wanneer doen jullie de regen deken weer op

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__KELLY

Re: wanneer doen jullie de regen deken weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:21

Urielle schreef:
miriamrocky schreef:
waarom nu al een winterdek op dat is toch nog niet nodig als ze een regen dekjte op hebben is nu toch genoeg

Dat moet je per paard bekijken. Ik wil niet scheren van de winter en mijn paard heeft het niet warm onder zijn deken dus wat maakt het uit?

Nu al een winterdek op doen vind ik ook erg overdreven welk paard dan ook...

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 12:09

ja ik ook vindt het ook erg vroeg daar voor
maar ja iedreen persoonlijk Lachen

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:54

Als je nu al een winterdeken op doet wat moet je in de winter dan op doen? Verward
Een ongevoerd regendekentje is voor nu meer dan voldoende.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:39

Commentaar op mijn dekenbeleid lijkt me niet echt nodig wel? Ik heb meer dan genoeg wedstrijdpaarden en keuringspaarden gegroomd om daar zelf een keuze in te kunnen maken. Als ik advies wil zal ik er wel om vragen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:53

Urielle schreef:
Commentaar op mijn dekenbeleid lijkt me niet echt nodig wel? Ik heb meer dan genoeg wedstrijdpaarden en keuringspaarden gegroomd om daar zelf een keuze in te kunnen maken. Als ik advies wil zal ik er wel om vragen.

Idd, ieder paard is verschillend, en let er op dat ook overal tegenwoordig het weer vreselijk schommelt en anders is.

Vandaag viel het me op dat mijn pony alweer erg aan het verharen is, ik denk dat ik eind volgende maand (of het moet weer van dat baggerweer worden) de regendeken erop gooi, een maandje daarna een 150grams, daarna zo ongeveer nog een maandje, dan scheren, en dan de dikke dekens er op, zou dat een beetje een goed idee zijn?

Ik weet dat het per paard verschilt, maar ik wil een beetje een indicatie hebben.... Knipoog

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 15:24

Urielle schreef:

iedereen mag zijn mening geven

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:55

Van mij mag jij je mening geven hoor Knipoog Ik doe er alleen niks mee dus het is vrij zinloos.
Jij was degene die een topic opende voor advies, ik maak alleen een losse opmerking tegen een andere Bokker over het wisselvallige weer Lachen

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 16:54

die van mij loopt als ruim 2 weken met een ongevoerde regendeken door de wei heen en snachts op stal.
Naarmate het kouder wordt, bekijk ik het wel weer verder.
Ik heb keuze uit zoveel dekens, dat ik altijd wel een samenstelling kan maken!

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 18:48

ja die van mij loopt ook al ruim 2 weken onder 0 grams deken

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:49

Vandaag viel het me op dat mijn pony alweer erg aan het verharen is, ik denk dat ik eind volgende maand (of het moet weer van dat baggerweer worden) de regendeken erop gooi, een maandje daarna een 150grams, daarna zo ongeveer nog een maandje, dan scheren, en dan de dikke dekens er op, zou dat een beetje een goed idee zijn?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 05:19

Urielle schreef:
Van mij mag jij je mening geven hoor Knipoog Ik doe er alleen niks mee dus het is vrij zinloos.
Jij was degene die een topic opende voor advies, ik maak alleen een losse opmerking tegen een andere Bokker over het wisselvallige weer Lachen

maar iemand vroeg wat je dan in de winter op doe..
en ik vind dat je dan watjes aan het kweken ben want als je nu al zo'n dikke deken op doe hebben ze in de winter 0,0 % weerstand
In mijn ogen vind ik het erreg overdreven nu al een winterdeken op doen ... hoeveel groom ervaroing enzoo je ook heb.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:27

Ik vind het ook niet overdreven, zeker niet als je paarden hebt die vol in training staan. Kou op de spieren is dan écht niet gewenst en kan het paard ook knap last van hebben.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:45

m'n verzorgpony's krijgen er nooit eentje op.
Als je ze vanaf het begin af laat dan maken ze vanzelf wel een (dikke) vacht aan en raken ze er vanzelf wel aan gewend.
Zolang staan ze in de winter toch niet buiten.
En na het rijden staan ze daarna toch weer op stal Lachen

JoyMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:50

Heeft iemand al op de website van mansour in arnhem onder kopje actiefstal gelezen hoe een paard zich warm kan houden? Erg interessant verhaal! Is niet te vergelijken met hoe wij als mens kou ervaren en ons warm kunnen houden. Met deze informatie in het achterhoofd kan je naar mijn idee bewuster een keuze maken of/wanneer en welke deken je gebruikt.
Een deken erop gooien omdat je het zelf koud hebt, is dus geen goeie reden lees maar!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:08

En een link dan graag !?!?!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:40

Dat verhaal over warm houden is leuk.
Maar werkt niet bij ieder paard in praktijk. Heb mijn paard net ook uit de wei gevist, op stal gezet met wollen deken en weer terug gezet met regendeken. Billen, rug en oren waren mij meer dan koud genoeg. Mijn paard krijgt van dit (onophoudelijke) regen weer een stijve gevoelige rug (trekken met de spieren als ik eroverheen borstel, kun je je voorstellen hoe dat met rijden moet voelen)

HELAAS moet hij nu ook 's avonds zijn deken op houden omdat ze op mijn stal geen dekens op willen doen en ik 's ochtends al naar mijn werk ben als zei de stal 'openen'.

