Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Emilia schreef:[Gewoon het idee dat hij lekker droog staat en niet in de regen. Weet heus wel dat ze tegen regen kunnen. Mensen kunnen er ook tegen, maar prettig vindt een mens het niet.Tenminste ik niet.
nickyu schreef:Emilia schreef:[Gewoon het idee dat hij lekker droog staat en niet in de regen. Weet heus wel dat ze tegen regen kunnen. Mensen kunnen er ook tegen, maar prettig vindt een mens het niet.Tenminste ik niet.
juist en je paard is dus GEEN mens
maar een dier met een waterdichte regenjas waar ik jaloers op ben![]()
als ze de keuze hebben om zelf naar binnen te kunnen
en droog en beschut kunnen staan
(dus geen weide blub of geen blub zonder die keuze)
en voldoende ruw voer om zich zelf warm t houden
kan ik er echt niks zielugs aan vinden
vandaag nog 2 meiden..
haflinger 3 jaar in weide MET stal MET stenen er voor
uber vet
"hij is zieluhgggggg w
word nooit gepoetst
heeft geen deken
meiden hadden ongevraagd deken opgedaan
ongevraagd wormenkuur en bijvoer gegeven ,gepikt bij een stalgenoot
en zadel geleend bij een ander welke dacht dat die dus gestolen was
en daarna met deken met gejat voer want die poownie was zo zielug
nou geloof me er is echt niks zielugs aan die poowny
onopgevoede zwaarverwende baggervette kleuter is het![]()
..
maw ts , nee je bent geen mishandelaarster
weet niet hoe je paarden er uit zien
maar als die niet alleen staat
de mogelijkheid heeft om droog en beschut te staan
genoeg ruwvoer tot zijn/haar beschiking heeft
]iet glimmend gepoetst word en dus voldoende vetjes en stofjes in de vacht heeft
zou menig paard of pooownie er jaloers op zijn
Udella schreef:Die zijn er ook niet Nadya..
heerlijk genieten zeg voor je paard!
minkie schreef:Udella schreef:Die zijn er ook niet Nadya..
heerlijk genieten zeg voor je paard!
???? wat is er niet???
terpentijn schreef:Hahaha, we weten allemaal wel hoe het weer vandaag was, toch? Alle paarden op de(privepension)stal mochten vandaag NIET nar buiten. Behalve mijn paard. Die mocht (van mij) dus niet naar binnen. Regen, wind, strom, ach dat arme pard. Mij paard is een 3,5 jaar oude (jonge!) Tinker x Fries, die zijn hele leven lang buiten heeft gestaan. Soms met 5 cm sneeuw op z'n rug. Nou wordt iedereen in de de avond naar binnen gehaald, arm paard staat-ie daar alleen! Nou ja... in de wei naast hem,,staat een HOOGzwangere (uitgerekend 23 maart, 1e Paasdag) errie zonder deken, met haar veulen van vorig jaar. GOh... wat zielig. Inmiddels heeft mijn paard een regendeken, niet omdat hij dat moet, maar zijn drie weidematen hebben besloten zijn manen aan te knagen. Dus nu hij een deken-met-halskap op. Maar wel 24/7 buiten, mijn paard. De rest gaat dan in de nacht naar binnen (geen idee waarom, trouwens). Dat gaat heel best, TS, wat jij vraagt, niet te moeilijk doen, een paard kan wat dat betreft wel wat hebben. Die modderin een (grote) wei, ligt meestal alleen maar bij het in- en uitlopstuk, als de weide groot genoeg is, ijn ze niet gedwongen om tot d'r kogels in de bulb te staan, toch? Ja, als dat WEL het geval is, ik bedoel: een soort van klein paddockje, of een weitje dat een en al modder is, ja, dan zou ik ook zeggen: dit kan niet goed zin, als ze geen hoger of beter stuk wei lopen, om op te gaan saan. Het hangst denk ik erg van de omstandigheden af. Heeft het paard geen andere keuze, dan die modder? Ja, dan weghalen. Mijn paad, bijv., heeft een ruime keuze. Toch zie ik hem vaak bij het hek tot over z'n kogels in de drek staan wachten, tot ik (of iemand) er aan komt. En die heeft dan (op hoge ES-grond, meer dan een hectare droog grasveld tot z'n beschiking!) Word ik ook best wel eens kwaas over, hoor: staat-ie draa in die modder, denk ik: man ga dan toch ergens hoger staan! Maar nee hoor.... Zo is het allemaal weer zo individueeel. Wel is zo:mijn paard kan dan kiezen, en kiest dan DIT, maar als je paard niks te kiezen heeft, en dus niet uit die modder weg kan komen, ja, dan moet je denk ik toch iets anders voor je paard zoeken. Want dat IS er dus geen keuze. Dan kan hij oook niet ergens anders gaan staan, al zou hij het willen. Dat kan niet goed zijn uiteraard.
kasparonda schreef:Ik kan niet opmaken uit je stuk of je paard beschutting heeft maar dat vind toch echt wel nodig een plek om te schuilen tegen wind en regen en lekker droog kunnen liggen.
Ze moeten in ieder geval de mogelijkheid hebben in de winter.
geerke schreef:tja het lijkt wel weer een strijd tussen naturals en normals,daar komen we ook niet uit zolang we elkaar niet respecteren....
Nadya schreef:Whahaha, Rosita, hoe herkenbaar!!! Ik heb deze week ook wakker gelegen 's nachts, dan hoorde ik het buiten zo spoken. En dan dacht ik alleen maar aan mijn Sammy in dat kl.teweer. En dan kom je er de volgende dag (al dan niet in de regen/storm), boeit het hem geen moer......
Babeth schreef:Nadya schreef:Whahaha, Rosita, hoe herkenbaar!!! Ik heb deze week ook wakker gelegen 's nachts, dan hoorde ik het buiten zo spoken. En dan dacht ik alleen maar aan mijn Sammy in dat kl.teweer. En dan kom je er de volgende dag (al dan niet in de regen/storm), boeit het hem geen moer......
Daarom ben ik blij met die schuilstal, anders kan ik echt niet slapen.