Hebben jullie je viervoeters al geschoren??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: Hebben jullie je viervoeters al geschoren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:26

Ik scheer die van mij helemaal niet. Ze staat dun in haar vacht. vorig jaar stond ze de hele winter in een zomervacht en toen had ze helemaal geen deken op...
Nu heeft ze een fleece met regendeken op. En als het kouder wordt (onder de 10°) krijgt ze een 200grams op met regendeken erover.
Ze staat nu wel 24/7 buiten. En dat vindt ze geweldig Ja
Ze gaan zelfs niet naar binnen om te slapen. Ze slapen gezellig samen op de wei
xxx

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:44

hebben jullie er allemaal ook foto's van?
in de toppic staan een paar foto's
ik wil mijn paard ook scheren maar wil geen strepen..

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:59

sanne_ schreef:
Hebben jullie ervaringen met het scheren van paarden die in een buitenbox staan? Ik kan me voorstellen dat dat een extra risico met zich meebrengt voor wat betreft kou vatten, maar ik weet niet of dat een goede reden is om het scheren te laten.

Dus anyone?

Ik weet niet of je je paard helemaal wilt scheren? die van mij staat in een box met buitenluik. Deze heb ik vanaf nu wel dicht aangezien ze geschoren is. Ik heb haar hoofd ook helemaal geschoren, als het buitenluik niet helemaal dicht kan zou ik of het hoofd niet scheren of tot de bakstukken scheren.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:43

Jep Allejandro is vandaag geschoren..
alleen z'n hoofd en benen niet..
staat nu 24/7 buiten.. Lachen

(hij had ook luizen/mijt..veel jeuk. Dan er maar af helaas Verdrietig )

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:52

loutjuh schreef:
sanne_ schreef:
Hebben jullie ervaringen met het scheren van paarden die in een buitenbox staan? Ik kan me voorstellen dat dat een extra risico met zich meebrengt voor wat betreft kou vatten, maar ik weet niet of dat een goede reden is om het scheren te laten.

Dus anyone?

Ik weet niet of je je paard helemaal wilt scheren? die van mij staat in een box met buitenluik. Deze heb ik vanaf nu wel dicht aangezien ze geschoren is. Ik heb haar hoofd ook helemaal geschoren, als het buitenluik niet helemaal dicht kan zou ik of het hoofd niet scheren of tot de bakstukken scheren.

Ik denk erover om mijn paard inderdaad helemaal te scheren maar heb geen mogelijkheid om hem binnen te zetten. Het luik kan wel dicht maar het zal er nooit zo warm worden als in een binnenstal waar de warmte van meerdere paarden blijft hangen. Daarom twijfel ik of het wel verstandig is. Gaat er via het hoofd zoveel wamte verloren dan?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:28

nou die van mij heeft ook een buitenstal, maar nergens last van hoor. Bij ons hebben we alleen buitenstallen, zonder buitenluik, kan dus ook niet dicht. Er zijn meerdere paarden bij ons geschoren. Gewoon dik dekentje op. Nou moet ik wel zeggen dat die van mij het niet zo snel koud heeft...Maar als je een goede deken opdoet, moet het volgens mij geen probleem zijn...

Abantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 12:46

Ik ga de mijne niet scheren want die heeft een heel dun vachtjee,, mss als ie een dikkere vacht krijgt naja ik zie het wel Haha!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:07

Ko is de enige waarbij het nodig is. Die zit nu al dik in zn haar en zweet zich een ongeluk tijdens training, plus dat t lang duurt voor ie droog is én het ziet er niet uit Knipoog
Dus hij mag er misschien morgen, anders volgende week aan geloven!!
En nu maar hopen dat ie rustig blijft......

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:09

barbara28 schreef:
nou die van mij heeft ook een buitenstal, maar nergens last van hoor. Bij ons hebben we alleen buitenstallen, zonder buitenluik, kan dus ook niet dicht. Er zijn meerdere paarden bij ons geschoren. Gewoon dik dekentje op. Nou moet ik wel zeggen dat die van mij het niet zo snel koud heeft...Maar als je een goede deken opdoet, moet het volgens mij geen probleem zijn...

Dankje, ik ga toch eens kijken of ik mijn vader (mede-eigenaar) kan overhalen!

