Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maanling schreef:Er is een verschil tussen: mijn paard heeft aanwijsbaar last als ie nat wordt dus ik doe een (ongevoerd) regendekentje op of mijn paard is 31 en kan zich niet goed meer warmhouden en: hoezo geen deken? Ik heb het toch koud en op stal hebben alle paarden een deken dus die van mij ook!
Niemand zal beweren dat dekens in bepaalde gevallen niet nuttig zijn.
Elaine schreef:Ohh okeMaar dan kan ze dus toch nog kou vatten tijdens het drogen? (Dit in het geval dat het paard het niet gewend is om zo op te drogen)
)de wei in, zo doe ik het tenminste. Tallie_Ho schreef:Maanling schreef:Er is een verschil tussen: mijn paard heeft aanwijsbaar last als ie nat wordt dus ik doe een (ongevoerd) regendekentje op of mijn paard is 31 en kan zich niet goed meer warmhouden en: hoezo geen deken? Ik heb het toch koud en op stal hebben alle paarden een deken dus die van mij ook!
Niemand zal beweren dat dekens in bepaalde gevallen niet nuttig zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat een paard wat iedere dag word natgespoten het koud krijgt, er zit dan nog erg weinig huidvet op het dier
Uriah schreef:nogmaals , als je pas over 2 maanden begint dan is er al een vacht ,om daar dan een deken over te doen dat is imo veel slechter.
daarom nu met deze regenachtige periodes al langzaam beginnen met ene o grams regendeken 
RianneH schreef:Ja, die tip heb ik ook vaker gehoord.
Wij gaan dit jaar voor het eerst met een deken beginnen omdat het oudje op stal het nogal zwaar heeft in de winters. Heb een 200grams regendeken gekocht, en ondanks dat het nu nog zo regent gooi ik hem er nog niet op. Bij haar gaat het ook niet zo zeer om de vacht als wel om de bescherming wanneer ze weer wat minder vet heeft om bij te zetten.
Ik heb altijd begrepen dat je het beste kan beginnen als de temperatuu onder of rond de tien graden ligt. Ik denk dat wij rond oktober ermee gaan beginnen.
Maar ik heb een vraagje aan de mensen die een paard buiten hebben staan en ook zomers een deken op.
Wat doen jullie wanneer een een regenbui valt en die de deken doorweken. Ik neem aan dat je nu nog geen regendeken erop hebben liggen, lijkt me een sauna, maar een zomerdeken of een vliegendeken lijkt me nat ook niet zo fijn. Helemaal niet omdat ik het argument naar voren zag komen over de spieren. Stel je hebt net getraind, paard weer lekker op het land, dekentje op en weer naar huis. Onverwacht een regenbui, paard+ deken doorweekt en dan? Ga je dan terug om de deken te vervangen voor een droge? Of tijdens de bui voor een regendeken?
Dit is geen aanal hoor, vraag het me serieus af.
RianneH schreef:Ja, die tip heb ik ook vaker gehoord.
Wij gaan dit jaar voor het eerst met een deken beginnen omdat het oudje op stal het nogal zwaar heeft in de winters. Heb een 200grams regendeken gekocht, en ondanks dat het nu nog zo regent gooi ik hem er nog niet op. Bij haar gaat het ook niet zo zeer om de vacht als wel om de bescherming wanneer ze weer wat minder vet heeft om bij te zetten.
Ik heb altijd begrepen dat je het beste kan beginnen als de temperatuu onder of rond de tien graden ligt. Ik denk dat wij rond oktober ermee gaan beginnen.
Maar ik heb een vraagje aan de mensen die een paard buiten hebben staan en ook zomers een deken op.
Wat doen jullie wanneer een een regenbui valt en die de deken doorweken. Ik neem aan dat je nu nog geen regendeken erop hebben liggen, lijkt me een sauna, maar een zomerdeken of een vliegendeken lijkt me nat ook niet zo fijn. Helemaal niet omdat ik het argument naar voren zag komen over de spieren. Stel je hebt net getraind, paard weer lekker op het land, dekentje op en weer naar huis. Onverwacht een regenbui, paard+ deken doorweekt en dan? Ga je dan terug om de deken te vervangen voor een droge? Of tijdens de bui voor een regendeken?

RianneH schreef:Maar ik heb een vraagje aan de mensen die een paard buiten hebben staan en ook zomers een deken op.

Maanling schreef:Myrano, het hangt niet van het weer af maar meer van het licht en de lengte van de dagen.