Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
luna81 schreef:ik ben wel erg benieuwd hoelang jullie met een gewoon 25 kilo baaltje doen normaal gesproken.
Maanling schreef:Wat is een 'potstal'?
Ir111 schreef:dat zijn balen van zo'n 20 a 25 kilo
vorig jaar wogen die van mij namelijk allemaal dik 25 kg en dat was mindere kwaliteit. (volgens mij is er ook maar 1 kleine standaard maat
)luna81 schreef:ik ben wel erg benieuwd hoelang jullie met een gewoon 25 kilo baaltje doen normaal gesproken. wat voor soort paard er opstaat en hoelang hij binnen staat. ik gebruik voor mijn shetje 1 baal per week ze staat alleen s nachts binnen en knabbeld er aardig van. als ik de stal altijd vol wil ebben heb ik wel 2 balen nodig per week
Rianneke schreef:(volgens mij is er ook maar 1 kleine standaard maat)
Ir111 schreef:alleen het gewicht kan heel veel schelen. De balen die ik heel goedkoop had waren veel lichter dan de iets duurdere.
goed droog stro is veel fijner in gebruik Rianneke schreef:ligt ook aan de kwaliteitgoed droog stro is veel fijner in gebruik
alleen over het gewicht en de maat. Ir111 schreef:Ik heb het niet over de kwaliteit alleen over het gewicht en de maat.
in een standaard pak zit gewoon evenveel stro of hij nou 25 kg weegt of 20
Rianneke schreef:ja maar het gewicht is toch ook echt terug te koppelen aan kwaliteitin een standaard pak zit gewoon evenveel stro of hij nou 25 kg weegt of 20
Ergo: hoeveel strootjes per cm4 je hebt.
Ir111 schreef:Hangt ook af van hoe strak je het stro perst
kaatje77 schreef:Ik heb net even uitgerekend al het stro echt 180,= per ton gaat kosten