[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:56

Ik vind ze ook niet mooi.
Maar dat vind ik van mijn dominick dekens ook niet. Maar ben er zooooo onwijs blij mee.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:00

RianneH schreef:
:$ De Weatherbeeta is gelukkig een slag goedkoper.

@Koper, deze heeft splitten op de schouders. Mijn ouder Weatherbeeta heeft splitten bij de voorbenen, en die gaf daar helaas afgebroken haren. Maar Weatherbeeta brengt beide types nog uit.

Maar hoe heten die met beensplitten dan? Ik heb een Landa Freestyle en zou er graag nog eentje hebben maar kan ze niet vinden.

Pff.. en mag ik even zeuren... paard wat met die van mij op de wei staat heeft 2 weken in de regen/storm/takkeweer bloot gestaan. En toen het droog werd kreeg hij een 100/150 grams deken op. Dag en nacht. Hij valt inmiddels zowat van het bot. Ik weet niet zo goed of ik er wat van moet zeggen tegen mijn stalgenoot :\

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:02

Hoe bedoel je? Heeft ie het nu te warm?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:07

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:17

Ik zou daar wel wat van zeggen ja. Ik heb zelf ook weleens in zo'n geval de deken afgehaald en een berichtje gestuurd dat ze het zelf vergeten was. Nooit wat over gehoord. Absoluut niet netjes natuurlijk, maar vond het zo zielig :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:20

Ja! Die bedoel ik inderdaad! Comfitec Premier Free dus *onthoudt naam* Ik moet even slikken van die stomme ruitjes, die paarse Weatherbeeta is veel mooier. Maar deze is er in de juiste maat ook nog es. Dank je wel :)

En ja, dat andere paard is bijna gestoofd. Heb m'n hand er eens onder gehouden, en hij was echt wel erg warm. Ik maak me nu zorgen om 'm, maar ook om het niet meer afbouwen. De riemen voor de achterbenen hangen ook ter hoogte van de spronggewrichten, zag ik vandaag. Ik ben een beetje bang dat een ander paard daar nog eens in vast komt te zitten oid. Die van mij durven best een bokje uit te delen.

Zelf er af halen ga ik niet doen. Zou ik ook echt niet kunnen waarderen als iemand dat met mijn dekens zou doen.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 01:53

Soms tref ik mijn paard ook aan plots zonder deken. Altijd op een dag wanneer het net wat warmer is dan verwacht. Geen idee wie hem afdoet maar ik ben erg dankbaar dat men omkijkt naar mijn paard. Ik zou het gewoon even vermelden Koper.

Het wordt de volgende 2 weken terug 20 graden. Ik wil mijn paard ook graag scheren de komende dagen.

Wat zou ik doen?
1. Helemaal scheren + 0grams sunshower deken
2. Stukje scheren en zonder deken.
Afbeelding

Ze staat overdag buiten en snachts binnen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 06:05

Maar net wat je wilt.
Ik vind het te warm om deken op te doen. Dus ik ga een stukje scheren (ze is echt een teddy al)
Onderkant hals en stukje borst ga ik weghalen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 06:51

RianneH schreef:
Zie, je moet niet de dekens bij je paard kopen, maar het paard bij de dekens :P

Ben soms wel jaloers op (oud-)stalgenoten die iedere deken op hun paard kunnen leggen zonder problemen, terwijl mijn spaarpot moet weer omgekeerd moet worden voor een nieuwe :=

Anders ik wel...

Nessa schreef:
Maar net wat je wilt.
Ik vind het te warm om deken op te doen. Dus ik ga een stukje scheren (ze is echt een teddy al)
Onderkant hals en stukje borst ga ik weghalen.

Mijn paard staat nog comfortabel onder een fleecegevoerde regendeken ( := echt waar) was wel wat warm dus een ongevoerde opgegooid gister.

Verder lastig voor mij op het moment, want ik MOET hem per se warm houden, hij mag absoluut niet koud worden... misschien toch ook maar een Sunshower ergens op de kop tikken dan..

Koper, ik weet niet hoe je relatie met diegene is, maar als die niet goed is, zou ik het persoonlijk laten gaan.
Niet iedereen kan het waarderen als je je ermee " bemoeit ", ook al is dat voor het welzijn van het paard...

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:28

Heb de amigo bravo binnen :)

Afbeelding
Is nu misschien iets aan de lange kant, maar maat kleiner zal te klein zijn en paard is de laatste paar maanden enorm gegroeid.

