[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:45

Hier s nachts wel probleem zonder deken. Dus in de nacht 100 grams op en overdag bloot vanaf uur of 11 tot 6. Gisteren overdag nog de 0 grams op, want toen was het hier voor het gevoel kouder nog.

Vanavond gaat er weer 100 gram op, maar normaal met zulke nachten staat ze al onder de winterdeken. Daar is het overdag te warm voor alleen. Heel irritant

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 15:50

MyWishMax schreef:
Hier s nachts wel probleem zonder deken. Dus in de nacht 100 grams op en overdag bloot vanaf uur of 11 tot 6. Gisteren overdag nog de 0 grams op, want toen was het hier voor het gevoel kouder nog.

Vanavond gaat er weer 100 gram op, maar normaal met zulke nachten staat ze al onder de winterdeken. Daar is het overdag te warm voor alleen. Heel irritant

Hier hetzelfde ja. Gisteravond had ik om 7uur de 100 grams op gedaan maar dat was toch nog wel warm voor hem. Maar ‘s nachts en ‘s morgens is het wel weer fijn. Nu overdag weer lekker bloot in het zonnetje.
Ook fijn voor de losse haren en de rui :=

Echt moeilijke periode nu

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 03:40

Ik heb nog de mazzel dat de mijne eerder koud als warm is :') Dus keer te vroeg of te lang op is veel minder een probleem als te koud. Alleen is ze nu ziek dus is het helemaal lastig. Al paar weken en dat was zelfs nog toen ze in de wei stonden. Koorts maar wel ijskoud en dus in dubbele dekens gezet en in de zon, terwijl dat normaal echt bloot weer was :=
Nog steeds wat verhoging nu dus je wilt ze niet te warm wegzetten maar zeker ook niet te koud. Ze was met koorts beter in doen en laten dan met normale temperatuur maar koud :+

Dit is gewoon heel lastig en ik heb ook nog de mazzel dat we sowieso al weken 2 tot 3 keer per dag naar stal moeten voor alle zorg dus die dekens wisselen nu makkelijk is. Maar anders, doe maar gewoon kouder weer ook overdag nu :') en dan wrl het zonnetje haha.

Voorspellingen komende tijd met warmer maar regen vind ik echt de hel.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 07:00

Argh m’n Rambo dry rug deken

Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:19

-O- welke maat had je nu? Balen hoor.

Ik heb mijne nog bloot staan. Nouja, bloot. Onder de eczeemdeken. Overdag buiten, ‘s nachts binnen. Lekker met dat zonnetje de laatste dagen. Maar de pret zal wel snel afgelopen zijn volgende week.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 13:37

Nou ik heb mijn bestelling bij Kramer gedaan hoor. Ben heel erg benieuwd, en ook halzen meebesteld.

Als ze goed liggen wil ik met mijn schoonmoeder even kijken of ik er lussen in kan maken om onderdekens aan te bevestigen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 14:24

Wiwabalia schreef:
Nou ik heb mijn bestelling bij Kramer gedaan hoor. Ben heel erg benieuwd, en ook halzen meebesteld.

Als ze goed liggen wil ik met mijn schoonmoeder even kijken of ik er lussen in kan maken om onderdekens aan te bevestigen.

Heb ik ook net gedaan bij mn Bucas deken, zodat mn Rambo halsstukken erop passen :D
Vrij makkelijk om te doen!

Afbeelding

Onderdekens (tenminste die van Horseware) blijven ook zitten alleen aan de bilbevestigingen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 15:20

Ah, kwestie van even testen dan maar. Kramer had ook wel mooie onderdekens, denk dat dat verschil niet zo groot is. :)

Ben heel benieuwd want ben al jaren Horseware-fan (Amigo’s & Rhino), alleen mijn jonkie gaat nog gigantisch uitdijen, en met twee paarden gaan de kosten toch wel wat harder haha.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 17:15

Ik vind de dekens van kramer kwalitatief niet vergelijkbaar met horseware bucas of lemieux kudos. Maar daar is de prijs ook naar.

Zelf tegenwoordig wel erg fan van de lemieux kudos lijn! Hele mooie pasvorm en de stof is sterker dan rambo en bucas.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 17:29

Heeft iemand ervaring met onderstaande deken, voor een paard met hoge schoft en niet al te brede borst:

https://www.dochorse.nl/amigo-hero-900- ... s-200.html

Ze heeft nu voor het 3e jaar de bucas irish op, die heel mooi ligt en de enige deken tot nu toe waar ze geen schuurplekken van krijgt, maar ik vind hem net wat strak op de schoft als ze vanaf de grond eet -O-
Ik ben een beetje bang voor schuurplekken op de schouders als er geen schouderplooien in de deken zitten (zoals bucas).
Ik zat ook te kijken naar de big neck van bucas, maar in irish alleen 50gr en ze is net geschoren en 24/7 buiten dus dat is echt te weinig.
Ze heeft echt puntige schouders die voor de borst uitsteken zeg maar, icm zeer hoge schoft is het echt een ramp...
Lastig!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 17:31

