Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:Als je het niet zeker bent. neem dan een fleecegevoerd deken en een onderdeken of staldeken. De mijne krijgen dan op koude dagen het staldeken eronder.
Echter, online heb je voor leuke prijsjes waterdichte dekens, dus ik heb standaard ongevoerd/gevoerd met fleece, 150 en 300 grams liggen. Onderdekens doen de pasvorm geen goed.
Capriootje schreef:Hoe hoog is de schoft? Mijn paard heeft ook wel een redelijk hoge schoft en heb nu het nieuwe model van Amigo met V sluiting (de bravo lite dus 0 gram en de medium 200 gram) . Ze passen heel mooi bij hem, sluiten hoog waardoor ze voor de schoft blijven en niet naar achter trekken.
Kasmir schreef:Wug model geprobeerd?
Yontheke schreef:Capriootje schreef:Hoe hoog is de schoft? Mijn paard heeft ook wel een redelijk hoge schoft en heb nu het nieuwe model van Amigo met V sluiting (de bravo lite dus 0 gram en de medium 200 gram) . Ze passen heel mooi bij hem, sluiten hoog waardoor ze voor de schoft blijven en niet naar achter trekken.
Het probleem met hoog sluitende dekens is dat wanneer hij dus zijn hals naar beneden doet om hooi te eten, het deken echt op de schoft trekt. De Bucas Select Turnout ligt dus echt bereslecht op hem.
Als het een te losse halsopening heeft, schuift het deken ook weer naar achteren toe
Capriootje schreef:Je vraagt om ervaring met hoge schoft en V sluiting, ik heb daar dus een hele goede ervaring mee. Door de V sluiting staat hij er ook nu nog mee in de wei en geen enkele drukplek. Met een gewone sluiting had ie dat wel. Succes met je zoektocht!
Yontheke schreef:Capriootje schreef:Je vraagt om ervaring met hoge schoft en V sluiting, ik heb daar dus een hele goede ervaring mee. Door de V sluiting staat hij er ook nu nog mee in de wei en geen enkele drukplek. Met een gewone sluiting had ie dat wel. Succes met je zoektocht!
Klopt het dat er door de V-sluiting dan inderdaad minder druk op de schoft komt te staan als ze met hun hals naar beneden staan?