maar ik lees hier veel dat er al 300 grams dekens op liggen.

Mijn paard heeft nu een 150 grams op (regendeken met fleece) en hij voelt goed warm. Ik wilde de 300 grams er pas op leggen als het onder de 5 graden wordt ('s nachts).

Is hij dan zo warm, of doe ik het verkeerd.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:56

Ieder paard is anders. Houd gewoon zelf in de gaten of je paardje warm genoeg aanvoelt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:11

Levi staat op dit moment onder een 200 grams deken en heeft daar genoeg aan.
Pas als het weer kouder word zeg 5 graden of minder dan krijgt hij een 300 grams... gaat het echt vriezen dan een onderdeken eronder.

Hij staat in een buitenbox en is helemaal geschoren incl. hoofd en benen.