Idee? Muilkorf voor land voor dikke pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:06

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 01-03-24 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Re: Idee? Muilkorf voor land voor dikke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:08

Ik heb vanmiddag een Greenguard binnen gekregen om te testen.
Morgenochtend moet mijn KWPN-er met veulen aan de voet er aan geloven.
En dan moet ze Sonjabakkeren.

Ik ben benieuwd.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:12

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 01-03-24 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:09

Greengard kreeg die van mij zo af. Ik heb een soepele graaskorf voor hem in een iets grotere maat dan voor geschreven, Hierdoor heb je ook geen last van schuurplekken. Wel moet jke een niet te stug halster gebruiken erbij.

Van een graaskorf hebben ze met sociaald oen geen last. En uiteindelijk worden ze heel handig ermee ook in het spelen met andere paarden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 07:02

De Greenguard is super No Cheer No Cheer No Cheer

Het graasmasker is een onverdeeld succes, NOT.
Ze weet precies hoe ze erbij langs kan eten, zelfs als ik hem behoorlijk strak omdoe.
Maar dat krijgt ze dat harde plastic tegen haar tandvlees en tanden aan.
Dat ding zit langs haar gezicht op, uitnodigend voor het veulen om mee te klieren, zo niet ongelukken te krijgen.
Om nog maar niet te spreken van de schuurplekken die ze zal krijgen.
En om het speciale halster er bij te kopen, wordt me te kostbaar.

Er zit niets anders op dan hun uren weidegang wat in te perken.
En sinds maandag heb ik het longeren weer opgepakt, op die manier komt ze ook wel weer in shape.
Ik hoop haar volgende week weer voor de sleep te zetten.

Maar het graasmasker gaat linea recta terug!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:44

Net zoals die van mij dus. hij had het ook binnen een paar minuten door hoe je er langsheen kan eten.

Afbeelding

Ik heb deze nu 2 jaar en die bevalt goed. Normaal krijgt hij hem niet af en het heeft hem 2 jaar bevangenheid voorkomen. Ze zijn niet goedkoop maar wel stevig.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:20

Ik was overigens helemaal vergeten om de bijgeleverde knevel te gebruiken Blond . Dit is een verbindingsstukje tussen de neusriem en de voorzijde van het masker.

Ik heb vanmiddag een tweede poging gewaagd, maar nu met knevel, en ik moet zeggen dat ik nu wel behoorlijk tevreden ben.
Het is even zoeken naar de juiste afstelling, en ik vraag me af of ze er geen geschuurde neus van zal krijgen.
Dus ik probeer het ding nog een paar dagen, en dan neem ik een besluit of ik het hou of terug stuur.

@ karuna, hoeveel kost een masker dat jij gebruikt?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 07:31

die heb ik ook bestelt, 46 euro bij natuurlijk ruiterschap

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 07:51

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 29-02-24 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:57

Ik heb de Greenguard.
De reden dat ik die besteld heb, is dat je het kan testen. Voldoet het niet aan je verwachtingen dan kost het je een tientje, houd je dat ding dan betaal je € 58,- voor het ding bij de Paardendrogist.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:28

Geen idee eigenlijk wat ik er destijds voor betaald heb. Wel minder als wat ze nu kosten.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:51

Ik ga voor mijn fjord ook een graasmasker gebruiken. Ze krijgt al nauwelijks krachtvoer (alleen na zwaar werk), gaat 's nachts in de paddock, staat op een vrij schrale wei, maar blijft aankomen. Beweging krijgt ze trouwens ook genoeg Tong uitsteken
Ik wil haar niet apart zetten van de andere paarden op een kaal stuk, en elke keer een extra meter in de wei afzetten is ook niet haalbaar, aangezien onze wei al in stukken is opgedeeld met een vast heining.
Met korf kan ze gewoon de hele dag blijven grazen, knuffelen, drinken, bij de anderen blijven, lekker buiten blijven staan...
Ik zie eigenlijk de nadelen niet Tong uitsteken
Hoop dat het niet gaat sschuren enzo, en anders heb ik een hele handige moeder die er wel wat bontjes op kan naaien.
Ik heb hem trouwens bij Huppa gekocht, voor 15 euro Haha! Hij ziet er prima uit, met zachte binnenkant enzo.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:11

Mijn moeder wilde eerst ook dat Santos zo'n ding omkreeg maar ik vond het zielig. Bloos Daarom staat Santos nu in de bak en ze mag ongeveer 3 uur per dag grazen. Lijkt me ook een beetje gevaarlijk, zulke dingen.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 14:04

ik heb voor dat grasmasker van het plaatje 21,95 in de winkel betaald, van het merk imperial riding.
ben er erg tevreden over! behalve dat ze wat schuurplekken ervan krijgt..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 07:29

Het graasmasker voldeed verder prima, maar mijn paard krijgt er toch behoorlijk schuurplekken langs haar mond.
Losser kan hij niet want dan gaat ze erbij langs eten, en strakker doen lijkt me ook geen goed plan.

