Bah, die rotdazen zijn er weer :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FlynnlOver

Re: Bah, die rotdazen zijn er weer :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:30

Je wilt niet weten hoeveel ik er vandaag doodgeslagen heb...
Echt erg gewoon..
Ik haat die beesten!! Stoom uit je oren

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:35

Bij ons stikt het van de horzels, Ik dacht vandaag even lekker buiten mijn paard droog te stappen. maar niet dus we werden gewoon belaagd. Daarbij komt nog dat ik panisch ben voor die dingen aangezien ik allergisch ervoor ben. Als het echt te erg word, dan maar mn vliegendeken op met rijden...Geen boompje rond de stal te vinden hier.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:47

wij hebben er hier gelukkig geen last van Pling alleen van horzels, die ik dan moet kapot meppen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 17:37

randie schreef:
Bij ons stikt het van de horzels, Ik dacht vandaag even lekker buiten mijn paard droog te stappen. maar niet dus we werden gewoon belaagd. Daarbij komt nog dat ik panisch ben voor die dingen aangezien ik allergisch ervoor ben. Als het echt te erg word, dan maar mn vliegendeken op met rijden...Geen boompje rond de stal te vinden hier.

Horzels??? Nu al?
Die zie ik altijd pas tegen augustus.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:10

Wat ben ik blij dat ik in Spanje woon! Hier geen horzels, geen dazen. Alleen huis-tuin en keukenvliegen. Een van pony's had altijd haar hele nek vol bulten zitten in de zomer. Echt verschrikkelijk, maar gelukkig wonen hier niet van die k*tbeesten Lachen

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:14

Spanje?? is dat niet ontzettend heet om te gaan rijden?? .

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:33

ranna schreef:
Hier vandaag ook hopeloos Boos!
Lag zelf op bed met migraine en heb daardoor de bomen niet kunnen halen en weet dus ook nog niet waar de kwekerij ze vandaag heeft RK, maar als het meezit haal ik ze maandag.

Mijn paard kan 3/4 rond ons huis met een open stal zo 25 meter achter onze slaapkamer. Omdat ik op bed lag hoorde ik hem steeds weer naar buiten gaan om hooguit 10 minuten later met een rotgang weer naar binnen te galopperen.

Het weer was veel te zonnig en te weinig wind.

Even ter opmerking, de noteboom helpt pas echt als hij goed in het blad staat.
Verwacht niet 100% vliegvrije omgeving, er blijven altijd wat vliegjes zo dwars om te blijven zitten Haha!

Maar verder zijn mijn paarden er echt dol op zowel qua beestjes als schaduwvoorziennig Knipoog
Maar bij ons is hij al wel vrij oud en groot.

Afbeelding

de grote boom die midden in staat is dus onze noteboom, hier nog zonder blad Koe

PallyClaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:41

Ben Bremse Bremse fan Haha!
Zit Berkenteerolie in. Ruikt beter dan Hertshoorn.
Het is niet goedkoop, maar het werkt goed en je doet er best lang mee.
Horse Diverse in Eemnes/Baarn heeft het regelmatig in de aanbieding.

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:44

mijn paard zit onder de beten Huilen
Vandaag zaten er een stuk of 15 op haar en aan het rennen dat ze was Huilen Snel maar wat vliegenspray opgespoten het werden er wel een stuk minder maar er zaten er nog telkens 3 op Huilen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 07:00

@Skipper, ik snap dat de bomen flink in blad moeten komen maar dan moet je ze wel eerst planten Knipoog
Het liefst zou ik er 4 hebben zoals op jouw foto maar das lastig (ver)poten vrees ik Clown Die boom heeft ws wortels die tot onder jullie huis lopen. Moet jullie huis ook naar hier in de wei Tong uitsteken .

Maar ik lees overal dat ze hard groeien als ze jong zijn en wat langzamer als ze ouder worden (het lijken wel mensen) dus ik heb goede hoop dat er over een paar jaar in elk geval wat effect te meten is.
Vliegvrij verwacht ik niet dat het wordt maar ik hoop wel dat de 'plaag' dusdanig vermindert dat mijn paard wat rust heeft in de wei.
Moet ik trouwens wel zeggen dat mijn paard een gunstige kleur heeft. Hij is bijna wit en als ik dat vergelijk met de vos die ik vorig jaar heb gereden, die had er altijd veel meer last van dan mijn eigen paard.
Gister op de wedstrijd idem dito. Vossen en bruinen schijnen er meer last van te hebben dan een bijna witte.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:41

Ik zou er ook nog wel paar bij willen hebben in de wei Haha!
Nee, maar was even puur ter info, jammer dat het zo'n lange termijn planning is altijd dat je niet meteen effect hebt!

