[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:33

Is er iemand die ik blij kan maken met van die elastieken bildingen? Tegen verzendkosten?

little_birdy

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:51

heeft er iemand een 100 gram onderdeken over in maat 185? om de overstap te verkleinen naar 200 gram

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:53

SBravour schreef:
[ [url=m/uKitwr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1o1H5K.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GwYBps.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YFJY5t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag mijn nieuwe amigo hero 200 gr deken binnen gekregen. Hij heeft nu natuurlijk geen 200 op maar 100 gram hoor! Alleen twijfel ik heel erg of de hals niet te ruim is, deken zelf past perfect net zoals zijn rekendeken van amigo. (lijkt op foto te trekken op schouder maar is in real life niet zo, hij lag hier niet helemaal goed) zouden jullie mij advies over de halsdeken kunnen geven? Er past echt een ruime vuist (2?) tussen hals en deken.
hierbij de foto's:

Ik heb exact hetzelfde deken en ook precies hetzelfde wat jij hebt met de hals, ik kon zo zijn hals inkijken dus dacht wordt dat niet te fris. Maar kreeg ook van meerdere te horen beetje beweging is wel fijn voor ze, omdat ze ook moet eten natuurlijk en dus met hoofdje naar de grond staar dan blijft er vaak weinig ruimte.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:46

Het is hier vandaag erg koud! Koude wind voelt echt als 5 graden terwijl het 13 graden is. Paard staat nu nog onder regendeken, zal ik al een 200 gram op doen?(fedimax met halve hals en stay dry) Zondag wordt het weer 18 graden... Of gewoon de regendeken oplaten?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:53

Met regendeken hebben ze al weinig last van de wind. Zolang het droog is zou ik het zo laten. Bij mij gaat van het weekend de deken er denk ik weer af tenzij het regent. Wordt hier 16 graden, vind ik toch echt te warm voor dekens

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:41

Wat voor dekens hebben jullie op tijdens transport naar les? Die van mij staat nu onder 100grams met een mooi dun vachtje. Is fan een simpele fleece deken genoeg?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:52

Ja zweetdeken is prima op de trailer!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:07

Hier nu regendeken + 200 liner op ongeschoren pony. Hij voelde bij de onderkant van z'n oren echt wat koel en onder z'n deken vond ik hem maar nét warm. Dus toen maar een 200 liner ipv de 100 die hij op had toen voelde hij eindelijk lekker.. Staat ook wel een pittige wind hier. Verkijk me er telkens op, alle paarden bij ons op stal staan nog zonder deken en mijn verwende pony al met 200. Wat een verschil tussen paarden! Ik begin mij bijna af te vragen of ik hem ook maar gewoon wat koeler moet laten staan haha :brr:

CK88, je moet even kijken hoe je paard voelt en eruit ziet. Van het weekend alleen regendekentje doe ik dan, het wordt hier ook 18 graden maar met flinke regen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:12

Wat heeft hij straks op dan in de winter? 700 gram? Mijn ongeschoren blijft nog wel even bloot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:14

Dan heb jij vast niet de deken om de vacht kort te houden napie? Mijn ingeschoren staat onder 150. Zit strak in het pak hoor :) en straks in de winter staat die zelden onder meer dan 400.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:17

Hier gisteren geschakeld naar 200 gram.
Had eerst gewone ongevoerde regendeken om, maar ze waren niks warm eronder en de vacht begon alweer te groeien (pas geschoren)

Hier gaat eigenlijk nooit meer dan 400 Grams erop, vorig jaar wel bijna op het punt gestaan maar niet nodig geweest.

En de oudste hier met pensioen (tinker) staat zonder deken, die is al lekker teddy.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:23

SBravour schreef:
Hier nu regendeken + 200 liner op ongeschoren pony. Hij voelde bij de onderkant van z'n oren echt wat koel en onder z'n deken vond ik hem maar nét warm. Dus toen maar een 200 liner ipv de 100 die hij op had toen voelde hij eindelijk lekker.. Staat ook wel een pittige wind hier. Verkijk me er telkens op, alle paarden bij ons op stal staan nog zonder deken en mijn verwende pony al met 200. Wat een verschil tussen paarden! Ik begin mij bijna af te vragen of ik hem ook maar gewoon wat koeler moet laten staan haha :brr:

CK88, je moet even kijken hoe je paard voelt en eruit ziet. Van het weekend alleen regendekentje doe ik dan, het wordt hier ook 18 graden maar met flinke regen!

Zeker niet koeler laten staan hoor. Gewoon op je eigen gevoel af gaan. Mijn pony is geschoren staat ook al onder een 250 met hals best veel al maar onder een dunnere is ze gewoon niet warm en dat is nog wel een Fjord. Je kan geen 1 paard met elkaar vergelijken elk paard is anders.