Deze deken valt in mijn ervaring nog een stuk smaller dan de bucas.
Mijn ervaring met paard waar bucas goed zat maar ook wat strak aan de schoft is dat de lemieux kudos geweldig past.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 17:57

Mooi, gaat ie gelijk uit m'n verlanglijstje, scheelt weer geld uitgeven _O-
De lemieux heb ik ook op het oog, ga eens verder kijken.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:19

Ik heb een horseware amigo regendeken met liner systeem maar moet waarschijnlijk een nieuwe deken kopen binnenkort. Nu maak ik de liner alleen aan de achterkant vast altijd en niet aan de voorkant. Kan ik dan ook een regendeken kopen van horseware waar je officieel geen liners in kan doen. Want maak het toch alleen vast aan de achterkant en dar oogje zit er wel altijd toch?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:20

Ja dat kan zeker. Hou er wel rekening mee dekens, dat is de amigo hero lijn, ook maar 900d zijn en minder goed waterdicht bij zeer aanhoudende regen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:25

Ik heb nog nooit schuurplekken gehad van bucas zonder schouderplooien. Als de deken goed past maakt dat dus niet uit, ken ook paarden die wel schuurplekken kregen terwijl die dekens wel plooien hadden.
Ik doe ook geen beschermer om, deken moet passen zonder want het schuren blijft dan alsnog, alleen zie je het niet en ik vind dat Day teken is dat die niet past

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:21

Ja klopt, maar de enige die tot nu toe dus geen schuurplekken geeft is de bucas irish, verder krijgt ze van alle dekens (van epplejeck met of zonder loopsplitten, tot amigo met 2 rechte sluitingen) dus wel schuurplekken omdat haar schouderpunten voor de borst uitsteken.
Maar de bucas zit iets strak op d'r schoft, al geeft ze geen krimp als je d'r schoft aanraakt/deken op doet etc, dus ik geloof dat 't haar niet heel erg stoort maar mij wel :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 17:32

Mocht er nog iemand een Bucas SD big neck onderdeken maat 135/185 zoeken ik heb er 1 te koop. Is 2 seizoenen gebruikt en nog helemaal heel, moet wel even een keer gewassen worden. Prijs is daarom 30 euro. :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 22:36

Hi :D momenteel heb ik een rambo maar deze laat los op de naden dus mag ik een nieuwe deken uitzoeken bij EJ. Ik wil geen Rambo meer dus ik ben aan het kijken naar de Kentucky. Heeft iemand daar ervaring mee?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:56

Ik ben opzoek naar een 0 grams regendeken.
Ik heb voor mijn paard een Bucas Irish Turnout (300 gram) en die past goed, ik kan op internet wel vinden dat deze deken (volgens de koptekst) er ook in 0 gram is, maar als ik dan verder op in de tekst lees staat er 50 gram.
Iemand bekend met deze deken?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:59

Ik heb hem in de 50 gram, maar gebruik hem als 0. Ik merk eigenlijk niet dat die warmer of dikker is als d'r 0 grams die ik hiervoor had. Die voelden vaak warmer of klammer omdat ze niet goed ademend waren of gewoon niet goed genoeg waterdicht ook.

Hier zot die deken alweer tijdje op. Terwijl stalgenootje hem pas later opgooien want haar paard heeft het snel warm. Maar zij heeft een amigo p grams en deze eb merkt geen verschil eigenlijk.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:45

Autumnn schreef:
Hi :D momenteel heb ik een rambo maar deze laat los op de naden dus mag ik een nieuwe deken uitzoeken bij EJ. Ik wil geen Rambo meer dus ik ben aan het kijken naar de Kentucky. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb hem, maar door het "konijn" is hij wel gladder en schuift gemakkelijker.
Verder wel tevreden over maar het konijn is nogal warm dus ik gebruik liever horseware en dan spelen met liners

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:40

Autumnn schreef:

Het kan ook een productie fout zijn, ik heb dat gehad met een Rambo en met een nieuwe deken was dit opgelost gelukkig. Mocht je verder wel tevreden zijn met Rambo verder.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:54

Dank voorr je antwoord Farjen!

@Capriootje, op zich wel maar hij zat door die nieuwe sluiting niet helemaal mooi aan de voorkant dus vandaar dat ik verder kijk. Mijn ruin had voor de Rambo de Amigo en die zat eigenlijk het best dus ik denk dat ik die maar weer doe.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:26

roxiie schreef:
Ik ben opzoek naar een 0 grams regendeken.
Ik heb voor mijn paard een Bucas Irish Turnout (300 gram) en die past goed, ik kan op internet wel vinden dat deze deken (volgens de koptekst) er ook in 0 gram is, maar als ik dan verder op in de tekst lees staat er 50 gram.
Iemand bekend met deze deken?

Ik heb de irish turnout in 0 grams. Volgens mij toen bij hypostore besteld

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 21:59