super zelfmaakrecept voor vliegenspray

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rozanne

Re: super zelfmaakrecept voor vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:24

Whha, wat heb jij er in gedaan? Gewoon het resept van dit topic of iets zelf gemaakt?

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 21:59

laartjuh schreef:
heb het gistermiddag op mijn proefkonijn *paard* gespoten die zowel zonder vliegen kwam te zitten als een bijtend manentrekkend veulen (het werkt dus ook als anti-bijt). Haha!

HAHA geweldig! Haha!

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:01

Ik ga t ook maar is maken van de week !

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:14

Rozanne schreef:
Whha, wat heb jij er in gedaan? Gewoon het resept van dit topic of iets zelf gemaakt?

Zelfde ja, hooguit wat meer citroensap (ik ben perfectionist en die rotfles moest precies leeg, en helaas was dat dus iets van 80 ml meer dan in het recept Clown )

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:17

Nou ik ga het binnenkort ook eens proberen! Ja

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:45

Handig! Al die flauwe vliegenspraytjes werken voor geen meter bij mijn paard! En agressief spul ga ik van mn leven niet op haar vacht sprayen/smeren... Dit recept lijkt me wel te werken Lachen.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:45

Ja die dure flessen werken idd niet eens Knipoog

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 17:40

Graag hoor ik van de mensen die het maken of ze er positief of negatief een reactie op hebben.
Dus vind je dat het goed werkt of juist helemaal niet, laat het even weten. Haha!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:46

Ik ga het ook proberen! Ja

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:46

Ik ga het binnenkort ook maar maken als mijn fles leeg is Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:01

Vandaag dat spul royaal opgespoten en vertrokken naar het bos, 5 uur gereden en gezweet (warm weer) en pas na een uur of 3 begonnen er pas weer vliegen te komen die het aandurfte om op mijn pony te zitten (moet je nagaan dat we allebei kletsnat van het zweet waren de hele rit lang).

Het werkt in ieder geval!, heb geen enkele daas gezien die mijn pony nou lekker sappig vond dit keer (normaal word ze lek geprikt).

Bedankt voor het recept iig !

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:15

Heeft iemand al een idee hoe lang het blijft werken? Ik las net 3uur, zijn er bij wie het langer werkt?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:25

marietje27 schreef:
Heeft iemand al een idee hoe lang het blijft werken? Ik las net 3uur, zijn er bij wie het langer werkt?

Het werkte vandaag "maar" 3 uur omdat we echt flink gewerkt hebben dat in combinatie met 30 graden zonnetje wil wel, zowel ik en mijn paard waren zo bezweet alsof we net onder de doushe vandaan kwamen.

Gister heb ik het rond een uur of 2 opgespoten en ze heeft verder niks hoeven doen (luilekkerdagje in de wei), om 10 uur belde mijn moeder verontwaardigt waarom christa zo stonk Bloos en dat er geen vlieg op haar lijfje te bekennen was (onze andere 2 paarden zaten wel onder).

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:26

Ik zet ook even een stipje Haha! paarden hier worden nl opgevreten door dazen en andere stekende insekten, ik moet er 4 inspuiten, met dat spul uit de ruitersportzaken is het idd een duur grapje

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:27

Ik ook proberen Lachen

Siimoneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:37

ik heb gister snel ff nieuwe gemaakt, hij was op Tong uitsteken
ik maak normaal altijd met Dettol en Citroensap en water, maar nu heb ik er een flinke scheut Azijn bij gedaan Tong uitsteken
Werkt prima Tong uitsteken Stinkt alleen heel erg naar Azijn Tong uitsteken Whahaah ben beetje blond he Haha!

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:46

Dank je wel hoor. Ik ga ook failliet aan de Atex anti-dazenspray, heb 4 paarden dus reken maar uit... Bloos
Ga meteen morgen aan de slag ! OK dan!

Lauren_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:11

Hanidg ! Ik gaa vandaag de spulletjes inkopen en het ook maken, want ik heb het idee dat avn mijn vligenspray ze er juist op af komen.Tong uitsteken

Mitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:31

Het helpt zeker heel erg goed, ik kreeg bij mijn stal de tip om azijn met dettol te vermengen en goed te schudden en ik spoot m in voor de les, en echt ik heb helemaal geen last gehad van dazen/vliegen!! Paard blij en ik blij. Zeker een supertip, die nog eens betaalbaar is. Haha! Haha!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:35

Laartjuh, daar was ik dus benieuwd naar, hoe lang het werkt als het paard overdag in het land staat want dan ga je niet elke 2 uur gewapend met vliegenspray het land in.
Ook nog geen huidirritatie? Zou het ook gebruikt kunnen worden bij een paard met een gevoelige huid, dat vraag ik mij af.
Ooit heb ik een nieuw middel (Unicorn?) gebruikt, paard zat meteen onder de dikke opgezette strepen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:15

marietje27 schreef:
Laartjuh, daar was ik dus benieuwd naar, hoe lang het werkt als het paard overdag in het land staat want dan ga je niet elke 2 uur gewapend met vliegenspray het land in.
Ook nog geen huidirritatie? Zou het ook gebruikt kunnen worden bij een paard met een gevoelige huid, dat vraag ik mij af.
Ooit heb ik een nieuw middel (Unicorn?) gebruikt, paard zat meteen onder de dikke opgezette strepen.

In de wei werkt het langer dan 2 uur iig, eergister heeft het minimaal 8 uur gewerkt (2 uur opgespoten, 10 uur was die geur er nog). Geen van de paarden hier heeft een gevoelige huid dus daar kan ik je niet mee helpen sorry.
Mijn proefkonijn had geen huidirritatie (en ik spuit het erg royaal op), het spul maakt ook geen strepen omdat het weinig tot niet afgeeft.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:24

Bedankt, werkt inderdaad aardig lang. Met die strepen bedoel ik verdikkingen, minimaal 5 bij 10 cm, en dat overal waar ik gesmeerd had. Dus typisch een allergische reactie.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:33

echt handig! ik ga het ook maar eens proberen! eerst had ik ook een recept maar dat was ook snel weer uitgewerkt! Knipoog

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 13:25

[

Het werkte vandaag "maar" 3 uur omdat we echt flink gewerkt hebben dat in combinatie met 30 graden zonnetje wil wel, zowel ik en mijn paard waren zo bezweet alsof we net onder de doushe vandaan kwamen.

Gister heb ik het rond een uur of 2 opgespoten en ze heeft verder niks hoeven doen (luilekkerdagje in de wei), om 10 uur belde mijn moeder verontwaardigt waarom christa zo stonk Bloos en dat er geen vlieg op haar lijfje te bekennen was (onze andere 2 paarden zaten wel onder).[/quote]

HAHA erg leuk deze reacties! Ik ben zelf ook erg blij met mijn eigen gebrouwde goedje.
Ik heb zelf eigenlijk niet in de gaten gehouden hoelang het werkt. maar mij valt wel op dat alle paarden flink met hun staarten aan het zwiepen zijn en Udine staat vrij rustig. Af en toe een zwiepje. Haha!
Maar als je het na 8 uur nog ruikt en de vliegen blijven weg dan werkt het toch prima. OK dan!
Doet dan dus niet onder voor al die veel te dure goedjes uit de winkel.
En of een gevoelig huidje er tegen kan durf ik niet te zeggen. Kwestie van toch ff proberen

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:38

Ik heb hem gemaakt Lachen Ga hem straks uit testen!