Hier op de open vlakte staat ook echt een koude wind

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:24

Hier ook gewisseld van 100 naar 200. Ik kan gemakkelijk tot 720 gaan als dit nodig is :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:55

Wat een verschil he, hier bij assen vandaag de regendeken er af en de eczeemdeken er weer op gedaan.
Zelfs nu buiten nog 8 graden. Dn weerberichten zijn ook nog gunstig,word zelfs wat warmer de komende dagen :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:11

ik heb hier net besloten om de ongevoerde regendeken nog wat af te laten (paard staat wel in het haar maar is al 20). Pas vanaf vrijdag geven ze regen uit, en gevoelstemperatuur is nog zo dat een bodywarmer voldoende is als je wat bezig bent. Ze heeft ook een ruime stal met hooi waar ze in kan en voelde warm in de oksels en achter de oren.
Ik denk van hem morgenavond of vrijdag op te doen als ze regen beginnen uit te geven.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:32

Ik had een zweetdeken onder mijn ongevoerde regendeken gelegd gisterenavond maar mijn oudje stond daar blijkbaar toch onder te puffen. Die had het echt wel te warm dus heb ik het er maar onderuit gehaald.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:37

Het is best erg koud voor de tijd van het jaar, kan me wel voorstellen dat er paarden zijn die nu 200 nodig hebben als ze het gauw koud hebben. Met die wind er bij voelt het ook nog kouder. Die van mij kunnen wel uit de wind staan, vanochtend trof ik ze aan in een hoekje waar ik ze anders niet zo vaak vind en aan de mest te zien hadden ze daar ook al een tijdje gekampeerd. Met oostenwind gebruiken ze hun ruimte heel anders. Mijn ruin krijgt zo de ongevoerde weer op, tegen de wind.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:37

Nee joh 700 :# , als het nodig is kan het, maar in principe ga ik meestal tot max 500 gram hoor. Het is nu gewoon heel kil, hier dan. Maar meestal houd ik bij normaal weer per 5 graden 100 gram erbij aan. Ik voel en kijk uiteraard nog wel, ik ga meestal op mijn gevoel af (hoe hij er bij staat)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:38

Daarnet een 200 gram opgelegd bij mijn 3 jarige, haalde hem vanmiddag uit de paddock helemaal koud en haren overeind... stond onder een fleecegevoerde regendeken.

Mijn andere ruin staat nog onder fleecegevoerde regendeken, die voelde prima.... die gaat zaterdag kaal... eens bedenken wat ik dan op gooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:46

Ik heb hier ook maatregelen genomen vandaag, wat was dat ineens voor een dag :brr:
Morgen gaat het op zich warmer worden, maar met een oostenwind op windkracht 4 waardoor het kouder aanvoelt .. dus ik zie morgenmiddag wel hoe ze erbij staan maar denk dat ze het wel prima gaan vinden :+

De ene staat nu sinds 2 dagen onder 200 gr onder de ongevoerde en lijkt dat goed te vinden. De andere vond ik vandaag net niet helemaal geweldig aanvoelen (was niet koud maar warm is ook anders) dus die heeft nu de 150 gr opliggen onder de ongevoerde. Binnenkort toch maar eens gaan shoppen :Y)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:52

Ik heb er nog eentje onder 100 staan en bij de ander vanmiddag een dunner gewassen 100 grams liner er onder gedaan.
Is gisteren behandeld door de osteo aan zijn rug en achterhand en er stond een knap koude wind.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:17

Hier staan ze echt prima onder de 50 gram. Nachten op stal dat scheelt wel veel ( geen wind in stal dus stuk warmer).
Shet staat zonder nu oke ( paar weken terug geschoren ) misschien morgen met buitenzetten een dekentje op maar hou hem graag zonder. Hij is geschoren omdat hij met het warme weer te veel vacht al had dus zeik nat stond helaas..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 00:10

:wave:

Hoi, ik ben een beetje een leek op dekengebied (okee, heel erg). Maar sinds twee weken heb ik een tinkermerrie. Ze staat bij ons op de boerderij en ongeveer vanaf 9 uur tot een uur of 6/7 buiten, ze kan hier wel uit de wind staan.

Van de week voelde ze al wat fris aan, vandaag was ze echt koud toen ik om 3 uur bij haar ging kijken, vandaar dat ik haar maar op stal heb gezet (een stuk warmer met alle kalfjes warmte om haar heen). Toen ik een half uurtje later voelde was ze ook al weer een heel eind opgewarmd (nog niet helemaal lekker warm, maar dat was ze later vanavond wel).

Nu wil ik morgen even langs de winkel rijden voor een deken, want ik vind het wel erg sneu als ze het echt koud heeft buiten, dat is ook weer niet nodig. Maar ik kom er nog niet uit, wat is verstandig? Gewoon een ongevoerd outdoordekentje? Een 50 gram? 100 gram? 200 gram?

's Nachts staat ze op stal, dan heeft ze het warm genoeg, het gaat puur om buiten. Wat zouden jullie aanraden?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 07:40

Als je eenmaal begint dan heb je niet genoeg aan 1 deken. Dan heb je verschillende diktes nodig.. Voor nu zou ik bij een tinker 100 gram doen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 07:43

Als je het niet zeker bent. neem dan een fleecegevoerd deken en een onderdeken of staldeken. De mijne krijgen dan op koude dagen het staldeken eronder.
Echter, online heb je voor leuke prijsjes waterdichte dekens, dus ik heb standaard ongevoerd/gevoerd met fleece, 150 en 300 grams liggen. Onderdekens doen de pasvorm geen goed.