Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
IndianSummer schreef:Die van mij stond nog zonder deken op stal. Vannacht vond ik het aardig koud, dus ik denk dat ik hem vannacht het zomerdekentje maar op doe.
Waarom zou je in hemelsnaam nu al een deken op gaan doen
little_angel schreef:ik zit een beetje met hetzelfde probleem, niet dat ik mijn paard nu al een deken op wil doen maar ik zou niet weten waarneer wel. mijn paard is 20+ (we denken ongeveer 25) en wil ik dit jaar een deken op doen, ze word nog intensief gereden en 1 keer in de zoveel tijd een wedstrijdje. mijn deken is 220 gram, maar waarneer zou ik hem op moeten doen?! ik wil graag heel de winter met dezelfde deken doen en niet nog 3 keer een warmere deken erop gooien, iemand misschien enig idee waarneer ik de deken erop moet doen?

shir_1711 schreef:nou die van mij staat ook gewoon met zn zomerdeken op stal, dan wordt het maar een watje(volgens jou), maar ik zit niet te wachten op een dikke wintervacht. ik haat haar
KiWiKo schreef:ik zou zeggen, kijk gewoon goed naar je paard

mammaslamma schreef:Waar het om gaat, is dat ze een hekel heeft aan haar, maar door eerder een deken op te doen, voorkom je toch niet dat er extra haar aangemaakt wordt, vandaar dat ik zeg, maak hem dan kaal, dan kan je het(enigzins) voor zijn.
De mijne stond vorig jaar al heel vroeg met deken, toen ik hem kocht kwam hij in een buitenstal te staan en binnen no time had hij een echte vacht, ondanks deken, dus je kunt het niet voorkomen, alleen proberen....