Dazen/horzel spray?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_x

Re: Dazen/horzel spray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:43

Veerust helpt volgens mij wel aardig goed Lachen

Ik heb dit jaar nog helemaal geen last gehad van vliezen/dazen!

Heb pas 1 daas dit jaar doodgeslagen (en nooit vliegenspray oid gebruikt Nagelbijten / Gniffelen)

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:33

Gebruik zelf Leovet Deo met pepermuntolie. Je moet het wel wat vaker opnieuw opdoen, anders werkt het niet meer. Fijne van dit spul is dat het extra gaat werken als je paard gaat zweten.

Nog een tip voor degenen die last hebben van vliegen in de stal: plant een walnotenboom bij de stal! Die staan van oudsher bekend om hun vliegwerende eigenschappen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:31

nou ..
moet je dat de vliegen op onze vorige stekje maar eens vertellen..

daar stond direct naast de ingang een ENORME oudere walnoot boom
maar nog steeds een hoop vliegen in de stal

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:38

Blegh, atex dazen spray werkt super, nu had ik het gister dus op mijn verzorg pony gebruikt, wat blijkt, is ze er allergisch voor Scheve mond ze werd helemaal gezwollen op haar hals, het trok wel weer weg maar ik heb der voor de zekerheid helemaal gewassen... echt sneu! nu moet ik iets anders voor der gaan zoeken.. overigens had ik hier geen last van bij mijn eigen paard of bij mijn andere verzorg knollie

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:40

atex dazenspray werkt wel echt, mijn paard heeft eczeem en is dus ook voor gewone vliegen een beetje overgevoelig. Ze staat dus altijd te stampen en te slaan met dr staart. Als ik deze spray erop doe dan is het een heel stuk beter! Dan staat ze zo rustig Lachen en het stinkt wel heel erg, ik ruik het meestal een paar dagen later nog Tong uitsteken

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:41

Ik ga dit jaar weer naar Canada, daar heb ik ooit een heel goed middeltje gekocht wat echt geweldig was. Is nou helaas op.

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:18

Veraa_ schreef:
Atex Daasspray schijnt heel goed te helpen tegen dazen/horzels.
Ikzelf gebruik VeeRust, die werkt ook wel.
Volgens mij helpt geen een echt een hele tijd lang, vliegende beesten zul je altijd wel houden.

Wat betreft eigengemaakte sprays; die schijnen niet langer dan 10 minuten te helpen heb ik ergens gelezen ( weet niet meer waar het was, maar daar stond een lijst van vliegensprays met prijs en de tijd hoe lang ze werken)

Het probleem van de meeste sprays is dat ze alleen een laagje op de vacht van het paard vormen, en zo het dier gaat zweten loopt het middel er zo af.

weet iemand niet een middel wat door de brokken gedaan kan worden. Ik heb al wel knoflook geprobeerd maar echt super hielp dat ook nier Boos!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:27

er bestaat niet echt een wondermiddel tegen vliegen en dazen, je hebt geluk als je beestje er een beetje goed tegen kan, en pech als dat niet zo is! of je paard inpakken met een vliegendeken of op stal met die warme dagen....

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:21

Ik vind Atex toch altijd nog de beste spray tegen dazen ed. Naar mijn idee helpt dit iig nog. Op de weide staat mijn paard trouwens wel ingepakt met een sweet itch hoody, anders wordt ze ondanks spray alsnog opgevreten....

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:22

Ik heb inmiddels olie besteld om zelf spray te maken.
Aangezien hertshoornolie "los " tig x goedkoper is.

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:30

sophie84 schreef:
weet iemand niet een middel wat door de brokken gedaan kan worden. Ik heb al wel knoflook geprobeerd maar echt super hielp dat ook nier Boos!

Atex Fly Oral Mix. Gaat over het voer, en bevat meer dan alleen knoflook.

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:23

Ik heb van alles geprobeerd om de BremseBremse te laten vernevelen, maar verdunnen blijkt de enige oplossing!
(Ik heb diverse (oude) vernevelaars gebruikt, maar daar blijft het ook in strepen uitkomen) Het lijkt dus wel of dat deze vloeistof een stuk dikker is dan het goedje in de vorige fles. Ik heb nu een beetje overgegoten in een oude fles en verdund met wat azijn en water en nu vernevelt hij wel.

Bedankt voor de reacties!

groetjes,
Inge

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:59

Vinden jullie ook niet dat het elk jaar erger word ?
Tot een paar jaar terug kan ik mij niet herinneren dat ik uberhaupt naar dit soort middeltjes keek.
( voor mijn gevoel was het toen ook niet nodig...waren ze er veel minder.)
Goede dingen gelezen hier over Atex, dus ik ga ook maar een flesje aanschaffen van de week en op zoek naar een vliegendeken.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:25

Voor mensen die niet graag veel te dure spullen kopen (waar vaak ook wel rommel inzit):

Er zijn een aantal dingen waar vliegen een hekel aan hebben: citronella, lavendel, kruidnagel, andere citroengeurtjes, ... even zoeken op google en je vindt vanalles. Veel van deze plantjes kun je als etherische olie of als kruid/tuinplant kopen.

Neem als basis voor je zelfgemaakte vliegenspray een mengsel van (half) azijn (goedkope) en (half) koude, sterke, zwarte thee. Je kunt het mengsel nu aanvullen met wat je wilt. Zelf doe ik een flesje citronelolie op een halve liter azijn en halve liter thee. Je kunt ook het mengsel doorkoken met bijvoorbeeld kruidnagelen. Wel goed schudden voor gebruik! Zo heb je voor ongeveer 2 euro een liter anti-vlieg. Niet heiligmakend, maar werkt heel aardig.

We smeren ook nog wel eens vet op geirriteerde plekken (manen, staart, vetlokken) zodat vliegen niet bij die huid kunnen komen. En voor gevoelige paarden is zo'n astronautenpak-vliegendeken eigenlijk wel een must...