Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
woepsie90 schreef:Ik kom weer met een vraag. Ik ben ook echt een tut, sorry. Ik denk heeeeeeeeel lang voordat ik doe.
Mijn volbloed van 165 cm heeft meestal 6'3 maar van QHP 195cm (=ongeveer 6'6)
Welke maat van deze Amigo Bravo zou ik dan moeten kiezen?
https://www.agradi.nl/amigo-bravo-12-pl ... 40-190.htm
[ [url=m/xKbDPW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Capriootje schreef:Mijne is smal gebouwd ja, en draagt nu een 205. Die is iets ruim maar de 198 had ie net blote billen.
Bij een brede hier op stal was haar normale maat 6'3 van de optimo echt te ruim, een 6'0 past super. Ze vallen vooral heel lang in de lengte dus met een breed paard is dat al minder dan bij een hele smalle. Denk dat je met 1 maat kleiner wel goed uitkomt. Passen/ruilen is nergens een probleem meer tegenwoordig voor als hij niet past.
Koper schreef:Capriootje schreef:Mijne is smal gebouwd ja, en draagt nu een 205. Die is iets ruim maar de 198 had ie net blote billen.
Bij een brede hier op stal was haar normale maat 6'3 van de optimo echt te ruim, een 6'0 past super. Ze vallen vooral heel lang in de lengte dus met een breed paard is dat al minder dan bij een hele smalle. Denk dat je met 1 maat kleiner wel goed uitkomt. Passen/ruilen is nergens een probleem meer tegenwoordig voor als hij niet past.
Oww, ik vind het zó lastig! Het lijken me ideale dekens maar mijn ruin heeft een lastig model en met zo'n hele dure deken ben ik toch bang dat ze 'm niet terugnemen omdat er een haartje op zit ofzoEigenlijk durf ik gewoon niet.
Vanochtend bleek dat ik de ongevoerde Weatherbeeta verkeerd had dichtgemaakt. Ik was even vergeten op welk ringetje de snelsluitingen ook weer moesten en heb gisteravond verkeerd gegokt, waardoor de schouders en voorbenen van mijn ruin even nat waren als die van een zeepaard. En ja ik ben me ervan bewust dat zeepaarden helemaal geen benen hebben![]()
Voor mijn merrie heb ik een 200 grams liner besteld. Eigenlijk is haar deken een halve maat te klein, waardoor er bij de borst een paar centimeter ruimte zit. Daar moet ik dus ook nog even wat op verzinnen zodat ze niet meteen met een zeikensnatte liner staat.