Als het zoals gister zonnig/bewolkt met af en toe een bui is mag hij wel gewoon zonder deken naar buiten. Dan krijgt hij tussendoor genoeg tijd om weer op te warmen.

Ik bekijk het dus per dag en probeer zoveel hem mogelijk zonder deken te hebben maar wil wel gewoon normaal kunnen rijden.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:51

He wat grappig ik zat er vanmorgen net aan te denken wel of geen regendeken, de merrie waar ik nu op rij staat nog wel dag en nacht buiten maar heeft een grote schuilstal en een hele dikke boom waar het helemaal droog onder blijft.
Ik denk als het weer zo blijft dat het niet zo vreselijk lang meer duurt dat ik de regendeken weer tevoorschijn haal, maar ik vind eigenlijk de temperatuur overdag nog wat te hoog.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 07:26

Jahoor bij ons staan ze al met regendekens op.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:11

Sassieja schreef:

Zou leuk zijn als mensen zouden reageren.

Weet iemand trouwens een regendekenmerk dat wel echt 100% waterdicht is?
Gisteren de regendeken erop gegooid en een extra bijgekocht, maar ze lekken toch weer door.
Heb ze nu allebei op, alleen denk wel dat dat wat warm is, kan dat trouwens gewoon, 2 regendekens?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:14

Lik3H0rses schreef:
Nu al een winterdek op doen vind ik ook erg overdreven welk paard dan ook...

Niet helemaal waar...
En zieke paarden dan?!?
Mijn ruin heeft EMND. Is erg mager en er zit geen grammetje vet op zijn lijf.
Hij heeft het heel snel koud.
Zeker wanneer het enkele uren onafgebroken regent staat hij te shaken in de weide.
Wanneer ik hem naar binnen haal blijft hij heel lang, heel koud.
Om hem weer lekker op tempratuur te krijgen krijgt hij voor enkele uren zijn winterdek op.
Hij happy, ik happy. Haha!

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:29

Sassieja schreef:
Sassieja schreef:

Zou leuk zijn als mensen zouden reageren.

Weet iemand trouwens een regendekenmerk dat wel echt 100% waterdicht is?
Gisteren de regendeken erop gegooid en een extra bijgekocht, maar ze lekken toch weer door.
Heb ze nu allebei op, alleen denk wel dat dat wat warm is, kan dat trouwens gewoon, 2 regendekens?

Ik heb er 1 van imperial riding . Die heb ik een zaterdag gehaald en tot nu toe is tie nog niet doorgeregent. Daarvoor had ze ook een imperial riding op. Die was ook waterdicht maar ze heeft een te dikke kont gekregen. Haha!

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:37

Hoi,

is ook al een andere topic van (welke regendeken), maar weet zo even niet meer waar, maar ik zelf heb de pagony tiger light (0 gr.) en met dit weer heb ik een perfect droog paard. Ademd goed, blijft mooi liggen en geen drupje water erdoor heen, ben er helemaal blij mee Lachen

Kyra heeft nu ook al ong 2 wkn de regendeken op. Ze is 17 en ik merk dat als ik de deken niet op doe ze de volgende dag erg stijf is en gevoelige (rug) spieren heeft. Zodra het 's nachts kouder wordt doe ik er een wollen deken ('s nachts) onder en met ong 10 gr overdag mijn Bucas deken.

JoyMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:38

Heb zelf goeie ervaringen met Bucas dekens, zijn en blijven waterdicht lopen alleen wat in bij de hals maar daar ontkom je bij een gewoon dekenmodel niet aan. Website mansour is www.mansour.nl - bewegingsstal - hebben paarden het nu koud. Vooral de informatie over hoe een paard zich warm houdt vind ik interessant. Geen deken noodzakelijk voor elk paard vind ik te ver gaan, inderdaad speelt gezondheid maar bv ook aantal voorbeurten, wat je er mee doet, waar staan ze binnen en/of los buiten? enz. enz. ook een rol. Maar het andere uiterste dat elk paard swinters een dek nodig heeft, is naar mijn idee ook niet waar. De waarheid ligt, as usual Knipoog vast ergens in het midden en is voor elk paard en elke situatie ook weer anders.
RIJZE Marit.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:26

Ik zal even gaan kijken naar de dekens die jullie opgenoemd hebben.
Probleem is wel dat ik een vrij kleine nodig heb, een 155.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:28

Die van Pagony zijn er alleen in grote maten, die van Imperial Riding ook ongetwijfeld.
Echt hopeloos dit...