op stal en thuis, word ik gek van de vliegen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maudy_89 schreef:mensen ik ben het kabeltje van mijn fototoestel kwijt :S ik weet dus niet hoe ik er nu fotos op moet krijgen, en ik heb kawa vamorgen geprobeerd te bellen want gister avond was het er bij in geschoten. heeft iemand een idee om fotos online te zetten?
alvast bedankt !!!

TeeGee schreef:Wordt je paard dan niet vet? Zn huid bedoel ik..

messica schreef:
:D 
TeeGee schreef:TeeGee schreef:Wordt je paard dan niet vet? Zn huid bedoel ik..
??

Tinkerlady schreef:In een eigen mengsel voor paardenspray is lemongrass het inderdaad een prima middel. Ik maak het normaliter door een mengsel van natuurazijn, pepermunt, lemongrass of citronella en tea tree olie. Je kunt er liters mee maken en het werkt prima.
Maar let wel op, heb je een echte vliegenplaag op stal (dus niet de vliegen op je paarden, maar gewone of drijfmest/roofvliegjes tegen het dak, wand of op de vloeren) realiseer je dan dat citronella voor vliegen juist een lokstof is!
Hoe meer je dan je paard insprayed hoe meer vliegen je lokt!
Enige middel wat je dan voor je paard kunt gebruiken wil het op stal niet erger worden: Veerust Super
Het is het enige middel dat gebruikt mag worden voor de bestrijding van vliegen op de koeien of paarden. VeeRust Super is door het Bureau Registratie Diergeneesmiddelen erkent als diergeneesmiddel. Het heeft een zogenaamd REG NL nummer gekregen en mag daarmee direct op de dieren worden toegepast. De twee werkzame stoffen – pyrethum en piperonylbutoxide
Heb je echt vliegenoverlast op stal dan is een spuit of nevelmiddel nodig met werkzame stoffen:
Permethrin en Pyrethrinen (waaronder Pyrethrum). Dat mag in nabijheid van vee gebruikt worden, je mag ze niet onder nevelen.
Dus liever maar even buiten zetten en dan de stal behandelen.
Misschien niet bij iedereen bekend, zoals ook niet bij ons. Totdat er een vliegenplaag kwam in de regio. Dan is lemongrass of citronella dus niet handig!!

maudy_89 schreef:runningkawa schreef:is dat niet hetzelfde dan?
geen idee![]()
maar lime = groene citroen en dus ook sterker toch?
lemon = gewoon citroen, daar ruikt het niet naar vind ik.
maar het is limegrass oil (precies zoals ik het schrijf)
maudy_89 schreef:messica schreef:Ziet het flesje er zo uit?? Gevonden op http://www.merlijnwinkel.nl
ja dat zijn ze !!!!!!
alleen staat er dan lemongrass op:D
DarkDreamer schreef:Ik volg dit topic even, ben benieuwt hoe het werkt bij de anderen.
@ Tinkerlady: Zo had ik het nog niet bekeken, wij hebben op stal ook veerust. Maar meestal werkt die maar een paar minuten
Het klinkt allemaal erg logisch. Wij hebben op stal heel veel vliegen, en bij de fjorden heel veel dazen, echt niet leuk meer!
DarkDreamer schreef:@ Tinkerlady: Jep ik volg het nogHet klinkt allemaal erg logisch. Wij hebben op stal heel veel vliegen, en bij de fjorden heel veel dazen, echt niet leuk meer!
Wat is jouw advies hierbij?

Citaat:Lemongrass
Latijnse benaming: Cymbopogon citratus
Deze grassoort, die vooral in India voorkomt, heeft een heerlijke, verfrissende en opwekkende geur. Lemongrass komt uit de voor het leven zeer belangrijke familie van bodembedekkers.
Fysieke werking:
De lemongrass-olie is een waardevol onderdeel bij een massage-olie die wordt gebruikt om zwak bindweefsel weer steviger te maken.
Tevens biedt de olie verlichting bij verrekkingen en kneuzingen. Werkt goed bij klierproblemen of het slecht functioneren van het lymfesysteem. Lemongrass-olie
bevat ook een geur die insecten, met name muggen, niet aangenaam vinden.
Mentale werking:
De olie brengt een snelle en stevige balans tussen “hemel en aarde”, tussen ratio en gevoel. Met andere woorden deze olie relativeert en balanceert.