[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:17

Joliieeenn schreef:
Heb een aantal A merken gevonden op marktplaats dus hopelijk zit er daar eentje bij voor mij. Nog een vraag, voor het hoofd, oren benen etc dus het precieze werk wordt een tondeuse gebruikt toch? Maar ik neem aan geen mensen tondeuse? Wat zijn daar aanraders voor? Heb die Kerbl al gezien die zijn niet al te duur?

Kijk op mp voor een Moser max45 of Moser Artiko

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:09

Mama_Rianne schreef:
Iemand hier die de aesculap econom heeft? Zijn jullie er tevreden over?

Die heb ik ook. Alweer zeker 6 a 7 jaar terug ook tweedehands maar max 3 keer gebruikt op de kop getikt. Echt een superfijn apparaat, ben er nog altijd blij mee. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten <3 (ok, ik gebruik 'm alleen voor mijn eigen paard, maar toch)

prugelpiet

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:01

Stel: je mag elke scheermachine die er bestaat kiezen. Welke zou je dan kopen? :))

We willen een goede scheermachine geven als cadeau. We zijn met een aantal mensen en we willen allemaal ook best wat meer inleggen, dus het budget is niet zo'n probleem.

Wie o wie kan ons een beetje uit de brand helpen? Een unanieme conclusie over het beste merk? :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:13

Heiniger Xplorer als budget echt geen probleem is!

Anders Xperience :j

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:49

Heiniger Xperience en Heiniger Saphir :)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:18

Pantykous schreef:
Heiniger Xplorer als budget echt geen probleem is!

Anders Xperience :j

Ja de heiniger xplorer :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:20

Heiniger.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:27

Heiniger, als je continue scheert de Xplorer, anders de Xperience

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:18

Duidelijk. Zo heel veel zal er niet mee geschoren worden, het is echt privé gebruik bij de paarden die het nodig zijn. Dus dan neig ik naar de experience.

Bedankt!! :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:26

prugelpiet schreef:
Duidelijk. Zo heel veel zal er niet mee geschoren worden, het is echt privé gebruik bij de paarden die het nodig zijn. Dus dan neig ik naar de experience.

Bedankt!! :D

Verstandig!

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:53

Hoi allemaal,

Mijn 18 jarige ruin heb ik voor het eerst geschoren deze winter.. hij had altijd 1 of 2 halsjes op, bucas recuptex met een waterdichte erover. Nu had hij allemaal schilfers, dus keek ik onder de manen en het was helemaal kaal.. Ik heb het er maar af geschoren en gewassen met betadine, ik laat het nu opnieuw aangroeien maar ik durf dus absoluut geen hals meer op te doen. Hoe doen jullie dit met geschoren paarden met een sportcoupe? Ik ben bang dat hij het te koud krijgt als hij geen hals op krijgt. Ik hoor veel mensen over een sleezy/hoody maar dit zit super strak, dit verstikt de manen toch? Wat zouden jullie doen in mijn geval?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:00

2 jaar terug heeft mijn volledig geschoren pony gewoon geen hals op gehad. Zijn weidegenootjes sloopte elke hals die ik op deed binnen 1 dag :')
Hij heeft daar verder niets aan over gehouden, geen hoesten, hij voelde nooit koud e.d.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:40

Ik heb bij mijn geschoren knollies nooit een hals opliggen. Nooit problemen mee gehad. Ik doe het idd ook niet ivm manen sparen.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:33

Worden ze dan niet heel snel fluffy? Op de hals..

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:55

Perryx schreef:

Valt mee hebben mijn haflinger en tinker geen last van

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:22

Perryx schreef:

Hier op de hals wel fluffy nu. Is 12 november geschoren. Ga die hals toch nog bijwerken als ik eindelijk een apparaat heb

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:33

Bij mij werd het niet erg fluffy, maar indien nodig had ik zo nog een 2e keer geschoren. Pony stond los en zolang het kon eten was alles prima _O-

Sta je dan met een 3 jarig guppie

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:37

Vandaag is mijn paard voor de tweede keer geschoren... ik ga nu zelf een scheermachine aanschaffen maar kan ik best een kleintje en een groot aanschaffen? Of is 1 voldoende? En ja dan weer de vraag welk natuurlijk... van heiniger is er zoveel keuze... met accu, met snoer? Het is wel echt voor mezelf, 1 paard...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:18

Moser max45 voldoet aan je eisen!, wel een extra kopje erbij bestellen ;)

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:49

Er is naar mij een heiniger handy onderweg. En heb als tondeuse een kerbl besteld op agradi. Niet te duur het is toch alleen voor het hoofd te doen de benen scheer ik niet. Misschien volgend jaar ..

