Dat is ze ruien zo gauw de dagen korter worden is bekend, hier zijn ze ook al even in de rui, en met een paar weken zullen ze vast en zeker ook dik in het haar zitten helaas...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MoniekV schreef:Onder een ongevoerde deken gaan ze het koud krijgen, ze kunnen de vacht namelijk niet opzetten maar een 0 grams deken geeft ook geen warmte. Ik ben van mening dat je of je paard helemaal zonder deken moet laten of '100%' met dekens moet werken, niet half half maar een dekentje opgooien.
Icrack schreef:Een vraag voor de Horseware dekens gebruikers;
Ik gebruik Rambo dekens, deze hebben een V sluiting welke extra ruimte geeft dan bv een gewone rechte sluiting. Dit past mijn merrie erg goed en zit prima! Als ik nu een Amigo bravo xl versie zou nemen. Zou dat qua halsruimte wat overeen komen?
Marjo89 schreef:Dit dacht ik ook. Ze zijn net bezig met loslaten van hun zomer jasje !
MoniekV schreef:Icrack schreef:Een vraag voor de Horseware dekens gebruikers;
Ik gebruik Rambo dekens, deze hebben een V sluiting welke extra ruimte geeft dan bv een gewone rechte sluiting. Dit past mijn merrie erg goed en zit prima! Als ik nu een Amigo bravo xl versie zou nemen. Zou dat qua halsruimte wat overeen komen?
Nee dat denk ik niet. De V-sluitimg zorgt namelijk voor meer ruimte bij de hals/luchtpijp terwijl de XL voor brede paarden is dus brede schouders enz.
Citaat:Dat donkerbruine vermoeden had ik al...jammer hoor. Ik wil er nog een reserve deken bij, maar om nu weer diep de buidel in te moeten vind ik net wat te veel van het goede.