Dazen vangen iemand ervaring ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perrokai

Re: Dazen vangen iemand ervaring ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 00:15

Ik heb een hoepel als onderkant maat 79 en een bal maat 61
en een hele grote slangenklem als bovenkant.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:20

Even wat plaatjes van wespenvangers bekeken.. zie wat je bedoelt, dat tuitje is idd vrij laag en met een redelijk brede opening.. maar met een wespenvanger moet er ook eigenlijk zoet in.. geen idee of dazen op zoet afkomen, denk het niet.
Ga'k toch weer even op't werk kijken morgen want ik dacht dat wij wespenvangers hebben hangen die toch een redelijke 'tuit' hebben...

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:21

Francis schreef:
OK, een poging gedaan...
Ydnic, je kunt op die manier de bal en kap over de wespenvanger heen hangen a.h.w... uit elkaar halen is dus kwestie van de wespenvanger van z'n standaard halen, wespenvanger uit de 'rok' halen legen en terug hangen.. de rok en de bal kun je eventueel ook weer met drie of vier touwen van de ring naar boven ophangen.. staan niet op de tekening, maar dan hang je dus de rok met bal en de wespenvanger ieder apart op en kun je de rok met bal laten hangen en de wespenvanger er onderuit halen zeg maar.

Oei, wat een gedoe... met 'mijn' systeem hoef ik alleen de petfles uit de regenpijpversmallingsding te halen en ik ben klaar. Alles kan gewoon blijven hangen dus, en ik kan meteen petfles nummer 2 eroverheen schuiven, terwijl ik nummer 1 in de vriezer stop...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:08

Perrokai schreef:
Ik heb een hoepel als onderkant maat 79 en een bal maat 61
en een hele grote slangenklem als bovenkant.

Ok thanks. Ik wacht even tot we van wei verhuisd zijn om te zien hoeveel dazen daar zitten. We zitten dan redelijk dicht bij het bos, dus zal wel erger zijn dan mijn huidige stekkie.
Dat wordt knutselen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:09

Ik heb gewoon de grootste hoelahoep bij Bart gekocht van 4 euro en een skippybal kost met pompje 3 euro Haha!
Laatst bijgewerkt door sarabande op 18-06-07 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Hummell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:19

even een vraagje waar komen die horzels/dazen dan op af? als het bijv siroop is ofzo zou je idd een wespenvanger toch kunnen gebruiken? ga het denk ik is gewoon proberen! whaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:22

ze komen af op de warmte van de bal

Hummell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:24

ow... uhm, dan zal ik ook maar is gaan knutselen.. weet je mischien of een andere kleur bal ook te doen is of word die dan niet warm genoeg...? zwarte bal is moeilijk aan te komen namelijk..

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:27

Dan moet je m zwart spuiten Knipoog

Wij gaan het ook proberen op stal. Zaterdag is er grote klusdag dus dat is een prima gelegenheid Clown

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:58

Ydnic schreef:
Oei, wat een gedoe... met 'mijn' systeem hoef ik alleen de petfles uit de regenpijpversmallingsding te halen en ik ben klaar. Alles kan gewoon blijven hangen dus, en ik kan meteen petfles nummer 2 eroverheen schuiven, terwijl ik nummer 1 in de vriezer stop...

Valt mee.. wespenvanger en 'rok' hangen ieder aan hun eigen ' touwtje/haakje/dingetje' dus je pakt gewoon de wespenvanger er af en kunt die eventueel ook direct voor een andere vervangen.. Moet alleen es zien of er wespenvangers zijn met smalle doorgang.

Doek/gaas wordt aan gewerkt, degene die het bij ons besteld heeft is ziek, 't hoofd van de TD zou voor me kijken of'ie 't kon vinden maar die is erg druk momenteel. Hij zou ook nog voor me kijken of er nog een stukje ligt, 't was geen goedkoop spul zei hij al. (maar goed, wat is 'niet goedkoop') Camera vergeten dus foto nog niet kunnen maken, als ik er aan denk neem ik em morgen mee en maak even foto's in m'n pauze.
Had het met hem nog even over waar het voor was en welke eigenschappen het moet hebben (licht en warmte doorlatend maar wel ook er onder vast houdend) en hij dacht dat dat wel heel geschikt zou kunnen zijn idd.
't Is in ieder geval geen 'geweven' gaas maar een soort 'geperste' 'mat'.

