Al heeft mn ene vz paard een deken zonder die koorden en die ligt altijd vrij recht en de andere met die koorden zakt nog wel eens scheef. Dus eigenlijk zegt dat nog niks
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

asjemenou schreef:Ik doe de linker aan de linkerkant vast, en de rechter aan de rechterkant, maar ik haal ze wel achter elkaar door. Zo kunnen ze minder snel gaan schuren.
!
Jelleee schreef:Ik maak de linkerkant altijd gewoon vast, en dan haal ik de rechter bilkoord erdoor heen en maak ik 'm vast.
Pistasche schreef:Ik doe ze altijd kruislings dus al je de deken plat legt met de doe ik het linkerkoord en het rechterringetje en het rechterkoord in het linkerringetje

asjemenou schreef:Ik doe de linker aan de linkerkant vast, en de rechter aan de rechterkant, maar ik haal ze wel achter elkaar door. Zo kunnen ze minder snel gaan schuren.

aerdenhout1 schreef:Als je je bilkoorden nodig hebt om het dek op zijn plaats te houden, dan past je dek niet goed! Ik haal bij al de paarden de bilkoorden eraf omdat ik het levensgevaarlijk vind als ze met de achterbenen in de koorden komen als ze opstaan. Een dek dat gaat schuiven en dus de koorden nodig heeft om recht te blijven liggen, snijd altijd in de liezen van het paard, of je ze nu kruizelings of recht vast maakt. Een buiten dek vind ik een ander verhaal omdat ze daar wel eens uit hun dak gaan en een loshangend dek dan weer gevaarlijk is.
(ik heb een haflinger trouwens) Maar ze heeft ook bijna nooit een deken op. Ze staat wél 24/7 buiten en allen de deken op als ik net gereden heb. 

TiaraBungy schreef:kruislings vind ik zo ingewikkeld..
ik haal de rechterband er 1 keer doorheen zegmaar
hahaha

mardjai schreef:ik doe de linker bilsingel aan het linkerringetje, en pak dan de rechter bilsingel, haal die door de andere en maak hem dan vast aan het rechterringetje (zoals vele hier ook doen)
Deken blijf goed liggen ook met buitensspelen, rollen noem maar op en geen schuurplekjes op zijn benen
Jelleee schreef:Ik maak de linkerkant altijd gewoon vast, en dan haal ik de rechter bilkoord erdoor heen en maak ik 'm vast.
Buiksingels doe ik echter wel kruislinks.