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:10

Vanita word zondag geschoren!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:24

jongens ik durf die van mij niet meer te scheren..
wil geen streep paard

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:39

Mijn paard word volgende week dinsdag of woensdag geschoren. En dan helemaal alleen een stukje bij het zadel niet en het hoofd tot de bakstukken

nandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:47

eerst laat ik mijn pony met ongevoerde dekens lopen.
Ik heb het niet zo op scheren eerlijk gezegt, een 1x scheren en je blijft scheren, en btw zit ie nog niet eens zo heel dik in zijn vacht Clown Bloos

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:50

hmm....1x scheren en je blijft scheren is ook niet waar, als je je vader zijn hoofd met een tondeuse doet dan blijft je toch ook niet scheren Verward ze krijgen na het scheren hun gewone zomervacht weer terug in de zomer en die is niet dikker dan anders en in de winter is de cacht ook niet dikker dan vorige winters. het is alleen zo dat als je de pech hebt dat je paard van nature al een dikke wintervacht aanmaakt en je wilt toch door blijven trainen heb je niet veel andere optie's dan scheren want dekens helpen dan vaak niet genoeg.
Laatst bijgewerkt door __Esther__ op 27-10-06 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:50

Morgen ga ik mijn paard weer scheren, ben zo blij dat die lange haren er weer af kunnen Go jij! Go jij! . Ik hoop ieder jaar weer dat zijn haren niet gaan groeien, maar vroeg een deken erop of niet, die haren komen ieder jaar weer net zo hard terug. hij zweet ook altijd erg na dus ik moet hem echt scheren als ik in de wintermaanden door wil blijven trainen.
Mijn paard staat ook in een buitenstal, maar met een dikke deken is het goed te doen hoor. Bij ons op de manege staan ze zeker in de winter altijd tot hun knieen in het stro, dus koude voeten heeft hij ook niet.

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:04

Gelukkig heeft die van mij nauwlijks haar. Ideaal. Lachen
2 jaar geleden had ze geen deken op in de winter, en zelfs toen was ze nog kort in 't haar. Ja

stefanietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:06

ja 1tje van mij is al helemaal kaal Vork

die andere laat ik lekker in zn dikke vachtje staan, omdat die geopereerd is en ik hem voorlopig toch niet in het zweet werk. (mag alleen maar op zn rug stappen)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:46

Mijn paard heeft een paar strepen, maar over het algemeen heel netjes gedaan door de stal eigenaar die niet vaak paarden scheert Tong uitsteken
Dus ik ben tevreden.
Allejandro was ook erg lief!

kammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:34

heej..
ik vraag mij af mijn tante heeft een paar dagen de scheerkoppen op gestuurt voor nieuwe mesjes er op te zetten of zo iets was het maar dan zijn ze pas over 2 of 3 weken weer terug kan ik mijn paardje dan nog scheren ??

xx maud

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:35

Ja hoor, je kunt ook je paard nog in januari scheren als je dat wilt. er is geen vaste datum voor maar de meeste doen het eind september begin oktober omdat de paarden dan meestal hun wintervacht aan gaan maken Lachen

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:44

integra123 schreef:
Mijn paard staat ook in een buitenstal, maar met een dikke deken is het goed te doen hoor. Bij ons op de manege staan ze zeker in de winter altijd tot hun knieen in het stro, dus koude voeten heeft hij ook niet.

Een dikke laag stro heeft mijn paard ook altijd in zijn stalletje liggen. Gebruik je een halsdeken op stal als je paard geschoren is? Of is dat niet nodig?

kammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:59

switchx schreef:
Ja hoor, je kunt ook je paard nog in januari scheren als je dat wilt. er is geen vaste datum voor maar de meeste doen het eind september begin oktober omdat de paarden dan meestal hun wintervacht aan gaan maken Lachen

okee bedankt

xx maud

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:07

Zoo ik heb mijn appi vrijdag weer geschoren heerlijk vind ie t!!
Afbeelding
Dit is van te voren heeft ie nog haar!!!
Afbeelding
Hier zijn we op de helft....
Afbeelding
En dit is het eindresultaat!!
Na een flink stuk gereden te hebben! Is t geen schatje???