Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:42

Darkness85 schreef:
ik haal m pas weer te voorschijn als de temperatuur overdag onder de 10 graden blijft.

Zo denk ik ook! Als het snachts onder de tien graden komt krijgen ze een fleecje op bij mij.
Overdag krijgen ze niets op tot de tempraturen zakken onder de tien graden, ik had het net al warm met mn waterdichte jas.

Maar ik begrijp mensen wel met oudere ponys of die gewoon absoluut geen wintervacht willen.
Mijn ponys worden recreatief bereden en als het weer het toelaat. Dus een beetje vacht is niet erg.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:03

Maar das het punt. Ik ben niet in de gelegenheid om dekens te wisselen voor de nacht zeg maar. Dus als hij een deken op krijgt houd hij die ook op.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:12

ik heb er nu een dekentje op liggen, om de vacht iets tegen te houden (voor zover dat lukt) en het scheel enorm met een wit paard wat schoon houden betreft...

als de vacht dun genoeg blijft scheer ik niet, en anders wordt ze rond nov geschoren...

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:02

toen ze vanmiddag vanwege de regen weer de hele tijd binnen had gestaan, ze heeft een schuilstal.
heb ik maar een regendeken om gedaan. met 10 min stond ze lekker buiten te grazen.
toen ik uurtje later weer ging, stond ze nog steeds lekker buiten, in de regen
de tuttebel wil gewoon een droog vachtje...

ook vond ik haar een beetje schraal geworden.

Def

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:49

Hier ook weer de regendeken om. Het kwakkelt weer lekker aan he :D
Ik zag op internet dat het eind sept. weer zonnig gaat worden, dus we zijn nog niet van het erop en eraf af!

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:15

hmmzz drama hahah zag dat het vanaf een donderdag nacht onder de 10 graden duikt een week lang ..duss ja mijn pino krijgt zijn bucas smartex rain regendeken weer op :D donderdag nacht haha

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:03

ik gooi die van mij vanavond denk ik ook maar eens de dekens om. maar alleen de regendekens voorlopig

MarKiJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:12

Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik mijn a welshje dit jaar weer onder de dekens moet zetten..
Ze had vorig jaar wel wat een wintervacht aangemaakt maar bij lange na niet genoeg om zonder deken de winter door te komen...(ze had het zonder deken echt koud,ze was sloom,had ijskoude oren, een snotneus en was gewoon absoluut niet zichzelf)
Hebben jullie ook tips om haar dit jaar wat dikker in de vacht te krijgen zodat ik geen dekens nodig heb??
Ze staat 24/7 buiten met een inloopstalletje.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:53

Bij ons op stal zij gister ook alle paarden onder de dekens gegaan behalve die van mij ;) hij staat net in een nieuwe kudde en vind dat nog wat onverstandig.
Wel vind ik het nu niet warm, en ga dus wel asap de ongevoerde regendeken op doen ;)

Verder kunnen ze heus ook met deken wel tegen een dagje zon, de wedstrijdpaarden hier verderop staan al een maand onder gwatteerde dekens ........ :+

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:56

Ik heb mn shet zaterdag geschoren dus die staat nu onder een ongevoerde regendeken en die houdt hij nu ook op.
Mn gelderse merrie heeft al een tijdje een regendeken op maar die gaat overdag af mits het goed weer is.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:57

mijn hafje staat onder een ongevoerde regendeken nu. Ik heb haar afgelope zaterdag gewassen (toen dat nog kon) en wil haar nu dus schoon houden, en door het wassen duurd het weer even voordat de vacht al zijn olien weer terug heeft.

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:25

Ik moet sowieso scheren dus wacht nog maar met de dekens hij heeft het zeker niet koud en de vacht groeit al aardig.
Doe hem vaak als het kouder word eerst scheren en dan pas de deken op . In het voorjaar is het wel al het gedoe met deken op en af maar als ik toch moet scheren wacht ik wel ff.
Vorig jaar heb ik begin oktober helemaal geschoren en in december het lijf nog een keer.
Romeo krijgt niet zo zeer een dike vacht maar een hele warme pluizige vacht beetje wol achtig dus zweet wel heel snel

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:42

Mijn hafje zweet zowizo heeel vlot als ze aan het werk is... Gistere nog gereden en ze zweete zich dood, het was dat het op een gegeven moment ging regenen dat ze weer afkoelde...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:10

Peelie schreef:
Mijn hafje zweet zowizo heeel vlot als ze aan het werk is... Gistere nog gereden en ze zweete zich dood, het was dat het op een gegeven moment ging regenen dat ze weer afkoelde...

lijkt me nou echt niet de juiste manier om een paard dat bezweet is, te laten afkoeleen in de regen

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:57

Zojuist de ongevoerde regendeken omgedaan omdat ze veel regen voorspellen..
Staat 24/7 buiten t/m begin oktober en heeft geen schuilmogelijkheden..
Laatst bijgewerkt door Tamara21 op 13-09-10 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:00

Ik ga morgen ochtend zijn regendeken op gooien, voordat hij naar buiten gaat.
Vanaf morgen valt er weer neerslag en de temperatuur gaat wat naar beneden..

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:19

Ik ga vanaaf de regendeken op doen......

Pinkellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:38

Mijn pony staat nog niet onder de deken. Ik zet haar meestal alleen onder de deken als ze heeft gezweet na het rijden. Pas rond minder dan 10 graden zet ik haar onder een deken.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:23

Vind het wel bijzonder dat er op zoveel verschillende tijdstippen begonnen wordt met dekens :P

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:21

Het is snachts dik onder de 10 graden dus wat dat betreft.
Ik wissel vandaag de zomerdeken voor een gevoerd dekentje. Vind het te koud.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:28

MartineC1711 schreef:
Vind het wel bijzonder dat er op zoveel verschillende tijdstippen begonnen wordt met dekens :P

Het zou pas bijzonder zijn als alle paarden tegelijk een deken op krijgen. Elk paard is anders, en ook elke reden om een deken op te doen is anders.
De 1 wil de wintervacht niet te dik laten worden ivm trainen. De ander wil zijn oudje helpen het behaagelijk te houden de winter. Weer een ander laat eerst een vacht opkomen, om daarna te scheren en een deken op te komen,

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:33

Dat weet ik, daarom zeg ik het ook :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:36

Boy heeft een regendekentje op :j
Niet om zijn vacht tegen te houden, maar omdat hij niet genoeg aanmaakt. Met als gevolg dat hij na een dag regen staat te bibberen :(:)

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:10

heb mijn pino vanochtend zijn bucas smartex met fleecevoering op gedaan :D staat hier een stevige wind brrr hij staat nu lekker buiten :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:43

mijn oude maatje staat sinds zondag van 24/7 stal naar 24/7 weide gang..
Het oudje is niks gewent dus maar direct een regendeken op gedaan..
Gister met de zon.. even af gedaan..Hij had ze lekker gerolt en voelt ze weer 3 jaar oud :D
Het beste wat ik ooit voor hem kon doen.. hem op pensioen zetten lekker 24/7 de wei op