[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 22:29

Tuurlijk kan dat geen kwaad :D daar zijn ze voor uitgevonden

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 22:31

Ja oke, dat is waar. :')
Ik ben alleen zelf een voorstander van één deken in de juiste dikte, zodat het niet van die michelinpoppetjes worden.
Maar dan ga ik dat doen en hopen dat de huidige dekens heel blijven!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 22:48

Heeft er iemand ervaring met deze dekens van Kramer? Overweeg om die aan te schaffen.

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 02:21

Hoi allemaal! Ik kom even binnen vallen. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe deken maar heb werkelijk geen idee meer waar te beginnen |o

Mijn paard is namelijk een fantastische sloper. Harry's horse, EJ huismerk, bucas, en andere verschillende huismerken zijn bij mijn paard namelijk binnen een week stuk.

Ik heb een tijdje een Master gehad van 1200denier. Deze heeft het bijna een jaar vol gehouden tot ie van de schoft tot de staart open is gescheurd in 1 dag. Ook kan ik deze niet meer in de gewenste maat/vulling vinden. Drama dus.
Helaas is paardlief ook een echte koukleum en kan dus niet zonder deken (onderdekens blijven tot nu toe wel heel, maar die regenjassen _-:( ).

Ik heb dus de volgende eisen:

- 1200 denier (of meer als dat bestaat)
- Moet zo'n singelgesp op de borst hebben, alle andere haakjes gaan binnen een dag stuk
- Normale pasvorm voor kwpn'er.
- liefst onder de 100 euro ivm waarschijnlijk korte gebruiksduur
-0 grams of 50 gram
- zonder hals

Hebben jullie tips of ideeën voor mij?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 04:46

snorkel1986 schreef:
Bestaan er meer merken dekens met een disc sluiting? Of alleen amigo?

Dat vraag ik me ook af maar ik denk het niet?
Vind het zoveel beter passen maar ik wil voor mijn oudje niet zo'n duur deken omdat die in de kudde loopt voorlopig. Sommige paarden durven wel bijten -O-

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 06:12

Wiwabalia schreef:
Heeft er iemand ervaring met deze dekens van Kramer? Overweeg om die aan te schaffen.

[ Afbeelding ]

Ik heb deze met normale hals.

Na altijd horseware dekens gehad te hebben.

Maar met een paard wat binnen 2 weken zijn amigo bravo 12 plus deken weet te slopen en waar Rambo zorgt voor schuurplekken.

Een uitstapje gemaakt na een Felix Buhler deken. Vorige week vrijdag besteld en gisteren binnen gekomen.

Ik was sceptisch kan toch niet veel zijn voor dit geld.

Bij het open maken van het pakket viel mij al op hoe zwaar hij aan voelde vergeleken met mijn Amigo's.

De buitenstof voelt echt heel stevig aan (1680 den).

Hup deken mee naar stal en passen.

En warempel hij ligt ook fantastisch.

Ik ben heel benieuwd hoelang hij deze heel houdt.

Afbeelding

4 oktober t/m 7 oktober krijg je 20% korting op dekens.

Ik bestel er dan gelijk 2 bij voor mijn andere paarden.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 06:14

Myrthee_ schreef:
Hoi allemaal! Ik kom even binnen vallen. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe deken maar heb werkelijk geen idee meer waar te beginnen |o

Mijn paard is namelijk een fantastische sloper. Harry's horse, EJ huismerk, bucas, en andere verschillende huismerken zijn bij mijn paard namelijk binnen een week stuk.

Ik heb een tijdje een Master gehad van 1200denier. Deze heeft het bijna een jaar vol gehouden tot ie van de schoft tot de staart open is gescheurd in 1 dag. Ook kan ik deze niet meer in de gewenste maat/vulling vinden. Drama dus.
Helaas is paardlief ook een echte koukleum en kan dus niet zonder deken (onderdekens blijven tot nu toe wel heel, maar die regenjassen _-:( ).

- Moet zo'n singelgesp op de borst hebben, alle andere haakjes gaan binnen een dag stuk
-0 grams of 50 gram
- zonder hals

Die van Kramer voldoet aan bijna al je eisen in het weekend van 4 oktober. Alleen wel met klipsluiting.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:37

Wauw, die ligt erg mooi!

