Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:Ik wissel juist wel met temperatuurschommelingenals het ineens veel kouder of warmer is pas ik de dekens daar gewoon op aan.. Sterker nog hij staat nu s'nachts onder 100/150 grams en overdag onder 0 grams..
xChantal94 schreef:Hebben mensen hier tips over een hals die niet schuurt bij de manen? Lees zoveel tegenstrijdige berichten, de éen zegt dit maar de ander zegt weer dat het juist schuurt.
Mijn paard z'n manen groeien namelijk heeel sloom, en zijn nu bijna pas weer op lengte tegenover de rest van zijn manen (en hij heeft gewoon een sportcoupe).
Lara_Silver schreef:Horseware is hier niet verkrijgbaar. Desalniettemin heb ik drie fijne goed passende dekens waarmee ik varieer. Zo heeft hij steeds één deken op, qua vulling aangepast aan de tijd van het jaar. En aangezien hij er ook mee naar buiten gaat (en rolt), geen last van natte onderdekens met alle gevolgen van dien.
Ik ga echt niet direct van deken verwisselen als het bij wijze van opeens 5 graden warmer of kouder is. (laten we het woord krankzinnig niet misbruiken) Heb ik geen zin in en geen tijd voor. Nu hij geschoren word let ik er wel meer op omdat ik hem dat aan warmte moet bieden wat ik weg genomen heb. Maar die winters dat ik de vacht liet staan, echt niet, daar ging vanaf begin december de 100 grams op (vanaf september de 0 grams) totdat de temperaturen weer stabiel stegen, dan weer de 0 grams.
Daarom met één deken is het prima mogelijk. Niet voor een geschoren paard trouwens.
xChantal94 schreef:Hebben mensen hier tips over een hals die niet schuurt bij de manen? Lees zoveel tegenstrijdige berichten, de éen zegt dit maar de ander zegt weer dat het juist schuurt.
Mijn paard z'n manen groeien namelijk heeel sloom, en zijn nu bijna pas weer op lengte tegenover de rest van zijn manen (en hij heeft gewoon een sportcoupe).
Marjo89 schreef:Lara_Silver schreef:Horseware is hier niet verkrijgbaar. Desalniettemin heb ik drie fijne goed passende dekens waarmee ik varieer. Zo heeft hij steeds één deken op, qua vulling aangepast aan de tijd van het jaar. En aangezien hij er ook mee naar buiten gaat (en rolt), geen last van natte onderdekens met alle gevolgen van dien.
Ik ga echt niet direct van deken verwisselen als het bij wijze van opeens 5 graden warmer of kouder is. (laten we het woord krankzinnig niet misbruiken) Heb ik geen zin in en geen tijd voor. Nu hij geschoren word let ik er wel meer op omdat ik hem dat aan warmte moet bieden wat ik weg genomen heb. Maar die winters dat ik de vacht liet staan, echt niet, daar ging vanaf begin december de 100 grams op (vanaf september de 0 grams) totdat de temperaturen weer stabiel stegen, dan weer de 0 grams.
Daarom met één deken is het prima mogelijk. Niet voor een geschoren paard trouwens.
HAHA niet gezien dat je niet in NL woonde.
Iets importeren kan natuurlijk altijd..