[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:42

Faitherr schreef:
Ik heb de kerbl farmclipper van agradi, is een klein stukje terug al benoemd. Deze is zeer prijsvriendelijk en bevalt hier heel goed. Komt met gemak overal doorheen.

Welke heb je dan? Want hier zijn ook weer verschillende uitvoeringen van op de markt.
NB: ik heb m echt alleen nodig voor opscheren van de benen (dun haar, geen behang) dus misschien kom ik ook uit met een tondeuse ?
Budget wat ik ervoor uit wil geven is max. 85 euro.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:26

Dan zou ik een tondeuse nemen. Met een groot apparaat opscheren vind ik heel onhandig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 16:14

Pantykous schreef:
Kan prima hoor, gaat net zo snel als een grote. Waarom adviseer je dat niet?

Omdat het niet zo snel gaat als een grote zoals iedereen zegt. En mijn merrie heeft echt geen enorme mega vacht. Ik had achteraf liever een grote gekocht en dan een 15 euro dingetje erbij voor de details.

Hij scheert verder prima en fijn hoor. Maar voor een heel paard zou ik het niet nog eens doen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 17:50

Tancreda4 schreef:
Pantykous schreef:
Kan prima hoor, gaat net zo snel als een grote. Waarom adviseer je dat niet?

Omdat het niet zo snel gaat als een grote zoals iedereen zegt. En mijn merrie heeft echt geen enorme mega vacht. Ik had achteraf liever een grote gekocht en dan een 15 euro dingetje erbij voor de details.

Hij scheert verder prima en fijn hoor. Maar voor een heel paard zou ik het niet nog eens doen.

Oh, dat zijn ik en een meerderheid van de mensen niet met je eens dan. Maar ervaringen kunnen verschillen. Ik heb er al verscheidene geschoren met de Moser.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:34

Pantykous schreef:
Oh, dat zijn ik en een meerderheid van de mensen niet met je eens dan. Maar ervaringen kunnen verschillen. Ik heb er al verscheidene geschoren met de Moser.

Ik heb zelf ook de Moser, en ben het eigenlijk wel met Tancreda eens. Je kan er absoluut een heel paard mee scheren, heb het zelf ook een aantal keer deels gedaan, omdat de messen van mijn grote machine niet goed waren geslepen, maar ideaal is het natuurlijk niet. Je bent minstens 2x zo lang bezig en mijn ervaring is toch wel dat paarden het gefrunnik na een tijdje ook wel beu zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:37

2x zo lang? Ik hooguit kwartiertje langer.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:45

2x zo lang? 3-4 uur!?

Nee sorry, die ervaring heb ik absoluut niet. En dan scheer ik er extreem bange paarden mee, dus dat zijn geen brave borsten die 2 uur doodstil staan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:01

Ik vind het knap. Maar ik scheer ook niet dagelijks of überhaupt veel, dat scheelt vast. Maar mocht ik mijn pony weer half willen scheren vraag ik een stalgenoot met een groot apparaat en ga ik niet zelf bezig. 3 slagen en zij is klaar. Ik zal veel langer met het kleine apparaat bezig zijn. Vind ik dan zonde van m'n tijd :')

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:15

Pantykous schreef:
2x zo lang? 3-4 uur!?

Nee sorry, die ervaring heb ik absoluut niet. En dan scheer ik er extreem bange paarden mee, dus dat zijn geen brave borsten die 2 uur doodstil staan.

Ik ben normaal in een half uur/3 kwartier wel klaar hoor, geen 3-4 uur gelukkig :')

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:17

Tancreda4 schreef:
Ik vind het knap. Maar ik scheer ook niet dagelijks of überhaupt veel, dat scheelt vast. Maar mocht ik mijn pony weer half willen scheren vraag ik een stalgenoot met een groot apparaat en ga ik niet zelf bezig. 3 slagen en zij is klaar. Ik zal veel langer met het kleine apparaat bezig zijn. Vind ik dan zonde van m'n tijd :')

Nou dat dus ;)

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:55

Als ik dit zo lees gaat mijn voorkeur dan idd ook naar een groter apparaat. Ik heb al een nerveus paard die niet houdt van stilstaan en daarbij kom ik die nog nooit echt geschoren heeft :+ Ik heb het nu laten doen omdat ik niet wist of hij braaf was maar hij is zo braaf dat ik heb besloten zelf te gaan scheren maar als het hem echt te lang duurt wordt hij idd vervelend..