Doen jullie gewoon dezelfde maat liners onder horseware dekens? Had voorheen bucas dekens, maar deed van de liners een maat kleiner omdat dezelfde maat liner langer was dan de bucas, en er dus onder weg kwam.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:46

Vind de deken netjes hoor, ik heb ze ook liever iets te lang dan te kort.

Hier gewoon de zelfde maat liners eronder, geen problemen mee :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:56

Hier ook de zelfde maat liners maar mijn liners zijn niet zo dik (100 en 200 gram). Als ik dikkere zou hebben, zeg 400 gram, dan zou ik denk ik wel voor een maat kleiner gaan. Of eigenlijk dus dan voor een iets grotere deken.

Dank jullie wel allemaal voor het meedenken, ook per PB. Gisteravond was zo te zien de deken er af gegaan. Van 16 graden met zon met die deken naar bloot in de regen en waterkou :+

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:00

Ik heb er 100, 200 en 300 onder. Alle drie even lang dus gaat prima!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:42

Ik wil ze morgen scheren maar twijfel wel hoe of wat qua dekens.
Heb ze nu op 0 grams zonder hals. Als ik ze morgen scheer vind ik het nog te warm voor onze 200 gram dekens. Dus dan blijven ze nog even onder de 0 gram denk ik.
Zou er het liefst dan een hals op willen denk ik dan, maarja 5x hals kopen voor die kleine tijd is ook weer leuk geintje.

Fijn dit Nederlandse weer. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:56

Het wordt 20 graden.. Dan vind ik zelfs een 0 grams hals wel warm eigenlijk...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:57

Hier gisteren en overdag de 100 grams weer lekker af. 's Nachts wel op :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:04

Merrie heeft d'r 100 gram ook nog gewoon op, kan ze prima hebben. Als ik daar nu mee ga rommelen wordt ze hartstikke stijf. Dus laat dat maar zo.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:36

Heb zondag ook 2e hands Rambo op de kop kunnen tikken. Was beetje impulsieve actie, aangezien ik die Amigo ook al had besteld. Denk dat ik ze allebei maar gewoon houd. Is 1 reserve. Moet de Rambo nog wel binnenkrijgen.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:49

Nies_ schreef:
Ik vind ze er eigenlijk helemaal niet mooi uit zien, maar dat is misschien ook persoonlijke voorkeur of smaak. Ik had die prijs er in ieder geval niet bij verwacht.

Welke dekens heb je al geprobeerd, Skogan?

Ik heb Equitheme halve hals van 300gr, prima voor het winter. In maat 6'9.
Had Derby House dekens van 100gr vaste hals et 200gr zonder hals in maat 7'0, maar nu na twee jaar beide gesloopt. (Wat goedkopere dekens)
Nu dus Horze halve hals, maar te weinig plaats rondom de schouders. Vorige winter had ik ook staldeken van decathlon geprobeerd 400gr, maar toch teruggegeven want schouders en schoft begonnen te ontharen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:46

Yvank_ schreef:

Eerst daadwerkelijk 20 graden worden dan geloven. Maar met 20 graden gaat uiteraard geen enkele deken om. :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:18

MelanieB schreef:
Yvank_ schreef:

Eerst daadwerkelijk 20 graden worden dan geloven. Maar met 20 graden gaat uiteraard geen enkele deken om. :D

Hoorde ik ook op de radio, zou gister ook 20 graden zijn...
Nou hier niet hoor ;)

Wij hebben gister via MP een Sunshower op de kop getikt, wel zo fijn voor de iets warmere dagen waarbij we twijfelen of hij een dek op moet of niet... kan weer aan de collectie worden toegevoegd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:40

Hier was het anders wel warm hoor. De paarden stonden zwetend onder hun 0 grams dekentjes.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:04

Maarja definieer 'warm' in Nederland met steeds verschil, 20 graden is idd te warm voor een deken.
Maar gisteren was het hier niks te warm bij ons, helaas.

Nu ook komende dagen verschil tussen overdag en nacht gewoon 10 graden of meer..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:15

Ik was de dekens er vergeten af te halen. Mezelf heel de huid vol gescholden en ik vond het heel zielig :') maar bleek allemaal mee te vallen, hadden het wel iets warm, maar meer ook niet.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:25

Ik ga zo die kant op. Be benieuwd.
Gisteravond nood gedwongen een 0 grams deken op moeten doen
Gisteren gewassen en vandaag fotoshoot