in de paddock als ie bevroren is?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: in de paddock als ie bevroren is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 08:06

Nog een voordeel dat ik Anouar 's winters op blote voeten laat, hij kan gewoon in de sneeuw lopen, dus we kunnen ook prachtige ritten maken door de sneeuw (moet er wel sneeuw komen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 08:09

Kawa staat op kunsstof met dichte zool, Zanda zonder
Toch vind ik het mega! eng
Ik heb Zanda al enkele keren vol onderuit zien gaan in de sneeuw.... Maar binnenhouden gaat ook niet

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 08:11

alles loopt bij ons gewoon nog in de weide, zitten wel slechte stukken tussen,maar ze lopen heel voorzichtig.
mijn eigen pony staat apart vanwege peesblessure,die staat in een paddock,maar de grond is heel egaal,dus kan hij daar prima op staan.
alleen baalt hij enorm want hij houdt van rollen in het zand en dat gaat nu moeilijk omdat alles bevroren is Tong uitsteken

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 08:15

dat vind ik nu net heerlijk! dat ze niet meer voor varken kunnen spelen
ipv 3kwartier blub uit een dikke wintervacht rossen hoef ik nu alleen nog voor het zicht een zachte borstel eroverheen te halen Nagelbijten / Gniffelen

sneeuw hoeft van mij niet te komen
hij staat 4kant op ijzers.. als het wel gaat sneeuwen ga ik met de sneeuwschuiver de bak wel sneeuwvrij maken, kan hij daarin Nagelbijten / Gniffelen

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 08:24

Gisteren heb ik gewoon kunnen rijden in de bak die egaal is, bovenlaag is vriesdroog en de tapijtsnippers die erin liggen komen tijdens het rijden gewoon los. Hoog zomer wordt de bak vaak veel harder (kleigrond in de polder) ook staan ze met groepjes in de bak en paddock ze lopen zelf voorzichtiger..en nee de galop doe ik maar niet nu

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:28

overdag (en soms snachts) staan onze paarden op de wei, en als het echt koud is dan gaan ze naar binnen (vanavond!)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:31

op eieren lopen hier in de wei is het Clown hehe
de bak is helemaal hopeloos..

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:34

Heb hem gewoon in de paddock staan. Soms dondert ie wel. Was gisteren nl een ijzer kwijt en die zat er pas week of 3 onder haha.
Maar ik krijg meer problemen als ik hem nu op stal laat en weer buiten zet als vorst weg is. Dan kan ik rekenen op een blessure.
Ik vind het ook wel eens eng om hem nu gewoon buiten te zetten want hij is niet erg voorzichtig met zich zelf.