Mijn dames hebben ook Amigo. Mijn oudere dame heeft ook een Arika van Lemieux maar zelfs die gaat toch ook snel kapot en schuurt toch ietsje.. vandaar dat ik deze tegen kwam..

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:27

Myrthee_ schreef:

-0 grams of 50 gram
- zonder hals

Ik ben heel tevreden over de Fairfield dekens van Hööks.
Betaalbaar en ze gaan bij mij langer mee dan rhino en horseware dekens.

https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... -fairfield

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:52

Wiwabalia schreef:

[ Afbeelding ]

Ik heb deze ook voor de pony, omdat de Rhino rug super lang levertijd had. Hij ligt erg goed en geen plekken op de schoft en tot nu toe goed waterdicht.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:46

felicity schreef:
Wiwabalia schreef:

[ Afbeelding ]

Ik heb deze met normale hals.

Na altijd horseware dekens gehad te hebben.

Maar met een paard wat binnen 2 weken zijn amigo bravo 12 plus deken weet te slopen en waar Rambo zorgt voor schuurplekken.

Een uitstapje gemaakt na een Felix Buhler deken. Vorige week vrijdag besteld en gisteren binnen gekomen.

Ik was sceptisch kan toch niet veel zijn voor dit geld.

Bij het open maken van het pakket viel mij al op hoe zwaar hij aan voelde vergeleken met mijn Amigo's.

De buitenstof voelt echt heel stevig aan (1680 den).

Hup deken mee naar stal en passen.

En warempel hij ligt ook fantastisch.

Ik ben heel benieuwd hoelang hij deze heel houdt.

[ Afbeelding ]

4 oktober t/m 7 oktober krijg je 20% korting op dekens.

Ik bestel er dan gelijk 2 bij voor mijn andere paarden.

Mijn hart ging even harder kloppen, maar jammer genoeg geen maat 130. Hoe vind jij de deken vallen tov horseware?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 10:37

Dit zijn de rugmaten toch die zij hanteren?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 10:37

Henkje schreef:
Wiwabalia schreef:

[ Afbeelding ]

Ik heb deze ook voor de pony, omdat de Rhino rug super lang levertijd had. Hij ligt erg goed en geen plekken op de schoft en tot nu toe goed waterdicht.

Heb jij de high neck variant? Of de normale?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 11:20

Farjen schreef:
snorkel1986 schreef:
Bestaan er meer merken dekens met een disc sluiting? Of alleen amigo?

Dat vraag ik me ook af maar ik denk het niet?
Vind het zoveel beter passen maar ik wil voor mijn oudje niet zo'n duur deken omdat die in de kudde loopt voorlopig. Sommige paarden durven wel bijten -O-

Dat is het enige waarbij mijn jonkie zich niet vast hangt. al hoop ik dat verandering van stal dus ook plaats hooinet ( meer in de donkere hoek) en dan een buitendeur krijgt ook gaat helpen. Anders moet ik idd een complete nieuwe set dekens kopen :$ en dat vind ik een minder grapje.. op mp staan er niet zo veel nog...

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 11:45

Wiwabalia schreef:
Heb jij de high neck variant? Of de normale?

De high neck, ik kan straks even een foto maken als je wil

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 12:00

Myrthee_ schreef:

-0 grams of 50 gram
- zonder hals

Ik zou het over een andere boeg gooien en juist kijken naar een extra sterk deken evt tweedehands. Mijn sloper staat alleen nog onder Rhino en Rambo dekens (ballistic nylon) welke hij wel heel kan houden. Daarmee ben ik goedkoper uit dan elk seizoen een nieuwe kopen. Bij tweedehands wel opletten of ze nog waterdicht zijn, maar anders zou je ook een oudje (niet waterdichte) over een wel waterdicht deken kunnen doen als een soort beschermlaag.

Naast Rhino en Rambo dekens kun je evt nog kijken naar een stevige Bucas, new Zealand dekens (zwaar canvas) of bepaalde uitvoeringen van andere merken met hoge dernier. Geloof dat Harry's horse een extreme deken had oid van hele stevige stof.

Als je wel 1200 of 1680 dernier zoekt kun je nog kijken naar Nika horse products, Kramer heeft er een aantal en de duurdere Amigo is ook 1200.
Laatst bijgewerkt door XladyX op 30-09-24 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 12:01

Even een andere vraag, hoe vallen de Rhino dekens van Horseware?

