Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:Voor mij zijn de graadmeters: zweten = te warm, koud onderaan de oren, rillerig, ineengedoken = te koud.
Komende nacht laat ik ze allebei met de ongevoerde dekens staan. Tenzij mijn merrie rillerig is.
wortelsussie schreef:Heeft iemand ervaring met je deken laten wassen bij de epplejeck? Komt je deken ook echt waterdicht weer terug na t impregneren?
Nies_ schreef:The_Cat schreef:
Ik heb nu nog geen enkel deken met hals, en ik zou hem willen laten scheren, maar dit is de eerste maal dat hij buiten zal staan geschoren dan in de winter. Nu ben ik aan het twijfelen wat voor hals ik moet zoeken. Gewoon een regendeken met ongevulde hals, of zou 200gr genoeg zijn?
Ik heb Bucas, in die halzen zit een laagje fleece, verder heb ik nog een 150 grams hals, die doe ik pas op als ik de 300 grams deken op doe. Als het even kan heb ik de hals sowieso af sinds ik ze thuis heb staan. Op stal vond ik het niet echt de moeite om daarvoor op en neer te rijden, maar heb wel het idee dat de manen er net wat mooier bij blijven. Een hals zou wat mij betreft dus ook niet dikker dan 200 gram hoeven zolang we geen Siberische temperaturen krijgen.
woepsie90 schreef:Koper schreef:Voor mij zijn de graadmeters: zweten = te warm, koud onderaan de oren, rillerig, ineengedoken = te koud.
Komende nacht laat ik ze allebei met de ongevoerde dekens staan. Tenzij mijn merrie rillerig is.
Ik voel ook altijd achter de oren, maar ook in de oksel vlakbij singelplek is een handige!
Duhelo schreef:Wanneer starten vind ik zo moeilijk. mijn 20 jarig trekpaard heeft het niet snel re koud. wel last als het nat is. Maar nu bv is het overdag vrij warm. snachts dan weer koud en soms nat. Ze had vandaag ook traanogen, terwijl ze er anders wel happy bijloopt. Dus begin ik nu al met een regendeken ( die eigenlijk geen warmte geeft. enkel regen tegen houdt maar het regent niet ) of wacht ik tot het begint te regenen?