Het regent, heeft je paard een deken om?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

Re: Het regent, heeft je paard een deken om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:32

een 300 grams dan spoor je echt niet,in deze tijd van het jaar,een ongevoerde regendek kan ik me inkomen met zo'n weer,maar dit,maar ik doe in iedergeval geen deken meer op,die van mij vinden heerlijk zonder deken

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:32

Is waar maar ik heb t na het trainen wel erg fris, vanmorgen was ze flink warm en toen werd ze in de regen gezet..Buiene kan ze wel tegen maar een regenjas kan niks kwaad Knipoog Ben zelf een softy, heb het altijd koud!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:35

Ik ben ook best kouwelijk soms (heb weinig lichaamsvet), hoor, maar als ik beweeg heb ik er geen last van (behalve dan van koude handen/voeten soms). Knipoog
En ik draag eigenlijk altijd vrij dunne kleding (ik hou bv echt niet van dikke truien).

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:38

die van mij heeft wel weer een dekentje opgekregen, heb haar pas 1,5 week geleden geschoren..

Lorento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:38

Ook mijn paard staat nu in de wei met een regendekentje op. Het temperatuurverschil in deze week vind ik namelijk wel erg groot en om dan direct nat geregend te worden, vind ik geen fijn idee.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:41

@Nadya

Ik betrapte me er pas op dat ik in mei met een thermohemd wilde starten..heb m snel omgewisseld voor een t-shirt! Maar weer ontopic.. 300 gr is echt te veel, maar iedereen heeft weer een ander paard en andere doelen zoals eerder gezegd. Wel in de gaten houden dat het paard het niet veel te heet heeft, want als wij het koud hebben betekent het niet dat automatisch paarden het ook zo koud hebben. Heb namelijk een keer dekens van een ander paard gehaald omdat ze stoomde en nat was van de hitte!;)

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:41

@Lorento

Dat heb ik dus ook, als het net 18 graden was zoals gister had ik de regenjas wel afgelaten..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:43

Het is nu een graadje of 13, toch? Vind ik ook niet superkoud, hoor, maar ja...... Lachen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:44

Nee. Mijn 3 jarige heeft zoiezo nog geen dekens om. De rest staat ook zonder.
En er staan genoeg bomen om onder te schuilen. Van een beetje regen gaan ze niet dood. Lachen

Lorento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:45

@Nadya
Maar wel als je nat geregend wordt en buiten staat

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:47

Joceline schreef:
Is waar maar ik heb t na het trainen wel erg fris, vanmorgen was ze flink warm en toen werd ze in de regen gezet..Buiene kan ze wel tegen maar een regenjas kan niks kwaad Knipoog Ben zelf een softy, heb het altijd koud!

Dus als je honger hebt, geef je je paard ook eten Haha! ?
Maar zonder gekheid, paarden kunnen prima tegen de regen, dit is ook echt wel een lekker regentje voor ze. Een paard kan zelf z'n lichaamstemperatuur goed reguleren, iedere keer als wij er weer een deken opgooien moet het paard daar weer rekening mee gaan houden. Als het zonder kan is dat dus beter en ook prettiger voor je paard.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:48

Lorento schreef:
@Nadya
Maar wel als je nat geregend wordt en buiten staat

Heeft mijn paard geen last van, hoor. Knipoog
Die is wel erger gewend.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:50

Ik heb die van mij vandaag toch maar een deken om gedaan. Ik dacht gisteren ook, onzin, beetje regen kan ze best hebben.
Maar toen ik haar vanmorgen de wei uithaalde en ze hartstikke gevoelig was op d'r rug en achterhand, ze trok heel d'r rug in als ik erop drukte. Dus dan lijkt het me dat het toch echt te koud was voor haar spieren. Nou dan liever een deken om, dan morgen een paard met nog meer spierpijn hoor. Als het morgen weer droog is, gaat ie gewoon weer de kast in.
Maar mijn paard staat dan wel 24/7 buiten, met alleen wat bomen achterin de wei, maar verder geen schuilmogelijkheid.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:54

Kendra schreef:
Joceline schreef:

Dus als je honger hebt, geef je je paard ook eten Haha! ?
Maar zonder gekheid, paarden kunnen prima tegen de regen, dit is ook echt wel een lekker regentje voor ze. Een paard kan zelf z'n lichaamstemperatuur goed reguleren, iedere keer als wij er weer een deken opgooien moet het paard daar weer rekening mee gaan houden. Als het zonder kan is dat dus beter en ook prettiger voor je paard.

