Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Nadya schreef:Sallianthaa schreef:Mijn paard is geschoren en ze heeft in het land nu een regendeken op, puur omdat er geen vulling in zit. Soms doe ik hem sochtends eraf en savonds er weer op. Soms is dat best lastig want ik heb mijn paard niet bij huis staan. Luchtige deken heeft ook voordeel dat ze de vliegen niet voelen daar waar de deken ligt.
Nu met een ongevoerde regendeken op???? Joh, dat is toch bloedheet voor zo'n beestje? Kom net bij onze kudde vandaan en het was echt warm, zelf met die bewolking af en toe...... Moet er niet aan denken dat er een paard met een regendeken nu opstaat....
sjorsie schreef:denk vanavond 400 gram er maar op, kan snachts best koud zijn
sjorsie schreef:denk vanavond 400 gram er maar op, kan snachts best koud zijn
benangelique schreef:benangelique schreef:
noob staat overdag zonder, 's nachts nog met zijn 300 grammer. heb het van de week 1 nacht gelaten (alleen dunnere deken op), met het gevolg dat hij barstte van de spierpijn en steenkoud aanvoelde 's ochtends. Noob is gewoon een koukleum
De rest staat ook lekker zonder dekentje en 's nachts met een zomerdeken op. We hebben wel buitenstallen, dat zal ook wel wat graden schelen met de binnenstallen waar sommige paarden staan.
Hij krijgt onbeperkt ruwvoer, zit super in zijn vacht en mag ook lekker vies worden van mij. Ik spuit hem met dit weer dagelijks af. (en ja, met warm water en als er een windje staat zoals gisteren stap ik hem droog onder een fleecedekentje). Hij heeft zeer snel last van stijve spieren op de rug (kissing spines) en door zijn rug goed warm te houden kunnen we een hoop ellende voorkomen.
Jammer is het wel, zie hem ook liever lekker bloot.
Sonja schreef:Ik heb ze al lang af. Ik hou aan dat als de dagtemperatuur rond de 15/16 graden komt en de nachttemperatuur boven 5 blijft, de dekens af gaan.
En af is af bij mij, dan gaan ze er in principe niet meer op.
russel schreef:Kissing spines heeft niets met kou te maken, maar als een paard gevoelig is op de spieren, je paard in een buitenbox staat en hij staat op de windkant, dus tocht, kan ik het mij nog wel voortstellen.
Beaux schreef:Okee, gevoelige spieren, dat snap ik. De mijne heeft dat ook en ik moet ook uitkijken. Maar nu staat ze dus echt zonder deken en als ik er wat op zou doen zou het hooguit een dunne zomerdeken zijn. 300 grams vind ik toch echt te gek met dit weer hoor. Maar ja, ieder zijn eigen mening.
benangelique schreef:sjorsie schreef:denk vanavond 400 gram er maar op, kan snachts best koud zijn
300 gram wel ja.