Ik heb de rambo wug,maar begreep dat de liners daar ook prima onder blijven liggen wanneer je ze achter vastmaakt. Onderdekens schuiven vaak alleen achter dus gaat vast lukken.
Ik heb Candor ook onder de regendeken gezet. Het is inderdaad niet heel koud, maar aangezien het wintervacht maken wel echt volop begonnen is, toch maar op gedaan... Dit weekend gaan we op fotoshoot, dus zondag overdag is hij toch de hele dag zonder deken, en zaterdagochtend gaat hij in de voorwas, en dan blijft hij met regendeken een stuk schoner. Hopelijk wordt het dan niet TE warm....
simodi
Geplaatst: 26-09-14 08:10
Nouvel schreef:
Ik schrok toen ik vanmorgen in de auto stapte, 17,5 graden!!!
Arme dieren staan met een regendeken op... nooit verwacht dat het zo warm zou blijven...
Oh ja joh? Ik heb zelf 50 gram op bij mijn oudje! Zo maar eens naar stal dan!
Ik laat hem wel op... Er komt wel weer flink regen vanmiddag.. En de temperatuur wordt vandaag niet hoger dan 17. Nu denken mensen al snel. ooooh warm warm warm af die deken. Terwijl als het in maart 17/18 graden is vrijwel iedereen nog een regendeken op heeft en genoeg ook nog wel 200 grams.
mijne heeft nu Bucas smartex rain op maar maandag en dinsdag wordt het weer 22/23 graden toch maar weer de zomerdeken op doen? Ze staat overdag buiten en snachts binnen maar het wordt ook niet echt koud snachts.
heb net een regendeken 0 grams besteld, kan ik hem morgen meteen opleggen? (paard maakt al wintervacht aan) ben later deze winter van plan om als t nodig is een 100 grams en 250 grams deken bij te bestellen en als t echt nodig is nog een 300 grams, wat is het handigst onderdeken of gewoon staldeken bestellen tegen die tijd?
Nies_
Geplaatst: 26-09-14 16:26
Dat zul je toch echt zelf moeten bekijken.. Paarden bij mij op stal staan allemaal met Bucas Rain. Angel staat er alleen in de nacht mee en die heeft het er rond 11 uur 's morgens ook al echt warm mee. Angel is al geschoren, maar vachtlengte is vergelijkbaar met de andere nu.
Es_ther
Geplaatst: 26-09-14 16:31
Ligt aan je paard. Ik heb staldekens als onderdeken, ik kan bij paardlief uitbouwen tot 1 a 2 kilo ofzo .
Ik heb een 0 grams regendeken, 100 grams, 200, 300 & 370. En dan nog een 100 & 150 grams onderdeken. Lang leve aanbiedingen
MoniekV
Geplaatst: 26-09-14 16:35
Mijn ongeschoren paarden staan allebei met 100 gram. Haflinger die bij mij staat en vorige week geschoren is staat onder 0 gram regendeken maar hij heeft het snel warm.
ik heb nu alleen nnog 1 fleecedeken en 1 regendeken (regen deken komt morgen binnen) kan de fleecedeken ook als onderdeken als t iets frisser word (onder 15/10 graden)of niet?