Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SG1985 schreef:Ik heb ook maar een dekentje opgedaan: vanmorgen in de wei (doordat het zo hard waaide / koud was).
maar in de middag toch nog even af, lijfje in de zon!
Net rond 17u toch maar weer de deken erop voor de nacht...
kunnen we geen knopje omzetten? Vanaf nu gewoon 1 temperatuur, en steevast deken op (of af?!)
Yvank_ schreef:Éen deken die je altijd kan dragen bestaat niet ook al doen fabrikanten je dat geloven....
Ik zou persoonlijk voor een horseware regendeken gaan en dan een 200 en 400 grams onderdeken erbij.. Die kunnen vast in de bovendeken waardoor het éen deken wordt.
Lenora_C schreef:Ik ben helemaal nieuw in de dekens en weet nu al niet meer wat ik moet kopen. Ik heb mijn paard pas en ik weet dat ze maar een heel dun vachtje aanmaakt voor in de winter. Maar bij haar oude eigenaar stond ze de hele winter in een wind dichte stal.
Nu staat ze nog halve dagen op de weide en straks gaat ze halve dagen de paddock in. De rest van de tijd staat ze in een binnenstal.
Mijn eerste plan was geen deken en mocht ze het toch niet redden en fleece gevoerde regendeken er op te gooien, maar dit werd afgeraden door stal genoten, omdat ik dan juist de functie van de wintervacht weg haal en ze het zeker koud gaat krijgen.
Dus ik moet dekens kopen, want ik heb alleen een zweetdeken en een fleece gevoerde stal deken. Dat gaat hem dus niet worden.
Nu zit ik ernstig te twijfelen over wat ik moet kopen. Dit zijn mijn twee opties:
- Een combinatie van een ongevoerde regendeken en twee onderdekens van 100 en 200 gram? of
- Een ongevoerde regendeken en de Bucas Smartex Medium.
Ik heb eigenlijk geen zin om constant zorgen te moeten hebben over of ik moet wisselen ja of nee, daarom lijkt de bucas mij fijn, maar gaat het genoeg zijn? Zou ik als het toch te weinig is mijn stal deken er onder kunnen stoppen?
Wat is jullie tip voor iemand zonder verstand van dekens?