Onze Tinker past normaal gesproken in maat 185, maar ik twijfel tussen maat 183 en 191..

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 12:11

Vallen mooi op maat is mijn ervaring

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 13:34

Steentje schreef:
Even een andere vraag, hoe vallen de Rhino dekens van Horseware?

Onze Tinker past normaal gesproken in maat 185, maar ik twijfel tussen maat 183 en 191..

Voor mijn Welsh cobs met maat 185 heb ik bij Horseware Amigo de maat 183.
Ik weet niet of de maatvoering helemaal gelijk is, maar zal vast niet zo veel verschillen gok ik.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:32

XladyX schreef:
Myrthee_ schreef:

-0 grams of 50 gram
- zonder hals

Ik zou het over een andere boeg gooien en juist kijken naar een extra sterk deken evt tweedehands. Mijn sloper staat alleen nog onder Rhino en Rambo dekens (ballistic nylon) welke hij wel heel kan houden. Daarmee ben ik goedkoper uit dan elk seizoen een nieuwe kopen. Bij tweedehands wel opletten of ze nog waterdicht zijn, maar anders zou je ook een oudje (niet waterdichte) over een wel waterdicht deken kunnen doen als een soort beschermlaag.

Naast Rhino en Rambo dekens kun je evt nog kijken naar een stevige Bucas, new Zealand dekens (zwaar canvas) of bepaalde uitvoeringen van andere merken met hoge dernier. Geloof dat Harry's horse een extreme deken had oid van hele stevige stof.

Als je wel 1200 of 1680 dernier zoekt kun je nog kijken naar Nika horse products, Kramer heeft er een aantal en de duurdere Amigo is ook 1200.

Denier geeft aan hoe dicht de stof geweven is, maar geeft niet aan hoe stevig/hufterproof iets is. Het meest stevig is idd het ballistisch nylon wat o.a. in de Horseware Rambo en in de Bucas Smartex zit. Zo is een Rambo met 1000d steviger en meer hufterproof dan een Amigo met 1200d.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:45

Tot op zekere hoogte geeft het wel een indicatie. Materiaal soort is het belangrijkste, maar wanneer dit gelijk is, is een hogere denier wel degelijk steviger dan een lage en geeft dus een idee van hoever je ermee zult komen bij slopers }>

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:20

Ik heb even advies nodig. Mijn oudje heeft nu een Harry’s horse deken op dat hij al enkele jaren heeft maar hij gaat steeds slechter liggen. Misschien doordat hij minder spieren heeft tegenover vroeger? Wat zou ik doen qua maat? Volgens mij heeft hij wel echt deze maat nodig maar een wat ander model? Deken heeft zijn beste tijd gehad dus ik moet wat nieuws maar ik weet niet goed wat te doen :o

Zo lag hij toen ik hem van de weide nam. Wat naar achter geschoven en strak op zijn borst.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo na goedleggen en de sluiting vooraan wat aangepast

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 21:15

Slmt9 schreef:
[
Wiwabalia schreef:

[ Afbeelding ]

Mijn hart ging even harder kloppen, maar jammer genoeg geen maat 130. Hoe vind jij de deken vallen tov horseware?

Het paard van de foto heeft van horseware 6.6 en heb voor hem een 145 besteld. Die ligt echt als gegoten.

Mijn andere 2 paarden dragen van horseware 6.3 en de 145 was echt te groot. Voor hun 2 bestel ik van de week 135.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 21:50

Thanks, dan denk ik dat het hem niet gaat worden. Ga ik de Shires highlander plus bestellen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 22:05

Mocht er nog iemand belangstelling hebben, mijn jonge paard is uit zijn deken gegroeid nog voor hij de verpakking uit is geweest. Heb nu allemaal amigo Hero dekens in de maat 6.3 en een gloednieuwe bravo (0 gram) maat 6.3 liggen. Mijn andere paard past gelukkig ook de 6.3, maar die heeft geen zes dekens nodig natuurlijk :+

De amigo bravo 0 grams is nog helemaal nieuw en nog nooit de verpakking uit geweest. Zo uit mijn hoofd is het een blauwe.

Heb nu zelf de Hero op de paarden liggen. De een heeft een 50 grams en de ander een 100 grams. Heeft meer met de maat van de deken te maken dan de dikte. Gelukkig heb ik ook nog wat grotere maten en liners liggen, anders ging ik haast failliet met al die dekens _O-