[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 22:18

Moska schreef:
Mocht er nog iemand belangstelling hebben, mijn jonge paard is uit zijn deken gegroeid nog voor hij de verpakking uit is geweest. Heb nu allemaal amigo Hero dekens in de maat 6.3 en een gloednieuwe bravo (0 gram) maat 6.3 liggen. Mijn andere paard past gelukkig ook de 6.3, maar die heeft geen zes dekens nodig natuurlijk :+

De amigo bravo 0 grams is nog helemaal nieuw en nog nooit de verpakking uit geweest. Zo uit mijn hoofd is het een blauwe.

Heb nu zelf de Hero op de paarden liggen. De een heeft een 50 grams en de ander een 100 grams. Heeft meer met de maat van de deken te maken dan de dikte. Gelukkig heb ik ook nog wat grotere maten en liners liggen, anders ging ik haast failliet met al die dekens _O-

Met disc of zonder ( ben nog niet zo thuis in de types amigo) hoeveel grams / extra liners en met of zonder hals
Al wil ik ook niet woest investeren want ze gaat deze deken maat ook nog wel uit denk ik -O-

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 06:38

De normale sluiting, geen disc, 0 gram, geen hals, wel optie tot bevestigen en optie om liners te bevestigen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 07:10

Moska schreef:
De normale sluiting, geen disc, 0 gram, geen hals, wel optie tot bevestigen en optie om liners te bevestigen.

Dan sla ik over bedankt vor de info

GiGi_90

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 10:54

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met de Catago Hybrid turnout dekens? En hoe ze vallen kwa maat bijvoorbeeld in vergelijking met Bucas. Bucas heeft maat 130/175 en deze zijn 125/175. Ook ben ik benieuwd naar het model.

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 11:57

GiGi_90 schreef:
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met de Catago Hybrid turnout dekens? En hoe ze vallen kwa maat bijvoorbeeld in vergelijking met Bucas. Bucas heeft maat 130/175 en deze zijn 125/175. Ook ben ik benieuwd naar het model.

Kan mijn tekst niet meer wijzigen maar bij Hypostore zie ik dus staan dat 125/15 is en ik zie nu bij Agradi dat 125/165 is. Dus ben nu helemaal verward hoe die maten gaan.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:02

GiGi_90 schreef:
GiGi_90 schreef:

Kan mijn tekst niet meer wijzigen maar bij Hypostore zie ik dus staan dat 125/15 is en ik zie nu bij Agradi dat 125/165 is. Dus ben nu helemaal verward hoe die maten gaan.

In dat geval zou ik Hypostore even berichten. Grote kans dat er een typefoutje gemaakt is :)

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:03

Ow excuus ik maak een typefout zie ik Hypostore staat 125/175 en bij Agradi 125/165.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:14

GiGi_90 schreef:

Een weidegenootje heeft de Catago gehad. Was de deken waar standaard de liner in het pakket erbij zat. Deken is hooguit 2 seizoenen mee gegaan. Daarna zo lek als een mandje. :=

Deken lag overigens wel goed.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 18:41

We zijn weer bij t lastige weer aangekomen. Wel of geen deken op. Heb m vandaag opgedaan ivm hele dag regen. Twijfel of ik m zo af doe. Morgen overdag droog en nacht staat ze altijd op stal.

Wil niet continue deken op/af/ op/af dus vind t echt elk jaar weer lastig

Hoe doen jullie t deze dagen?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:00

Ik heb mijn jonkie vandaag de ongevoerde opgelegd.
Hij heeft momenteel een iets mindere weerstand, wel24/7 buiten met schuilstal.
Wellicht haal ik m morgen of donderdag weer af

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:03

Polar schreef:
Ik heb een vraagje, misschien kunnen jullie me hier antwoord op geven.

Momenteel heb ik 2 paarden met dekens lopen, waarvan eentje nog in de groei.
Ik was er vrij zeker van dat ik afgelopen voorjaar voor beide paarden een reservedeken had gekocht van 250 gram.
Helaas kom ik er vandaag achter dat ik alleen 50 en 150 gram voor ze heb gekocht en de zwaardere is uit het assortiment gegaan.
Normaal ga ik in de winter tot maximaal 350 gram.
Kan het kwaad om maximaal 200 grams liners onder de 150 grams dekens te leggen of kan ik beter op zoek naar een zwaardere winterdeken waarbij ik geen liner hoef te gebruiken?

Dat kan prima

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:04

Felien_Kyra schreef:
We zijn weer bij t lastige weer aangekomen. Wel of geen deken op. Heb m vandaag opgedaan ivm hele dag regen. Twijfel of ik m zo af doe. Morgen overdag droog en nacht staat ze altijd op stal.

