Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wiwabalia schreef:
Myrthee_ schreef:Hoi allemaal! Ik kom even binnen vallen. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe deken maar heb werkelijk geen idee meer waar te beginnen![]()
Mijn paard is namelijk een fantastische sloper. Harry's horse, EJ huismerk, bucas, en andere verschillende huismerken zijn bij mijn paard namelijk binnen een week stuk.
Ik heb een tijdje een Master gehad van 1200denier. Deze heeft het bijna een jaar vol gehouden tot ie van de schoft tot de staart open is gescheurd in 1 dag. Ook kan ik deze niet meer in de gewenste maat/vulling vinden. Drama dus.
Helaas is paardlief ook een echte koukleum en kan dus niet zonder deken (onderdekens blijven tot nu toe wel heel, maar die regenjassen).
Ik heb dus de volgende eisen:
- 1200 denier (of meer als dat bestaat)
- Moet zo'n singelgesp op de borst hebben, alle andere haakjes gaan binnen een dag stuk
- Normale pasvorm voor kwpn'er.
- liefst onder de 100 euro ivm waarschijnlijk korte gebruiksduur
-0 grams of 50 gram
- zonder hals
Hebben jullie tips of ideeën voor mij?
Myrthee_ schreef:Ik ben heel tevreden over de Fairfield dekens van Hööks.Hoi allemaal! Ik kom even binnen vallen. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe deken maar heb werkelijk geen idee meer waar te beginnen![]()
Mijn paard is namelijk een fantastische sloper. Harry's horse, EJ huismerk, bucas, en andere verschillende huismerken zijn bij mijn paard namelijk binnen een week stuk.
Ik heb een tijdje een Master gehad van 1200denier. Deze heeft het bijna een jaar vol gehouden tot ie van de schoft tot de staart open is gescheurd in 1 dag. Ook kan ik deze niet meer in de gewenste maat/vulling vinden. Drama dus.
Helaas is paardlief ook een echte koukleum en kan dus niet zonder deken (onderdekens blijven tot nu toe wel heel, maar die regenjassen).
- Moet zo'n singelgesp op de borst hebben, alle andere haakjes gaan binnen een dag stuk
-0 grams of 50 gram
- zonder hals
felicity schreef:Wiwabalia schreef:
Ik heb deze met normale hals.
Na altijd horseware dekens gehad te hebben.
Maar met een paard wat binnen 2 weken zijn amigo bravo 12 plus deken weet te slopen en waar Rambo zorgt voor schuurplekken.
Een uitstapje gemaakt na een Felix Buhler deken. Vorige week vrijdag besteld en gisteren binnen gekomen.
Ik was sceptisch kan toch niet veel zijn voor dit geld.
Bij het open maken van het pakket viel mij al op hoe zwaar hij aan voelde vergeleken met mijn Amigo's.
De buitenstof voelt echt heel stevig aan (1680 den).
Hup deken mee naar stal en passen.
En warempel hij ligt ook fantastisch.
Ik ben heel benieuwd hoelang hij deze heel houdt.
[ Afbeelding ]
4 oktober t/m 7 oktober krijg je 20% korting op dekens.
Ik bestel er dan gelijk 2 bij voor mijn andere paarden.
Farjen schreef:snorkel1986 schreef:Bestaan er meer merken dekens met een disc sluiting? Of alleen amigo?
Dat vraag ik me ook af maar ik denk het niet?
Vind het zoveel beter passen maar ik wil voor mijn oudje niet zo'n duur deken omdat die in de kudde loopt voorlopig. Sommige paarden durven wel bijten
Myrthee_ schreef:Hoi allemaal! Ik kom even binnen vallen. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe deken maar heb werkelijk geen idee meer waar te beginnen![]()
-0 grams of 50 gram
- zonder hals
Steentje schreef:Even een andere vraag, hoe vallen de Rhino dekens van Horseware?
Onze Tinker past normaal gesproken in maat 185, maar ik twijfel tussen maat 183 en 191..
XladyX schreef:Myrthee_ schreef:Hoi allemaal! Ik kom even binnen vallen. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe deken maar heb werkelijk geen idee meer waar te beginnen![]()
-0 grams of 50 gram
- zonder hals
Ik zou het over een andere boeg gooien en juist kijken naar een extra sterk deken evt tweedehands. Mijn sloper staat alleen nog onder Rhino en Rambo dekens (ballistic nylon) welke hij wel heel kan houden. Daarmee ben ik goedkoper uit dan elk seizoen een nieuwe kopen. Bij tweedehands wel opletten of ze nog waterdicht zijn, maar anders zou je ook een oudje (niet waterdichte) over een wel waterdicht deken kunnen doen als een soort beschermlaag.
Naast Rhino en Rambo dekens kun je evt nog kijken naar een stevige Bucas, new Zealand dekens (zwaar canvas) of bepaalde uitvoeringen van andere merken met hoge dernier. Geloof dat Harry's horse een extreme deken had oid van hele stevige stof.
Als je wel 1200 of 1680 dernier zoekt kun je nog kijken naar Nika horse products, Kramer heeft er een aantal en de duurdere Amigo is ook 1200.
Slmt9 schreef:[Wiwabalia schreef:
Mijn hart ging even harder kloppen, maar jammer genoeg geen maat 130. Hoe vind jij de deken vallen tov horseware?