Wanneer beginnen jullie weer met een dekentje ('s nachts) op

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Wanneer beginnen jullie weer met een dekentje ('s nachts) op

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:20

Die van mij heeft ook vanaf vandaag zijn regendeken overdag om Lachen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:29

Het was hier vanmorgen 4(!) graden. Ik schrok er toch best van. Maar dat was wel een uitschieter. Ik gooi toch nog geen deken op. Als het overdag echt rond de 10 graden met regen blijft dan gaat de regendeken op. Ze moet namelijk toch worden geschoren. Ja

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:49

San wordt ook wel geschoren, maar toch staat ze nu al onder die regendeken. Ze heeft al best veel haar en we willen het scheren eigenlijk proberen uit te stellen... Hopen dat dat lukt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 13:28

Als het op stal niet te warm is en de buitentemp. blijft zo leg ik denk ik ook maar dag en nacht de regendekentjes erop.
De kans dat ze nu natregenen omdat ik niet kan wisselen 's morgens is nu wel erg groot...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:12

Somebitch schreef:
Die van mij heeft ook vanaf vandaag zijn regendeken overdag om Lachen

same here Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:15

hoe doen jullie dat morgen overdag trouwens met de regendeken daar zit ik dus mee kan niet afhalen die mogelijk hied heb ik niet.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:16

Mijn pony blijft er 's ochtends gewoon mee lopen, dan ben ik op school dus ja. Als ik het 's middags te warm vind haal ik hem dan eraf.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:17

ik zat er vandaag ook aan te denken een regendekentje op te doen, uiteindelijk niet gedaan omdat ik bang was dat het zonnetje alsnog door zou komen en ik niet de mogelijkheid zou hebben hem af te halen op dat moment. Als het onder de 15 graden komt gaat hier eigenlijk pas de regendeken op.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:19

Hier is het de hele dag al onder de 15 graden en ik heb nog geen zon gezien. Clown Het is oneerlijk!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:22

hier is het ( volgens 2 verschillende meters Clown ) heel de dag 17/18 graden geweest Knipoog was toch mooi blij dat ik hem niet om had gedaan, pony had het niet koud en onder de deken waarschijnlijk bloed heet gehad..

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:49

ik haal het ook maar weer af,moest beslissen gisterenavond en was het maar 5 graden snachts dus overdag vandaag opgehad maar het wordt vannacht alweer 14 graden en morgen 19 moeilijk is dat maar denk dat dat voor een regendeken te broeiierig is wat doen jullie?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:58

Steffie89 schreef:
Het was hier vanmorgen 4(!) graden. Ik schrok er toch best van. Maar dat was wel een uitschieter. Ik gooi toch nog geen deken op. Als het overdag echt rond de 10 graden met regen blijft dan gaat de regendeken op. Ze moet namelijk toch worden geschoren. Ja

Ja die van mij moet ook wel geschoren worden, maar dat betekend niet dat ik de haargroei de vrije loop laat hoor! Haha!
Ik ben al lekker ruim 3 wkn bezig met dekentjes.. en het bevalt ons super!!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:24

Ik heb hem nog niet onder een deken staan gisteren avond twijfelde ik wel even maar had het niet gedaan omdat het bij ons in de stal nog best warm is en hij wordt ook nog geschoren dus wacht er nog heel even mee meestal doe ik dat als het overdag rond de 10 graden is en volgens mij is het nog wel wat warmer

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:39

Ik heb die van mij nu zo week onder 0 grams regen deken staan
en bevalt mij ook super staat nog 24 uur buiten en bevalt super

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 17:52

Het miezerde hier vanmiddag en het was maar een graag of 16/17...

Ik heb ze de regendekens op gedaan en op gelaten toen ze naar binnen gingen.
Volgens mij kunnen ze nu best op blijven, lijkt me nu niet meer te warm meer, en liever zo dan dat ze overdags met de katoenen dekentjes nat staan te regenen...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:54

die van mij lopen snachts al met een regendekentje om. mn pony heeft er vandaag wat meer onder vanwege vanochtend. maar ander gewoon regendekentje. en als het overdag warm is gaan ze eraf maar met dit weer zoals vandaag blijven die dekens mooi op.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:23

Mijne staat alweer met een deken op dag en nacht, we kregen ontwenningsverschijnselen ROFL

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:24

U2 heeft sinds vandaag weer een regendeken op, het is zo waterkoud en ik wil geen stijf paard door de kou.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:27

Nouvel schreef:
De dagen beginnen nu toch wel weer korter te worden en de nachten straks ook weer wat kouder.

Wanneer beginnen jullie met een dun dekentje opleggen om te voorkomen dat ze een erg dikke vacht krijgen?
En doen jullie dat dan al dag en nacht of alleen 's nachts?

nu al....het was afgelopen nacht flink koud (9 graden), dan krijgt ze een deken op om haar vacht te remmen. Als het boven de 15 graden wordt dan krijgt ze hem niet op 's nachts. Heb een lichtgevoerde winterdeken.....als het echt gaat vriezen dan komt er nog een fleecedeken onder.

Overdag krijgt ze hem op als het onder de 8 graden is en koud/winderig en nat is en echt in de winter dag en nacht.

bettiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:07

het blijft een probleem zo is het koud en zo is het weer bijna zomer temperatuur.Als je steds wisseld van wel of niet en deken op hebben ze dan ook niet meer kans om ziek te worden.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:45

ja het is echt een moeilijke situatie hier in holland,heb het wel afgehaal vanavond zou het hele weekend droog blijven met 20 graden dat vind ik te warm voor een regendek..als het overdag weer zo rond 15/16 graden wordt doe ik het ook weer op,anders schiet hij in de vacht

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 23:17

Ik heb er nu 1 met deken op staan.
Overdag buiten een regendeken met dunne voering.
's Nachts op stal een oude 200grams deken die door het vele wassen dun is geworden.
Afgelopen maandag heb ik haar al geschoren. Liever nu het haar eraf, aangezien ze er nu met het in verhouding warme weer veel last van had.
Tegen de tijd dat het weer aangegroeid is, is de temperatuur ook laag genoeg zodat ze er met werken minder last van heeft.
En als de vacht me toch weer te lang wordt... met een klein uurtje is ze weer kaal Haha!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 23:20

ik vind het best koud worden.
willem staat nog onder zijn boett, dus die zit nog lekker kort in de vacht, verhaard ook niet.
merel en laurens verharen flink, dus vanaf morgen gaat daar wel een zomerdeken op.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:48

gekke_koei schreef:
ik vind het best koud worden.
willem staat nog onder zijn boett, dus die zit nog lekker kort in de vacht, verhaard ook niet.
merel en laurens verharen flink, dus vanaf morgen gaat daar wel een zomerdeken op.

dan ben je eigenlijk al te laat rianne als ze verharen, meestal kan je ze beter daarvoor al onder dek zetten om het kort te houden.

mac staat al 2 weken onderdek en blijft nu mooi glad hoewel ik ongetwijfeld van de winter nog wel 2x kan scheren

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:52

Mijn paard staat ong. tot half/eind oktober begin november op het land in een soort van kudde.

Dan is het niet echt handig als hij zijn deken op heeft ivm sloopgraage paarden :Y

Als hij van het land af komt ga ik hem scheren, tot die tijd maar even rustig aan doen Lachen
De reden dat ik hem scheer, is dat als hij wel onder dek staat, maar wel een vacht heeft het erg lang duurt voordat ie droog is (vorig jaar heb ik 2 weken lang, iedere keer na het rijden ong. een uur naast hem gelopen omdat hij niet droogde.)