Die van mij staat nu onder een 0gr, maar morgen gaat hij minimaal tot zaterdag onder het deken uit. Het is min of meer droog en het wordt niet kouder dan 7°C.
Marietje1990
Geplaatst: 02-01-13 19:55
Fleurrr_ schreef:
Allebei geschoren, kleine vorige week voor de 2e keer Voelen allebei lekker warm aan onder hun 400 grams deken met 200 grams hals
Hier ook. Ik heb ook niet meer gewisseld. Heb wel een dikkere liner nog liggen, maar denk dat deze in de verpakking blijft dit jaar.
voor de mensen met geschoren paardjes: de mijne is onder de deken redelijk kort, je kijkt hem op de kale vacht maar er zitten van die lelijke lange haren overheen. Hoe komt dit? Heeft hij het dan koud gehad oid?
@Qizz: als ze haar bij krijgen wil dit zeggen dat ze idd koud gehad hebben
Noblesse_
Geplaatst: 03-01-13 01:22
Hier nog steeds ongeschoren, 0 grams... Voelt nog altijd goed warm aan, vacht is nog bijna een zomervacht (behalve de hals en de benen dan). En voelt nog steeds lekker warm aan eronder. Heb wel een 200 klaar liggen, die zou ik eventueel al 's nachts willen opleggen omdat het dan kouder wordt, maar overdag zou hij er echt onder gaan zweten
xApple
Geplaatst: 03-01-13 13:44
Mijn geschoren paard staat onder een 100 grams halsdeken, ze voelt er lekker onder. Had eerst een 300 erop, maar dat was veel te warm.
Mijn geschoren paard staat nog steeds onder een 300 grams. Wilde er gisteren een ruim 200 grams opleggen, maar had het idee dat ze het onder de 300 grams wat koud had. Het is ruim 10 graden en in de nachten ook niet koud.
simongek
Geplaatst: 03-01-13 19:15
mijn geschoren paard met al weer wat vacht wordt volgende week opnieuw geschoren. zweet toch weer erg snel en blijft ook te lang nat na het werken.
Had die van mij onder 200 grams staan, maar hij stond er onder te zweten vandaag, dus nu maar een fleece regendeken op gedaan. Die van mij begint ook al iets te ruien.
eind januari/begin februari nog een keer scheren, is dat te laat?
ik scheer as woensdag maar is ook echt mijn max. Had het liever niet meer gedaan maar is geen doen zo. blijft te lang nat na het werken. Zelfs na een kwartiertje licht werk.
Mijn paard wordt morgenochtend geschoren. zweet te makkelijk (na inspanning, en slecht droog te krijgen vanwege zijn dubbele dikke vacht) en is zelfs onder zijn 0 gram deken soms klam.
bloot paard vanaf vandaag . wel weer warmere deken op na het scheren, maar is nu in ieder geval droog!
xAlana
Geplaatst: 05-01-13 19:40
Cointreau is sinds december geschoren Hij staat nu met een 300 gram op. Hij staat op stal in een manege, dus binnen zonder tocht. Ik heb dit jaar voor een vallende ster gekozen omdat hij altijd mijn wens is geweest
Broadway is niet geschoren (nog nooit gedaan), stond tot gisterenavond met twee 200 grams dekens op. Heeft het nog niet eerder te warm gehad maar was gisteren klammig. Nu onder een 200 grams dus
Hier paard onder 200 ongeschoren en geschoren 300. Heb hem in nov geschoren en eind deze maand begin volgende maand nog een x. Vanaf eind van de week voorspel hij ook weer vorst, dus dan weer wat dikker