Ervaren mensen daar trouwens problemen mee? Een volledig geschoren paard dat elke dag van half 8 tot half 6 buiten staat en geschoren benen? Volgens mijn dierenarts had hij veel klanten waarbij paarden dezelfde uren als de mijne buiten staan en volledig geschoren waarvan de paarden elk jaar ziek worden. Hij raadde dus aan om de benen niet te doen. Maar die hangen steeds helemaal vol modder waardoor ik alsnog uren bezig ben met poetsen zodat ik de peesbescherers kan aandoen. Het lijkt me toch iets makkelijker poetsen met geschoren beentjes maar ik wil geen ziek paard ...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:52

Ik heb mijn paard ook altijd volledig geschoren gewoon buiten staan. Ken er zoveel die dat doen, en die hebben echt niet elke keer zieke paarden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:26

Joliieeenn schreef:
Er is naar mij een heiniger handy onderweg. En heb als tondeuse een kerbl besteld op agradi. Niet te duur het is toch alleen voor het hoofd te doen de benen scheer ik niet. Misschien volgend jaar ..

Ervaren mensen daar trouwens problemen mee? Een volledig geschoren paard dat elke dag van half 8 tot half 6 buiten staat en geschoren benen? Volgens mijn dierenarts had hij veel klanten waarbij paarden dezelfde uren als de mijne buiten staan en volledig geschoren waarvan de paarden elk jaar ziek worden. Hij raadde dus aan om de benen niet te doen. Maar die hangen steeds helemaal vol modder waardoor ik alsnog uren bezig ben met poetsen zodat ik de peesbescherers kan aandoen. Het lijkt me toch iets makkelijker poetsen met geschoren beentjes maar ik wil geen ziek paard ...

Nou hier ook volledig geschoren en staan doordeweeks gerust van 8 tot 8 buiten hoor. Waarom zou je daar een ziek paard van krijgen? Dan mankeert er wat anders aan lijkt me.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:06

Yvank_ schreef:
Joliieeenn schreef:

Nou hier ook volledig geschoren en staan doordeweeks gerust van 8 tot 8 buiten hoor. Waarom zou je daar een ziek paard van krijgen? Dan mankeert er wat anders aan lijkt me.

Dat dacht ik dus ook, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel logisch als de benen koud zijn je paard sneller ziek kan worden. Hij doet het overigens heel goed nu. Niks van snot of hoesten. De ongeschoren paarden bij ons hebben wel snotjes :+ misschien dat ik hem toch alsnog helemaal doe ik weet het nog niet. Vind het wat spannend ook omdat ik het de eerste keer allemaal zelf doe en regel. Normaal moest ik gewoon luisteren en nu moet ik alles zelf beslissen voor de eerste keer. Allemaal heel leuk maar voor mij ook wel spannend. Wil het graag gewoon goed doen :')

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 08:57

Van een paard dat altijd buiten staat doe ik hooguit lijf.

Geen hoofd, en ook geen benen. Ik zie daar de meerwaarde ook niet van. Met regen en of koude wind ook niet erg prettig voor het paard.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 08:59

Ninx schreef:
Van een paard dat altijd buiten staat doe ik hooguit lijf.

Geen hoofd, en ook geen benen. Ik zie daar de meerwaarde ook niet van. Met regen en of koude wind ook niet erg prettig voor het paard.

Er is toch ook geen sprake van paarden die altijd buiten staan? Overdag staan ze buiten en verder op stal.
Ik ga echt niet op wedstrijd zonder geschoren benen en hoofd. :o