Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
casperzazoe schreef:Heb hem inmiddels ongeveer zo geschoren:
(Dit is een oude foto uit dit topic, sorry als je ineens je eigen paard tegen komt)
[ [url=m/rR4cBQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb er veel te lang mee gewacht dus hij heeft een gigantische wintervacht, dus het ziet er niet uit.
Wat is jullie mening over de benen helemaal mee scheren? Heb een 200gram deken gehaald en hij staat 24/7 buiten met een normale stal als schuilstal.
Lizz schreef:casperzazoe schreef:Heb hem inmiddels ongeveer zo geschoren:
(Dit is een oude foto uit dit topic, sorry als je ineens je eigen paard tegen komt)
[ [url=m/rR4cBQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb er veel te lang mee gewacht dus hij heeft een gigantische wintervacht, dus het ziet er niet uit.
Wat is jullie mening over de benen helemaal mee scheren? Heb een 200gram deken gehaald en hij staat 24/7 buiten met een normale stal als schuilstal.
Benen meescheren vind ik mooier. Maar doe het niet altijd. Als ik dit model scheer, scheer ik de benen niet. Als het hele boven lichaam wordt geschoren, dan de benen meestal ook. Al ligt het wel aan het paard, bij eentje zijn we blij als het lichaam kaal is en we er zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen
Rainer schreef:Hoihoi, mag ik jullie om jullie mening vragen?
Ik ben in dilemma of ik mijn paard moet scheren of niet.
Mijn paard (spaans) staat 24/7 buiten en heeft een behoorlijke vacht. Met rijden is hij steeds helemaal zeiknat, het druipt van zijn benen af, loopt over zijn hoofd heen en zelfs zijn manen (sportcoupe) zijn helemaal nat. Aan het einde van de rit als hij zo nat is begint hij ook te schudden met zijn hals en als hij stil staat staat hij zich ook meteen uit te schudden, hij lijkt het dus zelf ook echt wel irritant te vinden.
Een ander puntje is dat het een cremello en we sinds kort wedstrijden rijden. Hij moet dus gewoon echt gewassen worden voor de wedstrijd. Het duurt dan gewoon zeker 4/5 uur voor hij droog is en dan wil ik hem uiteraard niet buiten hebben. Wat soms dus betekent dat hij de nacht op stal moet als ik sochtends moet starten.
Kortom zou het voor mij gewoon het fijnst zijn om hem te scheren, maarja dag en nacht helemaal kaal vind ik ook wel heftig?! Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Het scheelt voor nu dat hij onder een bucas deken met stay dry voering staat, ik kan hem na het rijden dus wel meteen weg zetten. Ik heb ook een bucas quilt die eronder zou kunnen dus opzich technisch gezien genoeg om hem warm te houden. Maar wat als hij rolt of gaat liggen? Dan is het toch een vrij grote kans dat de onderdeken nat wordt lijkt me.
Ik weet dat mijn paard slecht tegen regen kan, dan staat hij meteen te bibberen. Maar zolang het droog is (of onder deken) heeft hij nergens last van nu.
Ik weet dat het ook een optie zou zijn om een patroon te scheren, maar heel eerlijk en heel egoistisch vind ik dat gewoon echt heel lelijk en eigenlijk geen optie. Daarnaast kan ik dat zelf ook echt niet en vind ik het ook wel zonde om iemand ervoor te betalen als ik zelf een goed scheerapparaat heb liggen.