Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dyonne schreef:Bandida, ik vraag me idd wel af wat jij beter vind.
Bandida schreef:Dyonne schreef:Bandida, ik vraag me idd wel af wat jij beter vind.
1. niet scheren
2. mocht dat om een of andere reden noodzakelijk zijn, scheren zonder verdoving. M.a.w. tijd in steken tot je dat kan zonder dat het paard bang is. Als dat niet kan, dan niet.
3. verdoven om te scheren kan ik me alleen voorstellen als dat om een zeer dringende medische reden moet gebeuren, en dan mag de dierenarts beslissen wat hij doet.

Loesje88 schreef:Weet je wat ik nou het grappige vind aan deze reacties? Ze zijn zo kort door de bocht. Alsof iedereen zomaar even zijn paard verdooft om hem te scheren
Vorig jaar is mijn pony voor het eerst geschoren, alles heerlijk rustig aan gedaan, benen en hoofd laten zitten. Ging prima.
Dit jaar sta ik ergens anders op stal en mijn instructrice heeft haar de eerste keer geschoren, bij de benen werd ze wel wat onrustig maar niet onhandelbaar.
Nu hebben we een 2e keer moeten scheren, alle tijd genomen en haar lijf ging wederom zonder problemen, het eerste voorbeen ook, en toen opeens ging de knop om, ze werd drammerig en dreigde te slaan. We zijn gestopt met het idee van, de rest doen we morgen wel, dan kan ze nu even bijkomen.
Zo gezegd, alleen helaas niet zo gedaan, de dag erop werd ze al helemaal woest toen ze het scheerapparaat hoorde... Waarvan het kwam? geen idee, ze had in ieder geval geen slechte ervaringen ermee gehad...
Dus ja, zo slecht als dat wij toen waren hebben we haar verdoofd, en daarna zelfs ook nog een praam opgezet, en toen hebben we de rest kunnen scheren.
Dus... als jullie nu nog steeds blijven zeggen dat iedereen 'zomaar' even zn paard verdoofd, en dat je met geduld en alle tijd er ook wel komt... dan nodig ik jullie uit om de volgende keer mijn pony eens te komen scheren... 3 keer raden wie dan gráág een verdovingsspuit zou willen gebruiken![]()
Om weer geheel ontopic te gaan, ik heb geen idee wélk verdovingsmiddel wij gebruikt hebben, maar het was wel een injectie, dus geen gel.
. 

).manonxxlove schreef:zo ff topic geleze en wil tog ff reageren. Ik snap niet waarom je, je paard zou moeten scheren ? vorig jaar was die van mij ook een teddybeer nouwja niks aan te doen. Dit jaar onwijs veel geborsteld heeft de deken nu op.. en is nog nooit zo glad geweest... heerlijk. Ik zou het eerst zo proberen inplaats van gelijk te grijpen naar een scheermachine maarja.
over de verdoving gesproken? vind dat het ook zonder verdoving moet kunnen. als je een pony/paard zadelmak maakt dan spuit hem toch zeker ook niet plat?
manonxxlove schreef:zo ff topic geleze en wil tog ff reageren. Ik snap niet waarom je, je paard zou moeten scheren ? vorig jaar was die van mij ook een teddybeer nouwja niks aan te doen. Dit jaar onwijs veel geborsteld heeft de deken nu op.. en is nog nooit zo glad geweest... heerlijk. Ik zou het eerst zo proberen inplaats van gelijk te grijpen naar een scheermachine maarja.
over de verdoving gesproken? vind dat het ook zonder verdoving moet kunnen. als je een pony/paard zadelmak maakt dan spuit hem toch zeker ook niet plat?
manonxxlove schreef:zo ff topic geleze en wil tog ff reageren. Ik snap niet waarom je, je paard zou moeten scheren ? vorig jaar was die van mij ook een teddybeer nouwja niks aan te doen. Dit jaar onwijs veel geborsteld heeft de deken nu op.. en is nog nooit zo glad geweest... heerlijk. Ik zou het eerst zo proberen inplaats van gelijk te grijpen naar een scheermachine maarja.
ESSIE70 schreef:Geen enkel paard heeft dezelfde soort vacht,hoor.
@Loesje88 toevallig ben jij gezegend met een paard die kort in het haar blijft met een deken om maar mijn kwpn-er krijgt toch een wintervacht ondanks dat hij al in sept een deken om kreeg.Sommige paarden krijgen ook een wintervacht zodra de dagen korter worden.
ik bedoelde sheffie ESSIE70 schreef:Ow sorryik bedoelde sheffie

Sheffie schreef:ESSIE70 schreef:Ow sorryik bedoelde sheffie

Het gaat om de reaktie van manonxxlove.Nu heb ik de juiste persoon
Hoop ik