vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dussss

Re: vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:05

Hoop dan eigenlijk dat het heel hard gaat sneeuwen nu en dan bevriest het daaronder hopelijk niet!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:11

We hebben net de paarden binnen gezet. Volgens mij vonden de paarden het niet fijn buiten in de sneeuw. Ze gingen even laat naar binnen als anders maar ze stonden ontzettend te dringen voor het hek om maar als eerste naar binnen te kunnen. Normaal kun je de paarden alleen naar binnen zetten, maar dat ging nu echt niet, 1 persoon moest een paard pakken en de ander gauw het draad er weer achter langs, anders liep de volgende meteen mee.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:18

De paarden zijn bij ons ook eerder uit hun lijden verlost.
Ze mochten om 4 uur naar binnen. Ze stonden binnen no time binnen.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:29

Ik den dat het met die vieze regen en natte sneeuw voor bijna niemand fij is...........

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:07

Vreemd dat weer, eerst regende het de hele dag flink, daarna een korte hagelbui en toen sneeuw. Er ligt nu toch best een laagje. Morgen maar eens wat *-:) maken van de paardjes in de sneeuw. Moest wel lachen om de fiepkes; mochten ze nog even de wei in, gaan ze direct bij het hek staan te drammen om maar weer naar binnen te kunnen. De shet maakte nog de grootste amok. :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:42

Ik had geluk! Toen ik op stal was regende het nog! Dus zijn ze toch een uur in de regen naar buiten gegaan. Heb ik de stal gemest en opgeruimd en toen ze naar binnen gingen begon het te sneeuwen!

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:47

Het was raar weer ja. Hier zijn ze vandaag binnen gebleven, maar ik neem aan dat ze morgen weer lekker buiten staan.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 00:09

Vanavond heb ik ze in de sneeuw gelongeerd, en vanmiddag wat eerder naar binnen gedaan.
Ze vonden het niet prettig met die natte sneeuw buiten te lopen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:54

Mijn staleigenaar liet vanmorgen weten dat de paarden vandaag niet naar buiten kunnen omdat het overal 1 ijsbaan is, het was te gevaarlijk. Hij was met 1 paard al richting de paddock gegaan maar moest weer omkeren omdat het niet ging. Dat is echt balen vooral omdat het de komende dag ook zo slecht weer blijft.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:57

Hier ligt inmiddels een enorme berg sneeuw...

Vanmorgen maar lopend naar stal gegaan, uitgemest en paarden aan de lange teugel door de schuur laten lopen, hebben ze toch nog even bewogen al is het niet ideaal...
Ik had ze even buiten gezet, maar met die sneeuwstormen vonden ze daar ook bar weinig aan...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:18

gister de baan gesleept {zat zeker 7 x vast met de trekker] wat een drek zeg. maar dankzij de sneeuw eronder mooi los! en de paarden lopen heerlijk te snurken door de sneeuw. ik heb morgen eigenlijk wedstrijd maar ga ervanuit dat t niks wordt,luttenberg is al afegelast lisse zal wel volgen..ik kruip er straks nog wel ff op,even door de schnee sjeezen :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:21

knollentuin schreef:
gister de baan gesleept {zat zeker 7 x vast met de trekker] wat een drek zeg. maar dankzij de sneeuw eronder mooi los! en de paarden lopen heerlijk te snurken door de sneeuw. ik heb morgen eigenlijk wedstrijd maar ga ervanuit dat t niks wordt,luttenberg is al afegelast lisse zal wel volgen..ik kruip er straks nog wel ff op,even door de schnee sjeezen :D

heb jij ze zonder ijzers of op sneeuwbeslag staan?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:24

ik heb sneeuwbeslag,echt helemaal top! twee weken geleden ook heerlijk gereden, ik heb in augustus al tegen mn smidje gemeld dat ik t eronder wilde gezien vorig jaar. beter mee verlegen dan om verlegen,maar ze zijn het geld helemaal waard[zo duur is t ook niet]

