Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
butengeweun schreef:Hoi dames,
Ik heb denk ik een deken nodig voor het eerst in 15 jaar. Naja op de zweetdekens die ik diezelfde periode al heb na dan, ook alleen maar 215 en dus altijd veel te groot maar passen altijd.
Mijn merrie heeft een zware zomer achter de rug en we zien dat ze geen tot weinig wintervacht gaat aanmaken dus moet er denk ik toch aan geloven mocht ik haar weer op mooi gewicht krijgen. Ik haar zo min mogelijk energie moet laten verbranden aan warm houden. Maar nu wat is handig
Merrie is een 4 jarige tinker merrie die ook rustig ingereden word (lees 2x per week ee n half uurtje onder het zadel, en daarnaast 2x licht longeren voor het rechthouden)
Van ca 9 tot 17 buiten daarna op stal.
In de weide staat nog veel gras en krijgen ze hooi bijgevoerd.
Wat voor dikte/vulling raden jullie mij aan. Voor de maat gaan we gewoon maar heel veel passen. Vanavond op stal krijgt ze al een pas sessie met de dekens die daar allemaal zijn om een merk en grote goed te kunnen inschatten.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
little_birdy schreef:heeft iemand recente ervaringen met nika ?
voor een redelijk smalle draver die geen slopers in de wei heeft
Nies_ schreef:Daarom was ik mijn dekens dus tegenwoordig zelf.. Ik heb bij een smartex all in one gehad dat heel de vulling is gaan schuiven. Dat heb ik nog wel een beetje kunnen repareren, maar niet helemaal dus die deken ligt nu als reserve in de kist. Sinds ik zelf was nog geen enkel probleem gehad dus of het aan de deken lag betwijfel ik nog steeds. Ik denk het niet.
Je zou contact op kunnen nemen met Bucas, misschien is het een bekend probleem, maar ik geef je weinig kans eigenlijk.
Marlis schreef:Heeft er iemand ervaring met dekens die raar op krullen / kreukelen wat er niet meer uit gaat. Dit is bij mijn bucas dekens na het wassen gebeurd.. ben er niet blij mee.
Degene die ze heeft gewassen geeft aan dat het niet hun verantwoording is hun wassen al jaren en op een correcte manier en dit is nog nooit gebeurd. Dus moet aan m'n dekens liggen krijg ik te horen....
spruitje12 schreef:Blijven stal dekens goed liggen onder een 0 grams regendeken? Ik heb namelijk een 200 g staldeken maar kan sochtends niet wisselen. Dus zou ik dan die over de 0 grams kunnen doen van de winter? Wilt iemand die me verder kan helpen met de dekens mij even een pb sturen haha.
MoniekV schreef:spruitje12 schreef:Blijven stal dekens goed liggen onder een 0 grams regendeken? Ik heb namelijk een 200 g staldeken maar kan sochtends niet wisselen. Dus zou ik dan die over de 0 grams kunnen doen van de winter? Wilt iemand die me verder kan helpen met de dekens mij even een pb sturen haha.
Ik zou geen staldeken over een regendeken heen doen, andersom kan wel.
woepsie90 schreef:little_birdy schreef:heeft iemand recente ervaringen met nika ?
voor een redelijk smalle draver die geen slopers in de wei heeft
Haha, wilde juist hetzelfde gaan vragen![]()
Had een regendeken hier op het eiland gekocht van Rhinegold, maar borststuk is veel te krap, deken is zelf te lang. Gespen bij de borst kunnen niet sluiten tenzij ik de deken zover naar voren trek dat de gespen onder ze nek komen en dan kan hij niet eten natuurlijk, terwijl er ook een hals aanzit. De hals is weer erg ruim, lekker logisch.
Dus op zoek naar regendeken met hals voor mijn ex-racer met redelijk bespierde borst, maar verder is hij slank. Nika valt wat wijder dus? Dan kan ik zijn gewone maat dus bestellen, 185...
MoniekV schreef:Marlis schreef:Heeft er iemand ervaring met dekens die raar op krullen / kreukelen wat er niet meer uit gaat. Dit is bij mijn bucas dekens na het wassen gebeurd.. ben er niet blij mee.
Degene die ze heeft gewassen geeft aan dat het niet hun verantwoording is hun wassen al jaren en op een correcte manier en dit is nog nooit gebeurd. Dus moet aan m'n dekens liggen krijg ik te horen....
[SV] Rambo deken, is dit normaal?
Laatst kwam dit topic voorbij..