Ik doe bij natte dagen ze op, droge dagen eraf.
Pas als het kouder wordt laat ik ze er alle dagen op liggen

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:06

Die van mij stond te zweten onder regendeken dus heb nu halve regen vliegendeken op gedaan. Blijft de rug wel warm maar kan ze de warmte wel kwijt.
Wel even baal momentje want paard staat al 3 maanden stil ivm peesblessure en de deken singels van regen deken en regen vliegendeken gaan bijna niet meer dicht doordat ze dikker is geworden. Eind november laat ik de dierenarts komen en misschien laat ik haar wel inslapen als er geen verbetering in zit na 5.5 maand stil staan dus wil eigenlijk nu geen nieuwe dekens kopen..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:14

xxxmh schreef:
Die van mij stond te zweten onder regendeken dus heb nu halve regen vliegendeken op gedaan. Blijft de rug wel warm maar kan ze de warmte wel kwijt.
Wel even baal momentje want paard staat al 3 maanden stil ivm peesblessure en de deken singels van regen deken en regen vliegendeken gaan bijna niet meer dicht doordat ze dikker is geworden. Eind november laat ik de dierenarts komen en misschien laat ik haar wel inslapen als er geen verbetering in zit na 5.5 maand stil staan dus wil eigenlijk nu geen nieuwe dekens kopen..

Ik heb voor 1 van onze paarden buik singel verlengers gekocht. Dit werkt prima en helemaal als tijdelijke oplossing. Sterkte met je paard!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:17

Capriootje schreef:
xxxmh schreef:

Ik heb voor 1 van onze paarden buik singel verlengers gekocht. Dit werkt prima en helemaal als tijdelijke oplossing. Sterkte met je paard!

Oh ff googlen. Zie bijna alleen maar elastische buiksingels.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:19

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:28

Top dankjewel! Meteen besteld. Als ik goed nieuws krijg wordt het paard verwend met een nieuwe deken maar nu moet ze het er even mee doen op deze manier.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 22:39

Henkje schreef:
Wiwabalia schreef:
Heb jij de high neck variant? Of de normale?

De high neck, ik kan straks even een foto maken als je wil

Als je dat nog zou willen doen.. :)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 06:33

loulou schreef:
Felien_Kyra schreef:

Ik doe bij natte dagen ze op, droge dagen eraf.
Pas als het kouder wordt laat ik ze er alle dagen op liggen

Ja precies.
Ik kies er toch voor om m vanmorgen weer af te doen. Blijft rest vd dag droog en temperaturen gaan weer omhoog komende dagen, alleen nachten worden koud maar ze staat in een stal (met luik wel)

Maar goed ik kan dan dus alleen al twijfelen zoals gisteravond: zal ik m nu al af doen? Of vindt ze het fijner morgenvroeg? :') maar heb m vannacht opgelaten

En nu zit ik aan mn ontbijt te denken: had ik hem niet gisteravond af moeten doen? Haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:16

Met deze temperaturen gaat hier altijd de deken al op. S nachts een dikkere ook nog. Nu hebben wij buitenbox die helemaal open is op 1 wand na, dus net zo koud. Maar ook overdag ook al gewoon dekens. Zodra het 15 of eronder komt hebben ze ze hier op. Onder de 10 dikkere deken, maar dan ook wel gevoelstemperatuur. Soms zeggen ze dat het 13 graden is maar voelt het door wind en regen kouder.

Wel is dit altijd een rotperiode :+ s nachts dikkere dekens nodig dan overdag. Dus veel heen en weer en soms staan ze een dag te warm, maar dat is afhankelijk van het paard. De mijne kan beter te warm staan als te koud, die van vriendin andersom juist.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:59

Die van mij hebben nog hun 0 grams op, verwacht niet meer dat ze dit jaar afgaan of het moet echt omhoog schieten qua temperatuur.

Vooral voor mijn oudje met atrose, die heeft echt baat bij haar deken als het zo wisselend is.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:20

Felien_Kyra schreef:

Gezien ik niet dagelijks op stal kom krijgen ze hier relatief laat de dekens op.
Het is nog niet echt koud alleen af en toe wat nat. Ze lijken het nog prima te doen, maar verwacht binnenkort wel met de dekens te beginnen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:46

Ik zie dat t maandag weer richting 20 graden gaat.. dus dekens gaan hier morgen denk ik weer af. Wordt mooi weer en ze hebben beide al aardig vacht.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:48

Iemand ervaringen met de Rambo dry rug?
En dan ook met de maatvoering

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:49

Alja schreef:
Iemand ervaringen met de Rambo dry rug?
En dan ook met de maatvoering

Maat valt standaard. Ik heb hem voor mijn haflinger. Ik vind het een fijne deken en paard droogt lekker snel.