karoliena schreef:Jeetje zeg en die van mij staat geschoren 24/7 buiten met maar 300 gram
Lijkt me lekker koud!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
karoliena schreef:Jeetje zeg en die van mij staat geschoren 24/7 buiten met maar 300 gram
. Kijk straks wel of ze het koud heeft. 

Ik vraag me af of de meerderheid van de paarden het echt wel nodig hebben om zoveel grammen (>500gr.) op zich te hebben liggen en of het uberhaupt gezond is om de huid/haar met zo'n laag af te dekken. Als je er dan al zoveel grammen op wilt gooien, koop dan gewoon 1 dikke (en eventueel nog 1 dunnere). De dekens mogen dan wel ademend zijn, maar je moet je wel bedenken dat het ademend vermogen van het onderste dek (vd 3 ofzo) er echt niet erop vooruit gaat.
ik bedoel idd de grammen

Steffie89 schreef:De mijne zou normaal gesproken nou een 640 grams eronder liggen
340 outdoorregendeken en 300 gram anky staldeken
Ze staat er al onder sinds oktober en meer krijgt ze ook niet op tot het weer warm genoeg wordt voor alleen haar regendek (zal wel april/mei zijn). Zodra de temperatuur weer rond de 12 graden wordt 's nachts gaat alles gewoon lekker af. Paarden voelen zich het prettigst bij een temperatuur van een graad of 8, warmer hoeven ze het dus in feite niet te hebben...
.