Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:35

ik heb een tornado winter denken en die heb ik al weer 3 jaar niks mis mee en die was nog geen 100 euro

maar ja iedereen zijn mening toch

elady

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:34

Even een vraagje van mijn kant af:

Bam stond gisteren zeikesnat onder een ongevoerde regendeken in de bak. Hij heeft waarschijnlijk onwijs lopen rennen en doen met het paard waar hij altijd mee buiten staan.
Ook met rijden is hij altijd erg nat, hij is al een keer geschoren, maar doen we er verstandig aan hem nog een keer te scheren?
Dat andere paard is gisteren voor de 2x geschoren en die zweet (naar mijn idee) minder dan Bam nu

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:41

elady je meot doen wat jij het beste voor je paardje vindt en 2x scheren kan hoor is geen porbleem ik denk dat ik die van mij over 1 maand anderehalve maand ook nog keer doe

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:53

oh ik heb mn HH dekens al bijna 3 jaar en doen het nog goed, spuit er af en toe voor zekerheid wel in met waterdichtspray maar die van mij staat ook snachts op stal en overdag paar uur buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:00

Ik heb een Harry's Horse winterdeken die nu zijn vierde seizoen in is gegaan en ook nog helemaal goed is en waterdicht. Hij is wel een stukje dunner dan in het begin, dus ik gebruik hem nu als 'iets meer dan tussendeken'.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:07

Ik doe vanaf morgen mijn merrie een fleecedeken onder heet dun gevoerde winterdeken...

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:50

ff vraagje, mijn regendeken van HH is deze

Afbeelding
is waterdicht en zitten soort rondjes in (noemen ze dat niet visgraat achtig iets) maar ik heb dit zelfde deken in een 300 grams van HH groen met goudachtige bies erin, 2 jaar terug gekocht nog nooit gebruikt maar wil die nu gaan gebruiken dus ook voor buiten, ik dacht dat ie waterdicht was en er zitten ook een soort vierkantjes in zeg maar en staat op de zak ook waterproof maar is dat t zelfde als waterdicht? hoop het wel namelijk.. in de winkelen zeiden ze toen van wel... heeft iemand dit deken ook, hij is dus groen van HH met goudachtige bies en koperen gespen is 300 grams... vroeg het me even af, ga ervanuit dat ie het wel is!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:55

Waterproof in niet waterdicht geloof ik.
Misschien moet je er eens een emmer water over gooien, en kijken of ie waterdicht is.
Vaak als er geen naden in zitten zijn ze waterdicht. Je kan het ook altijd nog zelf waterdicht maken.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 00:00

Pippy schreef:
Misschien moet je er eens een emmer water over gooien, en kijken of ie waterdicht is.
Vaak als er geen naden in zitten zijn ze waterdicht. Je kan het ook altijd nog zelf waterdicht maken.

hey er zitten geen naden in, net zoals mijn regendeken zeg maar alleen zijn de ruitjes iets anders dan op het regendeken zonder voering, deze is dus met 300 grams vulling, zal er eens wat water opspuiten of wat op gooien en dan kijken... maar in de winkel zeiden ze toen wel waterdichte winterdeken van HH 300 grams maar zag vandaag dat de ruitjes anders waren, wel een soort vierkantjes, was er met de hand opgeschreven waterproof en de maat enz... dus kan ook gewoon een andere manier van opschrijven zijn dat waterproof.
Laatst bijgewerkt door Bonny4life op 15-11-05 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 00:01

waterdicht maken met spray toch? het deken is uit de collectie van 3 jaar terug denk ik, je zal ze wel in meer kleuren hebben maar heeft iemand dit deken?

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:56

Als jullie buitenrijden met geschoren paard doen jullie dan wel een deken op?

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:02

hej hej.

ik heb sinds zaterdag een nieuwpaard en hij is 4 en is super kort in de vacht mijn vorige paard had al wat een dikkere teddy vacht en die had een 300 grams deken op.

mijn vorige paard zweette zich rot onder de deken maar met een 200 grams deken stonden zen haren recht over eind.
ik heb nu mijn nieuwe paard ook de 300 gram op hij lijkt het er lekker warm onder te hebben. maar om hem nou niet meer vacht aan te laten maken moet ik er dan nog een deken op gooien of niet?

hij staat dag en nacht binnen in een ligbox stal met een gleuf boven hem in het dak.

alvast bedankt

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:23

weet iemand nog of ze mijn deken kennen?hoe kan ik even testen of ie waterdicht is?gewoon wat water erover gooien sprayen?

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:25

Bonny4life schreef:
weet iemand nog of ze mijn deken kennen?hoe kan ik even testen of ie waterdicht is?gewoon wat water erover gooien sprayen?

gooi er een emmer wateroverheen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:33

waterproof is wel waterdicht hoor geloof ik.

je hebt ook waterafstotend, dat is niet waterdicht.

ff de tuinslang erop zetten dat zie je het zo.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:36

wie heeft er ervaring met weatherbeeta dekens? (vooral de waterdichte)

heb de nieuwe collectie gezien en vond er mooie dekens tussen zitten.

en heeft er iemand ervaring met het halsstuk dat je erbij kunt kopen? schuurt dat niet?

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:21

loulou schreef:
wie heeft er ervaring met weatherbeeta dekens? (vooral de waterdichte)

heb de nieuwe collectie gezien en vond er mooie dekens tussen zitten.

en heeft er iemand ervaring met het halsstuk dat je erbij kunt kopen? schuurt dat niet?

Hoi ik heb twee waterdichte weatherbeeta dekens. Ik vind het super dekens met een super pasvorm. Over het halstuk weet ik niet ik heb wel een deken van WB met een vaste hals.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:35

Pippy schreef:

Jawel waterproof betekent waterdicht

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:39

loulou schreef:
waterproof is wel waterdicht hoor geloof ik.

je hebt ook waterafstotend, dat is niet waterdicht.

ff de tuinslang erop zetten dat zie je het zo.

dacht het ook al ja en dat waterafstotend niet waterdicht is..
maar ik ga t gewoon ff uitproberen!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:40

Tooske schreef:
Pippy schreef:

Jawel waterproof betekent waterdicht

fjieuw gelukkig!! haha was al bang dat ik een miskoop had gedaan maar leek me trouwens ook raar dat ze me deze dan wilden verkopen want ik vroeg om waterdichte.. en zag dus gister dat er waterproof opstond.

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:09

Een waterdichte deken heeft inderdaad geen naden aan de bovenzijde, dus van de schoft naar de staart als daar geen naad zit dan is ie waterdicht/waterproof.

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:39

Ik heb totaal geen verstand van dekens, maar overweeg een regendeken aan te schaffen.
Welke maat heb ik nodig voor een fjord van 1.45?
En kunnen jullie mij een regendeken aanraden?

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:59

deze deken is wel waterdicht, dit is het upperclass model van harry's horse een betere versie als de deken op de foto.

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:44

Hoeveel gram hebben jullie nu op? Mijn paard heeft nu een 400 grams deken + een ongevoerde regendeken op als ze naar buiten gaat en op stal alleen de 400 grams.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:54

Mijn paard heeft nu een fleecedeken op en een ongevoerd regendek ze staat 's-nachts binnen. Als het van de week weer kouder word vervang ik het fleecedek voor een onderdeken 200 grams. Ze is niet geschoren en heeft een aardig vachtje.