Vliegendeken, welke raden de bokkers aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:44

[SV] Wie ervaring met Rambo Sweetitch Hoody

Hij voldoet aan al jouw eisen, hij is wel prijzig (€169), maar is ook goedkoper te vinden.
Trol (met eczeem) had vorig jaar gewoon stekeltjes als manen onder een gewone boett deken, nu heeft hij ze zo'n 30cm lang.
Blijft er koel onder, de deken is supersterk.

Gabriellee

Re: Vliegendeken, welke raden de bokkers aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:29

De anky voldoet aan jou eisen en is perfect!! Bij mijn paard werkt die ideaal!

WandaJacco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:59

Hier de mijne:

Afbeelding

Echt een topdeken!

WandaJacco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:00

Het is een Boett eczeemdeken, verkrijgbaar bij Divoza ;)

duckiedaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:35

ik gebruik al 2 jaar tot volle tevredenheid de imperial riding deken met afneembare hals

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:28

Een vliegendeken van 14 € zou ik toch ook nie kopen. Dat lijkt me wel héél erg goedkoop :?

Boett-dekens en consoorten moet je bij mij niet meer mee afkomen. Voor ruinen/hengsten zijn die krengen dus blijkbaar nogal gevaarlijk :( Daarbij vind ik die kleur véél te donker wat mijn idee vliegen & co alleen maar aantrekken.

Geef mij maar de Rambo SIH! Duur in aankoop, ja, maar ligt als een huis. Is bleek, supersterk, niet te warm en beschermt goed tegen rondvliegend gespuis. Ik was er zo tevreden van dat ik er ook ene kocht voor mn friese merrie . Door haar zwart bleek zij een waar aantrekkingspunt, wat nu lijkt te minderen :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:13

De harrys Horse is de best qua materiala heb er heel wat jaartjes met de deken gedaan nu is ie echt op, was vanmiddag in garderen maar daar hadden ze de vliegendekens nog niet liggen.

Maar ik zag een link op mp dat http://www.goedkoopstepaardendekens.nl ze verkop voor 58 euro en das heel goedkoop, denk dat ik hem daar ga bestellen kan alleen niet zzien op de site of je ook bezorgkosten bij komen.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:20

WandaJacco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 11:45

Afbeelding

Hier een Boett-Eczeemdeken, gaat al een jaar mee! Stevig materiaal en ze kan er vrij in bewegen.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:51

Dat is de Amigo Mio (linkje van Wietse).
Deze deken heeft een vaste hals, is heel soepel, gemaakt van Polyesther.
De Rambo SH hoeft echt niet zo duur te zijn hoor :D , deze kan stukken goedkoper geleverd worden :P .
Alle Horseware vliegendekens zijn goed, de Amigo is de goedkopere uitvoeirng, de Rambo de duurder uitveoring, maar ook sterker en gemaakt van een hele andere kwaliteit dan de Amigo.
Alle dekens van Horseware voldoen aan je eisen en vallen deels ook (ruim) in je prijsklasse.
De SH is 20 euro duurder.
Succes met je keuze!

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:53

Ik heb een dominick vliegendeken met hals te koop(wit) nieuw in de verpakking voor helft vd prijs. 55 euro.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:02

@wietse: ik heb vorig jaar de amigo mio gekocht en op een klein scheutje en 2 gaatjes (die ik overigens gemakkelijk kan herstellen) na is die nog volledig in orde. ik ben er best tevreden over en mijn paard ook, die is eenmaal er dazen en muggen zitten niet op de weide te houden, maar met deze houdt ze toch de nachten vol en enkele uurtjes in de morgen.

Bij ons op stal vinden ze vooral de extra grote staartflap een voordeel. 't is het enige vliegendeken dat de zomer overleefd heeft. alle ander paarden (4) hebben hun deken vernield (lees gespen en sluitingen afgescheurd of scheuren die bij herstellen de pasvorm compleet doen verloren gaan)