[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:24

_Alarm_wlkp schreef:
Ik ben te vrijdag begonnen met scheren van m'n paard.
Had de messen eraf gehaald voor te laten slijpen en alles proper te maken.
Ik kreeg de messen er niet meer goed op, mijn vriend heeft geholpen en ze zitten op het zicht goed.
Maar hij blijft een ratelend geluid maken en wilt niet scheren...
Nadien nog eens gekeken en alles zit toch juist, frustrerend!
Paard die altijd staat te slapen vond het maar onaangenaam.
Dus heb ik haar lichaam alvast met de kleine tondeuse gedaan die ik normaal voor het opscheren gebruik.
Benen en hoofd zullen misschien voor vandaag zijn.

Elk jaar problemen met de scheermachines, heel het jaar door geen problemen mee maar als de grote scheerbeurt komt dan beginnen de problemen.
Zeg ook elk jaar ja nu een figuurtje maar dan ben ik al blij als ik ze geschoren krijg :')

Zijn je messen wel scherp ? Dit is veel voorkomend probleem. Ik laat na 1 x scheren mijn messen slijpen.

Simone1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:13

Ik heb gisteren de Liscop Lady gekocht en gelijk gebruikt. Voor mij de eerste keer dat ik een pony ging scheren. Wel wat strepen, waarschijnlijk omdat ik nog niet helemaal gelijke druk heb. Verder super fijn apparaat die heel goed door de enorme dikke vacht van mijn pony ging.

snorremans

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:50

Vandaag mijn gehele pony met de Moser Max geschoren! Wat een top apparaat! Was mijn eerste keer scheren maar ben tevreden over het resultaat, wel nog wat strepen. Hoe kan je dat het beste voorkomen?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:13

snorremans schreef:
Vandaag mijn gehele pony met de Moser Max geschoren! Wat een top apparaat! Was mijn eerste keer scheren maar ben tevreden over het resultaat, wel nog wat strepen. Hoe kan je dat het beste voorkomen?

Echt ?? Ik heb hem gebruikt voor afwerking. Maar ik moest er niet aan denken om daarmee hele paard te doen.
Paar dagen dan trekken strepen wel weg.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:19

Marjo89 schreef:
snorremans schreef:

Echt ?? Ik heb hem gebruikt voor afwerking. Maar ik moest er niet aan denken om daarmee hele paard te doen.
Paar dagen dan trekken strepen wel weg.

Ja, ging prima! Was mijn eerste keer scheren en was er iets minder dan 2 uur mee bezig. Ik heb de Moser gekocht voor toiletteren maar aangezien ik al een paar keer gelezen had dat mensen hun hele paard ermee hadden gedaan wou ik het ook een proberen!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:54

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:03

claudiadvx schreef:
Zou je daar ook de dikke vacht van shetlanders mee kunnen doen?
Edit: het gaat om deze toch?
http://www.agradi.nl/moser-max45.htm?gc ... oCMDHw_wcB

ik heb gister mijn shet zijn hoofd geschoren met de moser dat duurde even maar ging prima
maar moet er echt niet aan denken om hem helemaal te scheren met de moser :o

het gaat inderdaad omdat apparaat.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:26

Dan durf ik het niet aan haha
Ik heb mn oog nu op een heiniger

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:53

iemand ervaring met een van volgende scheerapparaten?
Excellent Horse Clipper 350 watt
of
Horse Clipper Plus Scheermachine Paard 200 Watt

2 dezelfde maar t ene is 350 watt en het andere 200 watt maakt verschil in watt veel uit?
het is om een tinker te scheren inclusief de sokken waarvan het haar toch wat dikker/stugger is

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:07

claudiadvx schreef:
Dan durf ik het niet aan haha
Ik heb mn oog nu op een heiniger

Ik vind dat echt top apparaten zowel de versie met snoer en degene met accu.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:11

Marjo89 schreef:
_Alarm_wlkp schreef:
Ik kreeg de messen er niet meer goed op, mijn vriend heeft geholpen en ze zitten op het zicht goed.
Dus heb ik haar lichaam alvast met de kleine tondeuse gedaan die ik normaal voor het opscheren gebruik.

Elk jaar problemen met de scheermachines, heel het jaar door geen problemen mee maar als de grote scheerbeurt komt dan beginnen de problemen.
Zeg ook elk jaar ja nu een figuurtje maar dan ben ik al blij als ik ze geschoren krijg :')

Zijn je messen wel scherp ? Dit is veel voorkomend probleem. Ik laat na 1 x scheren mijn messen slijpen.

Ja zoals er staat zijn ze opnieuw geslepen.

