[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:23

Koper, ja daar zit ik aan te denken inderdaad. Heb gelukkig veel verschillende grams dekens vanaf 150 en ook een met een buikflap. Moet alleen nog even bedenken hoe ik dit ga doen..... :+

_Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:30

Hallo,
Ik heb een tijdje geleden de Bucas Irish turnout gekocht in 300 grams. Nu wou ik een hals er bij bestellen en vond ik deze onder andere op agradi, paardendrogist, divoza enz. Maar allemaal in 0 grams. Maar op Horze vond ik deze in 300 grams. Welke hals past er nu het beste bij? Toch een beetje wazig want op genoemde sites staan echt alleen maar de 0 grams hals te koop maar wordt ook de 300 grams winterdeken verkocht. Ik heb nu zonder er bij na te denken de 0 grams besteld. Kan ik deze wel combineren met de bucas select onderdekens met hals of wordt dat te dubbel. Dus en een 0 grams waterdichte hals en een 'staldeken hals'.
Groetjes!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:33

Je bedoelt een select onderdeken + gevoerde select hals en dan de irish + irish hals? Dat kan. Je kunt dan alleen de dekens niet meer aan elkaar vast maken aan de voorkant, maar dat is gewoon het ontwerp van de select hals.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:23

Je kan een hals tegelijkertijd met een onderdeken aan de deken bevestigen, enig nadeel is dat het klittenband op elkaar geplakt moet worden en dus wel een dikke bobbel wordt. Of je daar ook nog een voering van een hals onder kan plakken kan, maar wordt een hele dikke bobbel en de buitenste flap van de buitendeken kan je niet terug vouwen. Het zou mijn keuze niet zijn. Is dat je vraag?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:24

Ik heb ook nog een vraag aan mensen die de Bucas Sunshower deken gebruiken. Zijn jullie tevreden over de deken? Is deze sterk en houdt hij goed water tegen? Zag dat de deken wel 1000 Denier is, maar dat de recenties wisselend zijn.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:25

Iemand ervaring met GPD dekens? Volgens mij het eigen merk van Goedkopepaardedekens.nl.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:29

Weidebloem schreef:
Ik heb ook nog een vraag aan mensen die de Bucas Sunshower deken gebruiken. Zijn jullie tevreden over de deken? Is deze sterk en houdt hij goed water tegen? Zag dat de deken wel 1000 Denier is, maar dat de recenties wisselend zijn.

Kijk eens 1-3 paginas terug - is net nog aan bod gekomen :)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:33

niet de sunshower, ik lees echt al heel lang mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:35

Jawel hoor pagina 29...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:36

Toch wel.. Maar de ervaringen zijn inderdaad wisselend. Die van mij is al 6 jaar oud. Heeft een reparatie, maar is helemaal waterdicht.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:38

ik heb de zoekfunctie ook gebruikt maar vind geen reacties of de deken sterk is, het lijkt namelijk meer een zeer dunne regendeken. Ik heb zelf de vliegendeken met dicht rugpand en denk dat de Sunshower geheel uit hetzelfde rugpand bestaat en vraag me af of dit wel goed houdt?

Dank je Nies

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:20

Weidebloem schreef:
ik heb de zoekfunctie ook gebruikt maar vind geen reacties of de deken sterk is, het lijkt namelijk meer een zeer dunne regendeken. Ik heb zelf de vliegendeken met dicht rugpand en denk dat de Sunshower geheel uit hetzelfde rugpand bestaat en vraag me af of dit wel goed houdt?

Het is idd dun regendeken (geen voering, ook geen fleece) maar de stof vind ik wel sterk. Het is 800D nylon. Ter vergelijking - goedkopere regendekens zitten rond de 600D.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:38

prugelpiet ja daar bestaat lijm voor. Het heet Stormsure en je kunt 't bij bij voorbeeld de Paardendrogist kopen. Als je even op bokt op dekenlijm zoekt kom je een topic hierover tegen wat ik vorig jaar geopend heb.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:55

FatCat schreef:
Weidebloem schreef:

Het is idd dun regendeken (geen voering, ook geen fleece) maar de stof vind ik wel sterk. Het is 800D nylon. Ter vergelijking - goedkopere regendekens zitten rond de 600D.

Sterk genoeg om er eventueel ook een onderdeken onder te doen? Of zou dat niet werken?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:55

Ik gebruik liners onder een ongevoerde regendeken van 600D. Geen enkel probleem. Dat is wel een deken die helemaal waterdicht is, onder de deken die alleen bovenop waterdicht is kan het niet.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:30

Weidebloem schreef:
FatCat schreef:

Sterk genoeg om er eventueel ook een onderdeken onder te doen? Of zou dat niet werken?

Ja hoor. Het is ook mijn back up deken voor als mijn zwaar 100grams regendeken voor 1 of andere reden buiten spel is.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:33

Vanavond mijn Weatherbeeta binnengekomen en gepast en ik ben tot nu toe erg te spreken over de pasvorm :D Nog wel weer even de Bucas voor de nacht om gedaan en van de week eens uitgebreider passen, maar ze leek hem wel comfortabel te vinden.
Jammere is toch altijd dat je pas weet of ie echt goed past als ze hem een tijdje dragen.. Dus we gaan het zien.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:40

Weatherbeeta is een top merk! Erg te spreken over mijn deken en dekjes van dit merk.
Laatst bijgewerkt door FatCat op 19-09-17 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:01

RianneH schreef:
Vanavond mijn Weatherbeeta binnengekomen en gepast en ik ben tot nu toe erg te spreken over de pasvorm :D Nog wel weer even de Bucas voor de nacht om gedaan en van de week eens uitgebreider passen, maar ze leek hem wel comfortabel te vinden.
Jammere is toch altijd dat je pas weet of ie echt goed past als ze hem een tijdje dragen.. Dus we gaan het zien.

Heeft dat model splitten bij de voorbenen? Of alleen bij de schouders?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:19

RianneH schreef:

Ja en dat vind ik zo lastig.
Dan kan ie niet meer terug :')

Ik denk... dat ik toch voor fryskware 100 grams ga...
Maar ja. 200 euro....

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:23

:$ De Weatherbeeta is gelukkig een slag goedkoper.

@Koper, deze heeft splitten op de schouders. Mijn ouder Weatherbeeta heeft splitten bij de voorbenen, en die gaf daar helaas afgebroken haren. Maar Weatherbeeta brengt beide types nog uit.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:29

Ja maar de jouwe is niet zo breed als de mijne :P

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:34

Zie, je moet niet de dekens bij je paard kopen, maar het paard bij de dekens :P

Ben soms wel jaloers op (oud-)stalgenoten die iedere deken op hun paard kunnen leggen zonder problemen, terwijl mijn spaarpot moet weer omgekeerd moet worden voor een nieuwe :=

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:43

Mijn horze deken halve hals is ook afgekeurd. Na 10dagen, de schouders van mijn paard beginnen te ontharen.. Fryskeware lijkt mooi, maar heuh.. die prijs!
Tips zijn welkom voor het deken voor brede schouders et diepe hals _/-\o_

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:49

Ik vind ze er eigenlijk helemaal niet mooi uit zien, maar dat is misschien ook persoonlijke voorkeur of smaak. Ik had die prijs er in ieder geval niet bij verwacht.

Welke dekens heb je al geprobeerd, Skogan?