Hier gaat de 2 snede er vandaag af. Planning is dan maandag inpakken.
De eerste snede was net wat te laat naar onze zin en dat hooi is echt te grof geworden voor mijn oudste paard. Nu staat er net wat weinig maar dus wat fijner spul en we zien een gaatje in het weer dus maar snel een poging doen. Dit is het jaar van hooien als de zon schijnt. Niet van hooien als het uitkomt.
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 08-08-24 08:40
Maaien als het regent en hooien als de zon schijnt. Heeft mij iemand ooit geleerd 20 jaar terug.
Met onze kwakkel zomers is het vaak optimaal gebruik maken van de zonnige dagen. (afgeopen jaren was niet echt nederlands) De dag dat je maait en het regent maakt niets uit aan de kwaliteit en dan heb je de dagen daarna optimaal benut voor het drogen.
Memuska
Geplaatst: 08-08-24 15:15
palousa_boy schreef:
Ja komend weekend wordt het weer 37 graden hier
Hier maandag 34 graden, en 2 liter regen. Nou daar kan je wat mee...
Ik heb vandaag terug mest laten rijden over ons achterste stuk... mss toch nog een tweede snede in september, en anders knabbelen ze het maar op.
Memuska
Geplaatst: 08-08-24 15:16
Thomas5 schreef:
[ [url=m/1Ty5So.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor wie twijfelt waar het gaat regenen
Je maakt m'n humeur vandaag weer wat beter, bedankt
Thomas5
Geplaatst: 08-08-24 21:20
Graag gedaan
Het gras voor de tweede snede mag hier nog wel wat groeien. Hopelijk nog goed hooiweer eind augustus/begin september.
Grainey
Geplaatst: 09-08-24 09:44
Dat hebben we hier ook besloten, voor de tweede keer hooien al na maar 6 weken is gewoon te snel. En blij ook dat we gewacht hebben, we hebben ineens heel veel regen gehad vanochtend... Ik hoop dat de mensen die aan het hooien zijn nu het wel droog houden!
Maar we hebben de optie sowieso om de deze keer te wikkelen in kleine pakjes, dus dan hoeven we desnoods minder droge dagen achtereen eind augustus of in september.
DuoPenotti
Wij hadden al een bui, die wederom totaaaaal niet voorspeld was. Nu maakte dat vandaag nog helemaal niks uit omdat het er gister middag pas af gehaald is. Maar ik wordt echt helemaal koekkoek van dit weer.
Grainey
Geplaatst: 09-08-24 11:20
Meestal kun je tot 5 dagen vooruit nog wel vertrouwen op een voorspelling maar dit jaar is dat echt niet zo
DuoPenotti
Geplaatst: 09-08-24 11:31
Voor vandaag heeft hij hier continue op en neer geflippert tussen 0,0 en 0,8 mm. Hij staat nu op 0,2. En dat zou dadelijk om 12 uur moeten gaan vallen. Dat is niet meer dan de dauw ook geeft in de ochtend. Dus hopelijk blijft hij daarbij.
met wel 3 hete droge dagen er achteraan, dus valt er wat gaat het nog altijd droog in de pak. En dat is al heel wat dat jaar
Wat een uitdagingen voor ieder die dit jaar hooit. Ik ben zo blij dat er een veulen loopt waardoor alles op de wei staat en dan een weide vol ligt met grond die nog verspreid moet worden waardoor hooien dit jaar niet haalbaar ging zijn. Ik mis het niet. Ik vind het mooi werk maar zo stressvol.
dierenfan
Geplaatst: 09-08-24 12:12
Hier zou het al uren regenen maar bleef droog. Was buiten gehangen en hup regen...al 2 uur lang inmiddels. Gelukkig is het maar was haha
afgelopen dinsdag 24 grote balen (gewikkeld) van het land gehaald. nu wachten tot de loonwerker weer tijd heeft om te sleepslangen. Hopelijk over 2 weken weer maaien.
DuoPenotti
Geplaatst: 09-08-24 21:05
Hier heeft het gelukkig erg weinig geregend. Liep net door het land en merkte er niet veel van. Door de bewolking niet veel gedroogd maar dat is niet erg.
Ja denk dat we hier zuidelijker gunstiger weg zijn gekomen.
DuoPenotti
Geplaatst: 12-08-24 10:09
Hier gaat het vandaag in de pak. Bij nog meer bokkers?
Het ziet er goed uit
pol013
Geplaatst: 12-08-24 13:19
Fijn DP. Altijd weer fijn als het weer gelukt is.
Het is zojuist het pak in gegaan. Donderdag middag maaien. Vrijdag de hele dag miezer/ regen. wel vrijdag avond al weer kunnen schudden. Zaterdag 2 keer, zondag nog een keer. (met de tractor van de buren want die van ons ging ineens stuk) Vanmorgen in de rug en nu in het pak. We hadden het bewust iets eerder gemaaid vanwege een oudje met een slecht gebit maar evengoed blij met de opbrengt. Dit keer juist weer wat droger spul zodat we met warme dagen ook iets hebben wat niet gaat broeien.
Ik ben benieuwd of er nu nog een (kleine) 3e snede vanaf gaat komen. Dat gaat krap worden denk ik. Maar vorig jaar ging het net wat lang de winter in toen we rond deze tijd gemaaid hadden.
DuoPenotti
3e snede zal hier nog wel komen, maar zal niet zoveel zijn. En zeker geen paardenhooi. Maar die heeft de loonwerker gekocht en gaat van de prijs van het pakjes maken af.