Haar in de bak laten lopen met het veulen is geen optie; 1. het veulen wordt dan strontvervelend 2. ik wil geen risico's op zandkoliek lopen.

Dus ik heb toch maar een lint getrokken in de wei; ze lopen nu op een stuk van 40 x 40 mtr.

Dat wordt vanzelf wel meer.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:23

cherish schreef:
ik heb voor dat grasmasker van het plaatje 21,95 in de winkel betaald, van het merk imperial riding.
ben er erg tevreden over! behalve dat ze wat schuurplekken ervan krijgt..

Die van Best Friend is wel een stuk steviger en degelijker! Dikker rubber, het graasgat gaat op den duur uitslijten en bij die IR zal dat sneller gebeuren dan bij de BF, je betaalt minder maar hebt er ook minder lang plezier van.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:42

Dat zal idd best waar zijn Lachen
Masar ik vind dit toch een fijnere prijs om iets uit te proberen Haha!
Als het goed bevalt en hij is versleten kan ik altijd nog een betere kopen.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:12

inderdaad! met dat idee heb ik hem ook gekocht, een ik vind hem goed hoor, me pony maakt al haar halsters stuk dit ding heeft ze nog om en is heel.. ze vind het ook helemaal niet erg als ik hem om doe.. ze is nog braver met dat ding om doen dan met haar halster..

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:46

Ik heb ook de "neppe", Mijn peerd had na 2 dagen eigenhandig het gat wat groter gemaakt Haha! Ik vond het gat ook wel heel erg klein, dus het was niet zo erg.
Die schuurplekken vind ik wel vervelend!

bloempje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:10

lisaschokker schreef:
Hallo

Ik heb een Fjord en die is nu eigenlijk al veel te dik. Over ongeveer een maandje gaan ze weer op het land en ben bang dat ze dan helemaal veel te dik wordt ...
Ze staat er dan normaal de hele dag en vaak ook nacht buiten (dat staan alle paarden en zelf heb ik geen tijd om haar naar binnen en buiten te brengen).

Denken jullie dat het misschien geen idee is om zo'n muilkorf voor paarden te kopen dat ze gewoon wat minder gras binnen krijgt? Ik ga eerst proberen te regelen of ze op een apart stukje mag maar als dat niet lukt was dit mijn plan...

http://www.piafferuitersport.nl/prodImages/1038/hi.jpg
Masker met uitsparingen waarmee uw paard gewoon kan grazen maar waardoor aanzienlijk minder gras gegeten kan worden.
Gemaakt van zacht materiaal en hindert het paard niet, het paard kan normaal drinken en ademen.

=XxX= Lisa

Ik heb trouwens geen idee of het hier goed staat...

hoi,
waarom maai je het gras niet ?
en niet bemesten , het land dan he!
of sta je met andere mensen op het land
je kunt in ieder geval overleggen, toch?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:19

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 29-02-24 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:38

bij ons staat bijna geen gras op en toch word de haflinger van de eingenaar waar ik sta dik!
ik heb haar ook zo'n ding aangeraden om te kopen, nu staat hij dus bijna de hele dag in de paddok en staks kan hij gewoon lekker in de wei met mijn haflinger.
dus zielig vind ik het niet hoor

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:49

Ik ben ook aan het nadenken over een graasmasker voor mijn paard ivm koliek. Nu vraag ik me af of een paard hiermee kan drinken uit een automatische drinkbak? En welke vinden jullie het prettigst, de Green guard van de Paardendrogist of zo'n graaskorf? En kunnen ze echt genoeg lucht krijgen door zo'n korf, ook als het buiten erg warm is?

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:54

Ik heb alleen de eerste post gelezen,maar ik denk dat een paard dat zo stuk maakt.

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:56

Ze kunnen wel genoeg lucht krijgen daardoor hoor. Over welke ik het prettigst vind kan ik niets zeggen, wij hebben niet meerderen geprobeerd.
Ik denk niet dat ze uit een automatische drinkbak kunnen drinken, maar dat hebben we eigenlijk ook niet uitgeprobeerd..