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:27

dat klinkt wel goed dan!
heb je alleen de ringen ertussen of draai jij ook nog stiften of iets dergelijks in?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:30

ik heb alleen ringen,de baan is goed dus er wordt niet gegleden,pad naar de bak als dat glad wordt mik ik er een kruiwagen mest op. plus ze lopen elke dag 4-6 uur in de baan ,ze doen niet zo gek omdat ze de energie kwijt kunnen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:33

oke, ga het toch eens onthouden...

al kunnen ze maar gewoon overdags een paar uurtjes naar buiten als er sneeuw ligt...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:05

Jeetje mina, ik kan me niet heugen dat er zón dik pak sneeuw viel als nu... :brr:
Vanmorgen de paarden buiten gezet (na eerst een uur vegen en strooien) en ze hadden allemaal dikke pret in de sneeuw :D
Alleen rond 14:00 hadden ze allemaal een dikke laag sneeuw van 15 cm op hun rug, en werd het wel heel extreem qua sneeuw. dus nu staan ze allemaal op stal.
Vind ik wel een veilig idee, we hadden vorige week al een valpartij met een paard, en dat wil ik niet nog eens.
Pony's op het land maar extra hooi etc. gegeven om warm te blijven...

Vraag me af hoelang dit blijft?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:13

ook hier een pak sneeuw!

Paardjes hebben wel plezier in de sneeuw.
En ipv van sneeuwpoppen hadden we paardenpoppen/beesten in het wit.
Ach heb ik ook eens een schimmel :+
Laat ze maar lekker spelen. Gisteren ook nog heerlijk gereden in de sneeuw, bak super.
Vandaag mogen ze een dagje vrij en we wachten maar af hoe het morgen is.
Maar zag gisteren al weer 125 kilo zout liggen. :)

Eerst vanmiddag zelf naar huis glibberen.
Manlief mag de paardjes doen.
Heb er vanmorgen ook een uur over gedaan om op mn werk te komen.
Jippie, heel nederland ontwricht door de sneeuw.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:15

Ja hier zijn ze ook lekker naar buiten! Sommige stukken zijn wat glad maar dat hebben ze zelf snel door :D Ben nu blij dat er sneeuw ligt, anders word het weer zo'n ijsbaan! Ook laat ik het sneeuw mooi liggen dan glijden ze minder snel uit!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:21

Ik snap er niks van..... Hier dooit het en er ligt misschien 1 cm sneeuw- als je het een beetje bij elkaar veegt. Je kunt nog net zien dat er sneeuw ligt. Mooi voor de foto.
Het wordt nu wel kouder en de sneeuw zou nog komen. I hoor dat in het noorden alle wegen potdicht zitten! Moeten ze maar met een paard en een slee gaan..........

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:41

nou hier is echt een enorme berg gevallen vandaag... :brr:
wil je een beetje?
wij hebben zat... :+

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:58

Ik heb sinds vanochtend sneeuwbeslag en sneeuwkalkoentjes onder mn knollebol en hij is er dolgelukkig mee. Heeft mooie first track kunnen zetten in 25cm sneeuw in de bak, wat kan een paard dan ineene blij zijn zeg, echt toppie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:02

Was wel rillen en glibberen vanmorgen :brr: maar deze namiddag viel het mee.
Snel in de supermarkt een voorraadje appels en wortels gaan halen zodat ik ze weer dagelijks kleine extra kan geven, en dan hop, richting knolletje.
Eerst even losgegooid in de bak. Wat wel grappig resultaat gaf, maaar echt rondlopen zat er niet in. Dus maar hoofdstel om, dik deken eraf, fleece erop en gaan stappen.

Ook hier niet zoveel last van de sneeuw. Centimetertje of 2, maar da's ook alles.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:08

Hier in het westen ligt er een cm of 10 gok ik. Een flinke laag iig en het verkeer staat muurvast. Zelfs de treinen rijden vaak niet meer. O.a. vanaf sloterdijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:13

Zolang het echt geen sijbaan is ga ik met mijn paard wel aan de hand wandelen dan als de niet in het land kunnen of in de bak. Een paard heeft er niks aan als je hem buiten zet maar hij durft amper bewegen. kan ie even goed op stal blijven, dus dan maar ernaast stappen op de baan.