Knipoog Ben het met je eens, daarom zei ik daarnet ook, dat ze alleen nu een dun regenjasje aan heeft en geen voering..dus tis alleen voor de regen..nou regen is geen probleem, ik bedoel voor die bakken die hier uit de hemel vallen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:14

Joceline, waar zit jij dan, want hier regent het heel zachtjes en is het af en toe ook droog. Het is fris buiten, maar echt koud wil ik het niet noemen......

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:17

Die van mij heeft niet eens een deken. Ja een zweetdeken, maar die heeft hij nog nooit omgehad. Ik heb een Fries, daar ga ik echt geen deken omhangen. Op de veulenopfok stond hij ook met rotweer buiten.
Ze zijn niet van suiker.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:18

Nee hoor, hij redt zich maar, genoeg vetjes om warm van te blijven Extreme duivel

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:22

Ik zit in Culemborg tis nu net begonnen meer regenen dus denk dat ik zo de deken eraf haal het ergste is voorbij

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:28

Joceline schreef:
minkie, 300 grams vind ik weer te dik. Ik twijfelde vanochtend al een beetje toen ik de dunne regenjas over haar warme lijf gooide maar toen ik haar in de stortende regen zag staan was ik toch wel tevreden, morgenochtend gaat de deken snel weer af!

ja dit was ook maar een grapje, vandaar die Clown
Mijn paard staat nu ong. 3 weken in de blootje en met regen dus ook. nou ja een vliegendeken heeft ze op maar die reken ik niet mee.

Een paard is echt niet van suiker en als je hem eerder al bloot hebt staan hoeft ie ook heus niet met wat regen een deken op!
Laatst bijgewerkt door minkie op 17-05-08 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:29

Mijn paard is niet van suiker , de temperatuur is lekker buiten dus geen deken.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:32

@Minkie, ieder zijn mening

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:35

Die van mij staan nu zonder, maar ik twijfel enorm...
volgens mij hebben ze een ontzettende hekel aan regen; ze staan direct bij het hek om naar binnen gehaald te worden.
Als dat niet gebeurt gaan ze onderling lopen 'klooien' om zich warm te houden, met de nodige behoorlijke 'speelwonden' en blessures van dien.
Daar baal ik dan weer van, want dat vind ik vervelend voor mijn paarden en voor mezelf (niet rijden)!

Op zondag zetten we ze zelf buiten, dus morgen doe ik een ongevoerde regendeken op.
De rest van de week worden ze voor mij buiten gezet en dan doen ze geen dekens om (toch nog maar eens even overleg op stal hierover hebben).
Als het echt gaat hozen van de regen laat ik ze dan maar binnen denk ik...
Aan de andere kant, ze zijn inderdaad niet van suiker en ze moeten er maar aan wennen...
Twijfel, twijfel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:36

Volgens mij vinden mijn paarden het wel lekker dat het eindelijk weer eens regent.
De afgelopen dagen liepen ze alleen maar vliegjes weg te zwiepen en zochten ze dikwijls toevlucht tot de inloopstal waar geen vliegjes waren. Nu zie ik ze heerlijk relaxed lopen grazen, in de regen.
Als ze het koud zouden hebben of de regen niet prettig, dan zouden ze de inloopstal wel in gaan, maar dat doen ze dus niet.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:38

@Nexus. Volgensmij was het vandaag de somberste dag..ik doe juist morgen de ongevoerde er weer af? Ik twijfelde ook want een regenjas kan geen kwaad omdat het vandaag ging storten..maar er komt weinig terecht van het storten, dus de deken gaat zometeen al af ..volgende week wordt het weer heerlijk weer! Haha!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:38

Die van mij loopt nu met een ongevoerde regen deken en ze staat te rillen, het arme ding heeft schimmel en is zo goed als kaal geworden dus we zijn nu hard op zoek om vanmiddag nog ergens een deken op te pikken.