Heb nu maar paard volledig geschoren met de kleine (verdeeld over 2 dagen maar dat was vooral door tijdsgebrek)

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:12

carineken schreef:
iemand ervaring met een van volgende scheerapparaten?
Excellent Horse Clipper 350 watt
of
Horse Clipper Plus Scheermachine Paard 200 Watt

2 dezelfde maar t ene is 350 watt en het andere 200 watt maakt verschil in watt veel uit?
het is om een tinker te scheren inclusief de sokken waarvan het haar toch wat dikker/stugger is

Ik gebruik de Excellent Horse Clipper plus, vind het een fijn apparaat, glijd goed door de vacht heen en word niet warm. Alleen maakt hij wel erg veel geluid....

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:35

Marjo89 schreef:
_Alarm_wlkp schreef:

Heb je de messen ook goed aangedraaid? (Dus eerst los draaien, messen erop, dan aandraaien tot je weerstand voelt en dan nog een halve slag) Meestal verdwijnt dan het klapperde geluid dan.

Messen slijpen na 1 paard? Ik doe er meestal 4 paarden mee, als ze echt schoon zelfs meer.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:01

Zouden jullie mij willen helpen met de keuze tussen de Andis Showedge FHC of de Heiniger Progress?

Ik vind het belangrijk dat het apparaat vrij stil is en niet te zwaar.

Graag hoor ik ook waarom de keuze voor de ene of de andere :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:26

Mchll__ schreef:
Ik vind het belangrijk dat het apparaat vrij stil is en niet te zwaar.

Kan alleen spreken voor Heiniger Progress en al aantal jaren in gebruik. Afgelopen vrijdag pony nog half kaal geschoren. Licht in de hand en vrij weinig geluid. *\o/* :j

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:37

Ik heb een Moser Neon Clipper waar ik ontzettend fijn paarden mee geschoren heb afgelopen jaar. Maar dit jaar wordt hij na een kwartier werkelijk gloeiend heet.

Na wat research heb ik inmiddels de spray van Wahl besteld, en ik ga straks vragen of mijn vriend hem even door wil blazen met de compressor.
Messenset is overigens gloednieuw.

Zijn er nog meer opties waarom dat ding zo warm wordt?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:39

Heb je je machine wel weggebracht voor een beurt na afgelopen seizoen? De motor/lagers/etc slijten waardoor je machine eerder heet kan worden.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:41

Pantykous schreef:
Heb je je machine wel weggebracht voor een beurt na afgelopen seizoen? De motor/lagers/etc slijten waardoor je machine eerder heet kan worden.

Ik scheer ongeveer 5 paarden per jaar, en heb hem vorig jaar aangekocht. Ik achtte dat nog niet nodig, maar dat is misschien toch wel handig?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:44

Kan nooit kwaad. Als je machine na 15 minuten echt heet wordt zit er iets niet goed. Is je kabel nog goed? Als er een breuk in zit omdat er een paard op is gaan staan kan dat ook tot kortsluiting en dergelijke zaken leiden.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:48

Ik bedenk me net dat ik het verkeerd gezegd heb, de messen worden warm. Het apparaat zelf koelt wel, heb de filter helemaal schoongepoetst e.d. Dus niet de machine, maar de messen worden warm.

Ik ga zo in ieder geval even langs de verkopende zaak, kijken of die er wat mee kunnen want ik ga het met de blade spray niet redden ben ik bang :))

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:02

Heb je ze niet te strak aangedraaid dan?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:12

Naar mijn weten niet, begon aan mezelf te twijfelen dus heb wat geprobeerd maar dat wilde ook niet.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:53

Even een vraagje :) Ik ben opzoek naar een tondeuse om het hoofd en de benen mee te doen.
Ik lees veel over de Moser max, maar die is boven budget (heb net al een scheermachine gekocht :P ).
Weet iemand een betaalbare tondeuse om ongeveer 4x per jaar de benen/hoofd te scheren?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:48

sultan15 schreef:
Even een vraagje :) Ik ben opzoek naar een tondeuse om het hoofd en de benen mee te doen.
Ik lees veel over de Moser max, maar die is boven budget (heb net al een scheermachine gekocht :P ).
Weet iemand een betaalbare tondeuse om ongeveer 4x per jaar de benen/hoofd te scheren?

Marktplaats staan er nog 2 op :) scheelt al hele berg geld.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:12

Welke heb jij gezien Marjo? De goedkoopste die ik zag was rond de 80 euro. Ik kan hem nieuw kopen voor 111 euro, dan koop ik heb liever nieuw :o
Ben eigenlijk opzoek naar ervaringen van andere/goedkopere tondeuses. Ik hoef er niet een heel paard mee te kunnen scheren, enkel het hoofd en de benen :)

iemand ervaringen met de Kerbl Tondeuse Onyx Draadloos?
http://www.agradi.nl/kerbl-tondeuse-onyx-draadloos.htm

en met deze?
http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... 050?v=True

Staan best wel positieve ervaringen bij, alleen lijkt 3/3,5 Watt mij zo weinig?