Nog andere apparaten die mensen hier aanraden buiten de moser dan?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:23

Een Kerbl of Sectolin valt ongeveer in je budget. Prima al je er alleen je eigen paard mee hoeft te scheren. Ze maken wel een boel meer herrie en zijn minder handzaam. Eventueel kan je nog kijken naar een nette tweedehands Heiniger of Aesculap.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:45

Ik twijfel erg. Mijn fjord is afgelopen jaar voor het eerst geschoren. Super tevreden mee maar zijn vacht is snel gegroeid. Heeft het nu nog zin om een tweede keer te scheren of is het nu te laat?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:59

L_iek schreef:
Ik twijfel erg. Mijn fjord is afgelopen jaar voor het eerst geschoren. Super tevreden mee maar zijn vacht is snel gegroeid. Heeft het nu nog zin om een tweede keer te scheren of is het nu te laat?

ik ga mijn haf in de aankomende 2 weken ook nog een laatste keer scheren hoor. Ik heb er nooit problemen mee gehad.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 18:02

Nee hoor, je kunt prima nog scheren!
Hier plezier van de Aesculap Bonum. Op accu, dus geen snoeren, mooi stil en fijn vast te houden doordat het handvat mooi smal is, en het apparaat is erg licht van gewicht! :))

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 18:54

Kaitlyn schreef:
Nee hoor, je kunt prima nog scheren!
Hier plezier van de Aesculap Bonum. Op accu, dus geen snoeren, mooi stil en fijn vast te houden doordat het handvat mooi smal is, en het apparaat is erg licht van gewicht! :))

Ik heb deze ook aangeschaft. Fantastisch ding.
Ik vind scheren bijna leuk worden zo :')

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:42

Joliieeenn schreef:
Als ik dit zo lees gaat mijn voorkeur dan idd ook naar een groter apparaat. Ik heb al een nerveus paard die niet houdt van stilstaan en daarbij kom ik die nog nooit echt geschoren heeft :+ Ik heb het nu laten doen omdat ik niet wist of hij braaf was maar hij is zo braaf dat ik heb besloten zelf te gaan scheren maar als het hem echt te lang duurt wordt hij idd vervelend..

Nog andere apparaten die mensen hier aanraden buiten de moser dan?

Een tweedehandse Heiniger. Of een moser Max 45 en er dan een brede Scheerkop opzetten? Voor onder de 100 euro (tweedehands) ben je dan klaar. Een tweedehands Heiniger (Bijv de progress) of andere degelijk merk zit je snel tegen de 200 euro aan.

Ik werk het liefste ook met mijn grote Heiniger xperience en werk bij met de moser, alleen een extreme gevallen scheer ik er een compleet paard mee (welgeteld nu 1 paard in 5 jaar tijd).

Het is een afweging wat je wilt uitgeven.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:28

Iemand ervaring met de Constanta Rodeo scheerapparaat ?

Sta op het punt deze van iemand over te nemen maar ben niet bekend met het merk

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:35

Perryx schreef:
Iemand ervaring met de Constanta Rodeo scheerapparaat ?

Sta op het punt deze van iemand over te nemen maar ben niet bekend met het merk

Heb ik heeeeeeel vroeger gehad

Voor dat geld goed apparaatje. Jaren mee geschoren maar plots liepen m’n messen kapot (aan de messen zit een kunstof gedeelte dat over je blokje heen gaat, en zodra hij aanging sloopte hij het kunststof gedeelte op de messen. Dus ik wist niet waarom dit gebeurde en heb een andere gekocht.
Maar heb er serieus best wel wat paarden mee geschoren :j

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:10

Hey! Ik heb een 5 jarige merrie. Ze zweet erg met rijden. Nu zit ik er dus mee dat ze de hele dag buiten lopen dus wil niet helemaal kaal. Welk model kan ik het best scheren? En hoeveel grams deken moet ik erop doen dan? Ze heeft nu 150 gram op. 2 jaar geen eigen paard en ben echt alles vergeten haha

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:08

Iemand hier die de aesculap econom heeft? Zijn jullie er tevreden over?

Ik heb voor weinig een zgan op de kop kunnen tikken met 4 nieuwe set mesjes erbij. Nog niet mee geschoren, dat zal einde van het jaar pas zijn.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:44

Die heb ik vroeger gehad. Hele sterke machines, en met 4 messensetjes erbij heb je een goede koop gedaan. Zijn ze wel allemaal gelijk?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:49

kaatje77 schreef:
Die heb ik vroeger gehad. Hele sterke machines, en met 4 messensetjes erbij heb je een goede koop gedaan. Zijn ze wel allemaal gelijk?

3 setjes paardenmessen en 1 setje koeienmes. Degene was na 10 minuten scheren er klaar mee en laat ze nu scheren.. Dus is echt als nieuw. Heb er 225 voor betaald.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:22

Heb een aantal A merken gevonden op marktplaats dus hopelijk zit er daar eentje bij voor mij. Nog een vraag, voor het hoofd, oren benen etc dus het precieze werk wordt een tondeuse gebruikt toch? Maar ik neem aan geen mensen tondeuse? Wat zijn daar aanraders voor? Heb die Kerbl al gezien die zijn niet al te duur?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:17

Mama_Rianne schreef:
kaatje77 schreef:

3 setjes paardenmessen en 1 setje koeienmes. Degene was na 10 minuten scheren er klaar mee en laat ze nu scheren.. Dus is echt als nieuw. Heb er 225 voor betaald.

Dan heb je de machine voor niks :):)
Veel plezier ermee :D