Mijn merrie staat nog steeds onder een 300 grams. Ze zweet er niet onder en staat 24/7 buiten (wel met schuil mogelijkheid) maar zolang ze niet zweet wil ik niet te veel gaan wisselen.
Hier stond paard met 150 gram met wolletje eronder. Hij was heel onrustig en bezweet op stal, dus alleen met 150 terug gezet. Ga vanavond toch nog een keer stappen. Doe dan even checken hoe hij aanvoelt en eventueel de wollen er weer onder...
Hier nog de 250 grams op een behoorlijk verharend paard.. ze is nu een dikke week terug van training en deze stal is vele malen warmer dan waar bij de training, maar om haar nu onder een 100 grams te zetten met deze wind vind ik ook geen goed plan. Ze voelde niet heel warm of zweterig dus nog maar even aankijken.
xApple
Geplaatst: 29-12-12 18:31
Mijn geschoren paard werd helemaal klam en heet onder haar 300 grams. Ze is 2 weken terug geschoren maar ik heb er toch een 100 grams opgelegd. Wel met hals, en een uurtje later voelde ze daar lekker onder..
Mijn haflinger voelde niet echt lekker onder der 300grams. Het tocht best wel bij ons in de stal dus dat kan met de wind van vandaag bij ons in de polder natuurlijk wel meespelen. Ze staat nu dus weer onder 500grams
Gister bij m'n ruin de 300 maar verwisseld voor 200, ik heb een hekel aan wisselen maar het begint nu écht warm te worden. M'n merrie heeft zelfs nog even een middagje zonder deken op gestaan, heerlijk vond ze 't!
Ondanks het afbouwen naar een 0 gram regendeken, blijft mijn paard zweten/klam. Dus een afspraak gemaakt om hem te scheren.. :-(
simongek
Geplaatst: 30-12-12 18:07
Nog 1.5 week en dan wordt hij weer geschoren. Dan gaat et weer meer op en de deken met hele hals.
Livito
Geplaatst: 30-12-12 18:12
ik had gister overdag ook gewisseld van 300 naar 200, maar hij voelde er gister avond absoluut niet warm onder dus de 300 weer opgedaan, is best nog een harde wind hier .
ik zit ook weer te twijfelen om hem te scheren, tis eigenlijk een koukleum maar met die temperaturen nu.. is hij na een klein buitenritje toch al behoorlijk nat .
mirgino
Geplaatst: 30-12-12 18:16
hier was het 6gr en veel wind, heb de 100gr wer onder de 50gr bucas deken gedaan.
Hier ongeschoren onder de 300 gram. Twijfelde ook met dit weer om er een deken onderuit te halen, maar anderzijds heb ik zo iets van eenmaal dr op dr ook niet meer af. Heb het idee dat het namelijk nog wel weer af gaat koelen.
Ik vond het vanmorgen weer koud, maar hij staat nog steeds heerlijk onder een 250 met halve hals. Zucht, waarom zijn er nergens voor een beetje een betaalbare prijs losse halzen te vinden?