Sultanlover, wespen komen op zoet/suiker af, dazen op lichaamswarmte omdat die op zoek zijn naar bloed, die 'eten' geen suiker/zoet. Vandaar dat een gewone wespenval niet werkt maar ook gewone vliegenstrips e.d. niet.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:42

Ik snaps... minder gedoe dan dat ik dacht.
Maar dan weer de volgende vraag: gewoon gaas/vitrage is dan waarschijnlijk niet goed genoeg omdat dat geen warmte vasthoudt? Als ik het plastic van de originele bekijk dan is die niet echt doorzichtig om de zon door te laten... (wazige vraag)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:44

Nee, denk dat gewone vitrage idd te 'open' en dun is om warmte op te bouwen. Aan de andere kant is de amerikaanse versie ook van vrij open materiaal als ik de foto's bekijk. en niet eens wit.
De Loer heeft doorzichtig plastic met witte 'ruitjes'.. tussen de ruitjes door is't dus wel licht doorlatend.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:45

haha, wat zijn we toch een creatief volkje.
Ik heb het scherm van mijn val verandert, en vandaag blijk ik zowaar enkele dazen gevangen te hebben. HIEP HIEP HOERA
Nu nog een goede bal, en dan komt alles goed.
Leuk om te zien hoe iedereen elkaar vooruit helpt, om ervoor te zorgen dat we misschien ooit nog een toekomst krijgen waarin we op een acceptabele manier de zomer door kunnen komen zonder dat onze paarden opgegeten worden door die monsters.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:52

en nog iets... iemand hier (weet niet meer wie) zei dat een te hete bal ook weer niet goed was... maar ik denk: hoe heter hoe beter... toch?
Als ik zoe hoe de dazen zich op mijn ontzettend hete motorkap storten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:54

dat denk ik ook
Mij lijkt dus juist ook een hete bal beter
Heb ook al zitten denken, je zou er verwarminselementen van de achteruit raam van de auto overheen moeten plakken.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:00

Hee, intressant topic, wij waren ook al aan het denken geslagen dus ik volg de ervaringen even hier Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:04

volgt* Slim

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:39

runningkawa schreef:
dat denk ik ook
Heb ook al zitten denken, je zou er verwarminselementen van de achteruit raam van de auto overheen moeten plakken.

eeuuh.... hoe warm wordt jouw bal? al eens gevoeld? (wat een rare vraag... )
en heb je ook al eens gevoeld aan de lucht onder de witte plastic jurk? Ook warm?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:40

Wel lekker warm
Maar nadeel is, benauwd en bewolkt weer, dan schiet het niet zo op

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:21

Nou, ik ben vandaag ook aan het shoppen gegaan. Knipoog
- Verwarmingspijp die gebogen gaat worden.
- 2 karabijnhaken voor de ophanging.
- skippybal met rond handvat (optie op een fender)
- Touw.
- Buigbaar ijzerdraad in kunststof
- Klamboe. (Bij de action nog geen 3,=)
- 2 petflessen.
- elektriciteitsbuis voor hoepel.
- Kunsstoflijm
- Zwarte spuitlak voor buiten.
Vriendlief gaat me helpen.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 22:04

runningkawa schreef:
dat denk ik ook

He hoo nou, jij hebt nu het volgende gat in de markt ontdekt, dan werkt hij dus bij elk weer en ook in een rijhal waar ze toch naar binnen vliegen Haha! Goed idee RK.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 22:08

Mijn paard heeft dus noodgedwongen twee dagen op de wei met inloopstal gestaan maar durfde de stal niet in. Nu is hij verandert van mooi glad paard in een maanlandschap 1 en al bulten overal. En de dazen vlogen gewoon met hem mee de trailer in en de hal in, daar heb ik ze dood staan meppen. Dus een val voor binnen met verwarmde bal is een heel slim idee, je vangt dan niet alleen dazen maar ook andere vliegen en muggen.

Mijn dazenal stond dus niet op de wei, waar Sam stond voor de duidelijkheid, dat was bij iemand anders.

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:28

Ik denk dat ik ook maar eens aan het knutselen ga

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:43

Ik wil dit ook even volgen, wie weet dat als wij meer last van die beesten krijgen we ook zo'n ding kunnen gaan knutselen.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:59

ik heb in de hoepel van electriciteitsbuis zwaar ijzerdraad gedaan om hem beter te laten hangen,
aan mijn 3 poot van stokken heb ik schrikdraad prikpaaltjes gemaakt,
zodat mijn van op de grond zit vastgeprikt,
mijn wespen val moet ik nog verbeteren met een grotere trechter,
en mijn fuik heb ik nu van klamboe gaas,
met wit plastic werd hij niet goed warm