Mijn oude schimmel had er ook altijd minder last van, zowel dazen/horzels als zelfs ook vliegen. Zou het komen door de kleur en warmte, de schimmel was nooit zo warm als de bruine en zwarte.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:58

Mijn spierwitte schimmel wordt doodgebeten door alles met veel pootjes en vleugeltjes, dus dat van goede kleur gaat niet altijd op. Zet wel een hekje om je versgekochte boompjes he, je paard vindt ze wel lekker, de noten ook trouwens, die kraken ze gewoon.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 12:59

Dan is jou schimmel wel een heeeuuuul lekker ding schijnbaar Lachen

Dat hekje of liever gezegd, stroomdraadje komt er zeker om. Er staan al een paar jonge bomen in het land maar daar blijft hij keurig af. Zijn ook afgeschermd trouwens maar smaken denk ik niet zo goed. Ik zal voor de noteboompjes ruimeafstand plannen tot de omheining en stroom erop zetten.
We hebben meestal het stroom er niet eens opstaan maar die stinkerd kan het volgens mij ruiken of het erop staat of niet. Hij zal nooit uit het weiland gaan maar drukt het draad wel opzij met zijn hoofd om het gras buiten de omheining te kunnen vreten, de lummel.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:38

JETSKeTjee schreef:
Spanje?? is dat niet ontzettend heet om te gaan rijden?? .

Nu weer wel. Tot eind mei is het nog wel te doen. Nu zit ik er vaak om half 8 ochtends al op. Of 's avonds rond een uur of 9. Als ik buiten ga rijden, kan ik wel wat later vertrekken, omdat het tussen de heuvels wel waait, dat scheelt al een hoop. Maar ik zal blij zijn als het weer eind oktober is, kan ik tenminste weer op normale tijden rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:23

PP --> SV

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:24

Ja erg super irritant ik blijf maar meppen. Paard zit ook al weer helemaal onder de bulten op zijn buik.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 20:29

Ze zijn er, ze zijn er. Onze walnootbomen.
Hier even een foto van toen ik ze net had uitgeladen Afbeelding.
Al groot hè? Ze zijn dik 2 meter, eerder 2,5 denk ik.
We hebben ze vanavond al in het land gezet en afgeschermd met stroomdraad.
Spikkel heeft gelijk al even kennisgemaakt met het stroom. Hij kwam opeens door hij weiland denderen en maar meppen en met zijn kop schudden, de sufferd Clown

Running; ik heb voor je nagevraagd waar de bomen vandaan komen en kreeg als antwoord dat het van een grote veiling is waar groothandels alleen aan bedrijven verkopen. Particulieren kunnen daar dus niet kopen helaas. Was wel al bang voor zoiets maar het was te proberen.
Er zit bij jou in de buurt toch ook vast wel een kwekerij die ze voor je kan bestellen in pot gekweekt?!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:37

ja mijn paarden zijn ook helemaal ingepakt weer sta aan het bos en het stikt van de dazen je kunt niet normaal een buitenrit maken zoek ook ene goed spray welke is aan te raden;;

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 06:43

Hier noemde iemand Horzelspray Emaartje. Ik heb er nog nooit van gehoord maar de schrijfster is er erg tevreden over. Schijnt ook goed tegen dazen te helpen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:41

ik heb inderdaad nu de horzelspray besteld bij de paardendrogist hopelijk werkt deze wel bij mijn paard want bij ons stikt het van de dazen/horzels

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 12:46

Mss 's nachts buitenzetten en overdag binnen als het helemaal niet anders kan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:33

hoe is het met de dazen vandaag? Ik moet strakjes rijden, maar heb geen idee of er veel dazen zitten? Moet naast de bomen rijden, maar omdat het zo geregend heeft? Wie heeft al gereden en kan het me vertellen?
Ik heb van paardendrogist een proefmonster op dazenspray en horzelspray gehaald, dat ik wil testen. Maar is zonde om het te testen als er toch geen dazen zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:48

Hier valt het gisteren en vandaag wel mee.
Maar langs de bomen zitten ze nog wel.

Maar hier heeft het geen druppel geregend, alleen maar donker geweest.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 15:51

Heb vanmorgen gereden. Hier was geen regen maar wel donker en af en toe miezerig weer met een behoorlijk windje. Zalig! Geen daas gezien. Maar dat kan ook komen door onze nieuw geplantte walnootbomen natuurlijk Clown
Ik heb gelijk tegen mijn man gezegd gisteravond tijdens het planten dat als ik vandaag geen verschil merk, ik ze er persoonlijk weer uittrek en terugbreng naar de kwekerij Haha!
Een mens wil wel resultaat zien nietwaar?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:28

Emaartje schreef:
ik heb inderdaad nu de horzelspray besteld bij de paardendrogist hopelijk werkt deze wel bij mijn paard want bij ons stikt het van de dazen/horzels

ik heb toch maar eerst proefmonsters besteld welke het beste werkt..de horzespray plus en de atex dazenspray...heb al zoveel geprobeerd wil toch eerst kijken welke het beste is..en werkt..